Pages in topic:   < [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15] >
Powwow: Als - Denmark

This discussion belongs to Powwows » "Powwow: Als - Denmark".
You can see the powwows page and participate in this discussion from there.

Marianne Dahl
Marianne Dahl  Identity Verified
Denmark
Local time: 01:54
Member (2002)
English to Danish
+ ...
Powwow i Sorø Sep 6, 2005

Hej,

Nu har jeg oprettet vores kommende Powwow 2006 i Sorø.

Glæder mig til at se jer.

mvh. Marianne


 
Idiomatic
Idiomatic  Identity Verified
Denmark
Local time: 01:54
German to Danish
+ ...
Referat online Sep 7, 2005

Hej folkens,
Så skulle referatet være online.
Marie


 
Marianne Dahl
Marianne Dahl  Identity Verified
Denmark
Local time: 01:54
Member (2002)
English to Danish
+ ...
Tak Marie Sep 7, 2005

Super referat - der var allerede nogle ting, der var røget i glemmebogen... Det er godt vi altid kan se på referatet for nærmere info.

Marianne


 
Christine Andersen
Christine Andersen  Identity Verified
Denmark
Local time: 01:54
Member (2003)
Danish to English
+ ...
Det var en referat, der vil noget! Sep 7, 2005

Rigtig mange tak, Marie!

Det skal jeg lige have downloaded til redigering - der er masser af ting, der skal gemmes systematisk.

Jeg tænkte på jer alle i søndags - jeg var med til at slæbe grenene fra et fældet træ over til en rigtig mødding... Men vejret og humøret på deltagerne var henad det samme!


 
Marianne Dahl
Marianne Dahl  Identity Verified
Denmark
Local time: 01:54
Member (2002)
English to Danish
+ ...
Mødding Sep 7, 2005

Ja, mit syn på møddinger har også ændret sig for altid

Marianne


 
Jeanette Brammer
Jeanette Brammer  Identity Verified
Local time: 01:54
English to Danish
+ ...
Fedt med referat og billeder Sep 7, 2005

Nu kan vi jo sagtens fortælle alle i det danske forum, at de kan kigge på vores report og dernæst selvfølgelig melde sig til næste års powwow i Sorø.

 
Susanne Rosenberg
Susanne Rosenberg  Identity Verified
Germany
Local time: 01:54
Member (2002)
Danish to German
+ ...
Fagområder Sep 8, 2005

Tak for det gode referat, Marie!

Mht. "ekspertiseområder" vil jeg for en god ordens skyld lige gøre opmærksom på, at min bemærkning mht. "alt fra børnesygdomme til selskabsret" faktisk var ment som eksempel på alt mellem himmel og jord; jeg gik ikke ud fra, at Marie tog det så bogstaveligt og skrev netop de to ting i referatet!

Da jeg kan se, at I andre til dels også har anført områder, som I er blevet "eksperter" i gennem oversætterarbejdet og diverse fagl
... See more
Tak for det gode referat, Marie!

Mht. "ekspertiseområder" vil jeg for en god ordens skyld lige gøre opmærksom på, at min bemærkning mht. "alt fra børnesygdomme til selskabsret" faktisk var ment som eksempel på alt mellem himmel og jord; jeg gik ikke ud fra, at Marie tog det så bogstaveligt og skrev netop de to ting i referatet!

Da jeg kan se, at I andre til dels også har anført områder, som I er blevet "eksperter" i gennem oversætterarbejdet og diverse faglige erfaringer (og altså ikke gennem studie el. lign. som fx Edith mht. kemi), vil jeg også lige anføre mine stærkeste fagområder: marketing/reklametekster, design/kunsthåndværk (møbler/procelæn/sølv m.v.), erhvervs- og selskabsret/kontrakter, human resources.

Hvis du har mulighed for at ændre i referatet, Marie, ville jeg sætte stor pris på ikke at optræde som "ekspert" i børnesygdomme i al evighed eller på divers udskrifter

Fortsat god dag til alle

Susanne
Collapse


 
Kaethe Hansen
Kaethe Hansen  Identity Verified
Denmark
Local time: 01:54
German to Danish
også en bemærkning til fagområder Sep 8, 2005

Jeg må vist også hellere lige komme med en lille bemærkning mht. mine eksperticeområder. Jeg bliv vist grebet lidt af stemningen, da vi anførte vores eksperticeområder. Jeg kan hjælpe begyndere og lettere viderekommende i gang med Trados og Transit, men så er det da vist også sagt. Jeg arbejder med begge programmer hver dag, men er ikke så god til at udnytte systemernes finesser. Jeg har en intention om, at det vil jeg gøre i morgen, men så vælter det ind med nye opgaver, og så er ... See more
Jeg må vist også hellere lige komme med en lille bemærkning mht. mine eksperticeområder. Jeg bliv vist grebet lidt af stemningen, da vi anførte vores eksperticeområder. Jeg kan hjælpe begyndere og lettere viderekommende i gang med Trados og Transit, men så er det da vist også sagt. Jeg arbejder med begge programmer hver dag, men er ikke så god til at udnytte systemernes finesser. Jeg har en intention om, at det vil jeg gøre i morgen, men så vælter det ind med nye opgaver, og så er den sag glemt igen.

Käthe
Collapse


 
Idiomatic
Idiomatic  Identity Verified
Denmark
Local time: 01:54
German to Danish
+ ...
Referatændringer Sep 8, 2005

Hej Susanne og Käthe,
Jeg kan ikke umiddelbart finde nogen adgang til at rette i referatet. Er der nogen der ved om man kan, og hvordan man i givet fald gør, eller hvem man kan spørge?
I øvrigt typisk mig, Susanne, at tage tingene bogstaveligt. Selv om jeg godt forstod at det kun var eksempler, tænkte jeg alligevel at de ikke var grebet ud af den blå luft, og at de derfor kunne anføres ...
Men hvis nogen kan finde ud af at rette i referatet, eller fortælle mig hvordan,
... See more
Hej Susanne og Käthe,
Jeg kan ikke umiddelbart finde nogen adgang til at rette i referatet. Er der nogen der ved om man kan, og hvordan man i givet fald gør, eller hvem man kan spørge?
I øvrigt typisk mig, Susanne, at tage tingene bogstaveligt. Selv om jeg godt forstod at det kun var eksempler, tænkte jeg alligevel at de ikke var grebet ud af den blå luft, og at de derfor kunne anføres ...
Men hvis nogen kan finde ud af at rette i referatet, eller fortælle mig hvordan, så kom endelig an!
Marie
Collapse


 
Jeanette Brammer
Jeanette Brammer  Identity Verified
Local time: 01:54
English to Danish
+ ...
Spørg Patrick Sep 8, 2005

Man må kunne fjerne referatet og så uploade det igen med rettelser, men jeg kan ikke lige se, at der er angivet en mulighed for det. Men Patrick Dotterer [email protected] må kunne gør det.

 
Idiomatic
Idiomatic  Identity Verified
Denmark
Local time: 01:54
German to Danish
+ ...
Referat ændret Sep 12, 2005

Hej alle,

Så er referatet ændret og tilgængeligt igen.

Marie


 
Jeanette Brammer
Jeanette Brammer  Identity Verified
Local time: 01:54
English to Danish
+ ...
Også i den grad Sep 12, 2005

Og denne gang kan også de svagtseende være med...eller er det ikke helt meningen, at bogstaverne skal være så store?

 
Idiomatic
Idiomatic  Identity Verified
Denmark
Local time: 01:54
German to Danish
+ ...
Tihi Sep 12, 2005

Godt gættet: nej, det er "ikke helt meningen". Jeg må have glemt min -kode. Og forskellige andre småting er også kikset. Jeg ændrer det ved lejlighed. Lige nu har jeg ikke tid. (Brugte en time på at lave dokumentet til html, for at der kunne være punktopstillede lister i det).

Men indholdet skulle i hvert fald være i orden nu

Marie


 
Marianne Dahl
Marianne Dahl  Identity Verified
Denmark
Local time: 01:54
Member (2002)
English to Danish
+ ...
opfølgning af tyveri Nov 25, 2005

Hej alle

Nu er det gået et par måneder siden jeg havde indbrud, og godt for det. Nu er jeg ved at blive mig selv igen. Efter disse oplevelser så havde jeg besøg af en assurandør, der oplyste, at alt mit udstyr på kontoret ikke var dækket af indboforsikringen, hvis det var indkøbt til mit firma, og jeg havde "løftet moms af det". Det er derfor jeg lige skriver til jer for at gøre jer opmærksom på dette, da jeg hele tiden - måske naivt - havde troet at alt mit indbo var d
... See more
Hej alle

Nu er det gået et par måneder siden jeg havde indbrud, og godt for det. Nu er jeg ved at blive mig selv igen. Efter disse oplevelser så havde jeg besøg af en assurandør, der oplyste, at alt mit udstyr på kontoret ikke var dækket af indboforsikringen, hvis det var indkøbt til mit firma, og jeg havde "løftet moms af det". Det er derfor jeg lige skriver til jer for at gøre jer opmærksom på dette, da jeg hele tiden - måske naivt - havde troet at alt mit indbo var dækket af - indboforsikringen. Nu har jeg fået styr på forsikringsdækningen af den del af indboet, der vedrører virksomhedsdelen. Jeg kan så tilføje, at jeg var "heldig", da tyven ikke stjal noget udstyr m.v. på mit kontor.

Ha' det godt derude i det grå novembervejr.

Marianne
Collapse


 
Christine Andersen
Christine Andersen  Identity Verified
Denmark
Local time: 01:54
Member (2003)
Danish to English
+ ...
Erhvervsforsikringen dækker Nov 25, 2005

Hej Marianne

Ja, det er godt, du ikke skulle til at erstatte alt dit udstyr og 'genopfinde' alt det, der egentlig er uerstattelig... men man kan tegne en erhvervsforsikring, der dækker. Hvis man er Translatør, er den bedste ordning gennem Translatørforeningen.

Jeg havde en erhvervsforsikring gennem IoL med Sheppards, som de opsagde... men nu har jeg en endnu bedre aftale med Tryg (uden tillæg for ikke at være bosat i UK...).

Med lidt held er det bare n
... See more
Hej Marianne

Ja, det er godt, du ikke skulle til at erstatte alt dit udstyr og 'genopfinde' alt det, der egentlig er uerstattelig... men man kan tegne en erhvervsforsikring, der dækker. Hvis man er Translatør, er den bedste ordning gennem Translatørforeningen.

Jeg havde en erhvervsforsikring gennem IoL med Sheppards, som de opsagde... men nu har jeg en endnu bedre aftale med Tryg (uden tillæg for ikke at være bosat i UK...).

Med lidt held er det bare noget, de tjener på - men hvis nu uheldet er ude, er jeg ret godt dækket mht. til tab af udstyr og tab af indtjening, indtil jeg kan erstatte computeren, bøger og diverse og komme i gang igen.

Det dækker også, hvis jeg kommer til at lave en lille tastefejl, der viser sig at være katastrofal...

Godt nok er penge kun et plaster på såret i mange tilfælde, men de er nu gode at have, når man skal samle stumperne og komme videre.

Håber ingen af jer egentlig får brug for det, men jeg sover lidt bedre om natten !

God weekend, på trods af vejret! Det er vist lige til at lave julekort og indendørs forberedelser!

Mange hilsener
Christine
Collapse


 
Pages in topic:   < [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15] >


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Lucia Leszinsky[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Powwow: Als - Denmark






Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »