Donglen kiinnittäminen kannettavaan tietokoneeseen
Thread poster: Marjukka Lind
Marjukka Lind
Marjukka Lind
Finland
Local time: 04:42
English to Finnish
+ ...
Sep 12, 2006

Hei,

Minulla on Trados 6,5 Freelance. Ajattelin hankkia kannettavan tietokoneen, johon myös asentaisin ohjelman. Tiedättekö, onko minkään merkkisissä kannettavissa LPT-porttia, johon donglen kytkisi? Olen nähnyt vain sellaisia kannettavia, joissa porttia ei ole. Aion kyllä päivittää ohjelman 7,5:een, jolloin dongle-ongelmaa ei enää ole, mutta tarvitsen myös 6,5:n joitakin asiakkaita varten.

Oletteko olleet saman ongelman edessä ja miten olette ongelman ra
... See more
Hei,

Minulla on Trados 6,5 Freelance. Ajattelin hankkia kannettavan tietokoneen, johon myös asentaisin ohjelman. Tiedättekö, onko minkään merkkisissä kannettavissa LPT-porttia, johon donglen kytkisi? Olen nähnyt vain sellaisia kannettavia, joissa porttia ei ole. Aion kyllä päivittää ohjelman 7,5:een, jolloin dongle-ongelmaa ei enää ole, mutta tarvitsen myös 6,5:n joitakin asiakkaita varten.

Oletteko olleet saman ongelman edessä ja miten olette ongelman ratkaisseet? Kiitos vastauksista!
Collapse


 
Matthias Quaschning-Kirsch
Matthias Quaschning-Kirsch  Identity Verified
Germany
Local time: 03:42
Member (2006)
Swedish to German
+ ...
Dongle Sep 12, 2006

Hei,

olen pitkään aikaan käyttänyt Trados 6.5 USB-donglella sekä tavallisellä että kannettavalla tietokoneella enkä ole milloinkaan kokenut mitään ongelmia.
Nyt käytän 7.5 joka minulla on vain päätietokoneellani, ja vielä donglella. Yksi ruotsalainen kollega kertoi ettei se hänen kannettavalla koneella toimi. En ole vielä itse asentanut 7.5 toisella koneella enkä voi siitä sanoa mitään.
Joka tapauksessa et voi käyttää 6.5 ja 7.5 samaan aikaan eri
... See more
Hei,

olen pitkään aikaan käyttänyt Trados 6.5 USB-donglella sekä tavallisellä että kannettavalla tietokoneella enkä ole milloinkaan kokenut mitään ongelmia.
Nyt käytän 7.5 joka minulla on vain päätietokoneellani, ja vielä donglella. Yksi ruotsalainen kollega kertoi ettei se hänen kannettavalla koneella toimi. En ole vielä itse asentanut 7.5 toisella koneella enkä voi siitä sanoa mitään.
Joka tapauksessa et voi käyttää 6.5 ja 7.5 samaan aikaan eri koneilla, koska lisenssi kelpaa vain joko yhtä tai toista versiota varten.

T.
Matthias
Collapse


 
Dominique Pivard
Dominique Pivard  Identity Verified
Local time: 04:42
Finnish to French
Päivitä ja pääset dongle-ongelmasta eroon! Sep 15, 2006

Hei,

Reilulla 100 eurolla pääset päivittämään donglellisen Trados 6.5-versiosi uusimpaan SDL Trados 2006:een. Tarjous on voimassa 20.9.2006 asti:

http://www.trados.se/presidency/

Samalla pääsisit koko dongle-ongelmasta eroon, kun nykyään käytetään soft key -suojausta.

Rinnakkaisportti kannettavassa on harvinaisuus, ei minusta kannattaa käy
... See more
Hei,

Reilulla 100 eurolla pääset päivittämään donglellisen Trados 6.5-versiosi uusimpaan SDL Trados 2006:een. Tarjous on voimassa 20.9.2006 asti:

http://www.trados.se/presidency/

Samalla pääsisit koko dongle-ongelmasta eroon, kun nykyään käytetään soft key -suojausta.

Rinnakkaisportti kannettavassa on harvinaisuus, ei minusta kannattaa käyttää sitä hankintakriteerinä (on näet paljon tärkeimpiä asioita).

Terv. Dominique
Collapse


 
Marjukka Lind
Marjukka Lind
Finland
Local time: 04:42
English to Finnish
+ ...
TOPIC STARTER
Päivittää aionkin... Sep 15, 2006

Hei ja kiitos vastauksista!

Aionkin päivittää juuri tuon tarjouksen puitteissa. Pidän kuitenkin myös donglellisen 6,5:n kotikoneella ja haluaisin pitää/asentaa sen myös kannettavaan. En aio hankkia rinnakkaisportilla varustettua kannettavaa, jos muista tärkeistä ominaisuuksista pitää tinkiä. Pitää siis tyytä siihen, että kotikoneella ovat versiot 6,5 ja SDL Trados 2006 ja kannettavassa vain jälkimmäinen.

Ystävällisin terveisin,
Marjukka


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Donglen kiinnittäminen kannettavaan tietokoneeseen






Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »
Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »