Onko PayPal luotettava?
Thread poster: Annira Silver (X)
Annira Silver (X)
Annira Silver (X)  Identity Verified
Local time: 09:48
Finnish to English
Jul 15, 2004

Avasin vähän aikaa sitten PayPal-tilin, kun espanjalainen asiakas välttämättä halusi maksaa sen kautta. Olen myös käyttänyt sitä maksaessani pienen laskun Amerikkaan. Systeemi näytti tomivan aivan ok ja palvelusta perityt maksutkin tuntuivat siedettäviltä, mutta kyseessä olivatkin pienet summat. Vähän epäilyttää kuitenkin suuremp... See more
Avasin vähän aikaa sitten PayPal-tilin, kun espanjalainen asiakas välttämättä halusi maksaa sen kautta. Olen myös käyttänyt sitä maksaessani pienen laskun Amerikkaan. Systeemi näytti tomivan aivan ok ja palvelusta perityt maksutkin tuntuivat siedettäviltä, mutta kyseessä olivatkin pienet summat. Vähän epäilyttää kuitenkin suurempien summien maksu, varsinkin kun luin http://www.paypalsucks.com./ -sivustolla olevia kauhutarinoita. Onko kellään kokemuksia, hyviä tai huonoja?

Annira
Collapse


 
Taina Saarinen (X)
Taina Saarinen (X)  Identity Verified
Local time: 09:48
Russian to Finnish
+ ...
ei ole ollut ongelmia Jul 15, 2004

Olen käyttänyt PayPalia maksaessani laskuja yhteistyökumppaneilleni ja se on toiminut ihan hyvin. Tosin Internetissä liikkuu myös huijareita, jotka väittävät olevansa PayPalista ja lähettävät sähköpostilla päivityspyyntöjä. Pitää olla tarkkana ettei ilmoita pankkitietojansa ja salasanojansa sellaisille.
Mieluiten silti maksan ja otan maksuja suoraan pankkitilille,
varsinkin kun se ei EU-maissa ole enää niin kallista IBAN-koodia käytettäessä.

Terve
... See more
Olen käyttänyt PayPalia maksaessani laskuja yhteistyökumppaneilleni ja se on toiminut ihan hyvin. Tosin Internetissä liikkuu myös huijareita, jotka väittävät olevansa PayPalista ja lähettävät sähköpostilla päivityspyyntöjä. Pitää olla tarkkana ettei ilmoita pankkitietojansa ja salasanojansa sellaisille.
Mieluiten silti maksan ja otan maksuja suoraan pankkitilille,
varsinkin kun se ei EU-maissa ole enää niin kallista IBAN-koodia käytettäessä.

Terveisin pilvisestä Espoosta

Taina Saarinen
jonka pihalla kasvaa 7 isoa ukonsientä, nam!
www.tainasaarinen.com
Collapse


 
Minna Wood MITI (Purring CAT Ltd.) (X)
Minna Wood MITI (Purring CAT Ltd.) (X)  Identity Verified
United Kingdom
English to Finnish
+ ...
Omien kokemuksieni mukaan... Jul 15, 2004

...voin vain ylistää PayPalia. Upea tapa hoitaa (erityiseti pieniä) maksusuorituksia pikavauhdilla! Itse olen käyttänyt sitä ainoastaan pikkusummien lähetykseen ja pelkästään ebay-ostosten maksamiseen, kun olen innostunut huutamaan! En siis (vielä) ole käyttänyt sitä maksujen vastaanottoon asiakkailtani, vaikka en kyllä yhtään epäröisi tehdä niin. Mieheni on sekä lähettänyt että vastaanottanut myös suurempia summia PayPalin kautta, eikä hänelläkään ole koskaan ollut... See more
...voin vain ylistää PayPalia. Upea tapa hoitaa (erityiseti pieniä) maksusuorituksia pikavauhdilla! Itse olen käyttänyt sitä ainoastaan pikkusummien lähetykseen ja pelkästään ebay-ostosten maksamiseen, kun olen innostunut huutamaan! En siis (vielä) ole käyttänyt sitä maksujen vastaanottoon asiakkailtani, vaikka en kyllä yhtään epäröisi tehdä niin. Mieheni on sekä lähettänyt että vastaanottanut myös suurempia summia PayPalin kautta, eikä hänelläkään ole koskaan ollut mitään moitittavaa palvelussa.

Toivottavasti tästä on apua!

Minna

P.S. Onnittelut uudelle moderaattorille, Annira! Itse kieltäydin kunniasta (mutta suosittelin juuri sinua Gianfrancolle)



[Edited at 2004-07-15 11:02]
Collapse


 
Susan Ruusunen
Susan Ruusunen  Identity Verified
Finland
Local time: 09:48
English to Finnish
+ ...
OK, mutta kauhutarinat luettu & muutama simppeli ohje Jul 15, 2004

Hei,

Itse olen juuri myös joutunut avaamaan kyseisen tilin, koska muutama ulkomainen asiakas kuulemma käyttää vain paypalia.
Samaiset kauhutarinat olen myös lukenut, ja hieman hirvittää.

Olen lueskellut myös kääntäjäfoorumeiden keskusteluja, joista ei sitten tule päätä, eikä häntää: jotkut ovat tyytyväisesti käyttäneet vuosia, joillain on hävinnyt ensimmäiset 20 $ maksutkin. Ota siitä sitten selvä..

Brittikaverini tosin on a
... See more
Hei,

Itse olen juuri myös joutunut avaamaan kyseisen tilin, koska muutama ulkomainen asiakas kuulemma käyttää vain paypalia.
Samaiset kauhutarinat olen myös lukenut, ja hieman hirvittää.

Olen lueskellut myös kääntäjäfoorumeiden keskusteluja, joista ei sitten tule päätä, eikä häntää: jotkut ovat tyytyväisesti käyttäneet vuosia, joillain on hävinnyt ensimmäiset 20 $ maksutkin. Ota siitä sitten selvä..

Brittikaverini tosin on aiemmin käyttänyt PPalia ihan onnistuneesti tilaillessaan atk-osia esim. ebayltä. Sain häneltä kuitenkin muutaman varoituksen sanan ja ohjeen (lähes itsestään selviä, mutta laitanpa silti):

Jos linkität jonkun pankkitilisi ppaliin, älä missään nimessä laita normaalia käyttötiliäsi, vaan mielellään avaat uuden, jonka pidät mahd. tyhjänä. Ja kun rahat ovat tulleet paypaliin, niin kannattaa siirtää ne heti omalle tilille ja sieltä pois mahdollisuuksien mukaan, koska näin välttyy näiltä omituisilta tilien jäädytyksiltä ilman ilmoitusta tai syytä - joista paypal on nykyään jo surullisenkuuluisa.
Ja tuo tyhjän, linkitetyn pankkitilin syy on se, etteivät mene vetäisemään rahaa takaisin yhtäkkiä tililtä (kuten ovat myös tehneet!!).

Eli nämä ohjeet viisaamman kokemuksesta, itsellä testauksessa tämä maksujärjestelmä ihan lähiaikoina. Isoja summia en kyllä uskalla lähteä sen kautta kokeilemaan.

Avasin myös Moneybookerin tilin, ja ainakin Sololla pystyy lisäämään rahaa helposti - pois ne ilmeisesti tarvitsee ottaa swift-ulkomaanlähetyssysteemin kautta. (Ei testattu)

Ai niin:
jos muilla on kokemuksia, mielelläni kuulisin myös siitä miten rahat on Suomessa pankkitileille saapuneet. Kiitokset etukäteen!

Turussa paistaa aurinko!
- Susan
Collapse


 
Kristina Juvonen
Kristina Juvonen
Finland
Local time: 09:48
English to Finnish
+ ...
Hui! Jul 15, 2004

Kiitos varoituksesta, Susan!

Minulla on ollut PayPal-tili jotain vuoden verran, eikä ole ollut valittamista sen toiminnasta. Olen tosin käyttänyt sitä aika vähän, vain muutamien kaukaisten asiakkaiden maksujen vastaanottamiseen. Se on linkitetty normaaliin käyttötiliini ja nyt pelästyin! Täytyypä vaihtaa tiliä. Mutta mikä oikein on paras tapa vastaanottaa maksuja esim. USA:sta, ellei PayPal? Jotkut asiakkaani siellä eivät suostu maksamaan muulla tavoin kuin sheki
... See more
Kiitos varoituksesta, Susan!

Minulla on ollut PayPal-tili jotain vuoden verran, eikä ole ollut valittamista sen toiminnasta. Olen tosin käyttänyt sitä aika vähän, vain muutamien kaukaisten asiakkaiden maksujen vastaanottamiseen. Se on linkitetty normaaliin käyttötiliini ja nyt pelästyin! Täytyypä vaihtaa tiliä. Mutta mikä oikein on paras tapa vastaanottaa maksuja esim. USA:sta, ellei PayPal? Jotkut asiakkaani siellä eivät suostu maksamaan muulla tavoin kuin shekillä, jolloin menetän ainakin kolmanneksen työn hinnasta pankkikuluina. Olenkin nyt ilmoittanut kyseisille asiakkaille, etten enää ota vastaan shekkejä, ainakaan ellei pankkikuluja ole otettu huomioon summassa. Saattaa olla, että menetän joitakin asiakkaita, mutta ei voi mitään. Onko kenelläkään sama ongelma?

ihmettelee
Kristina Juvonen
sateisesta Belgiasta
Collapse


 
Annira Silver (X)
Annira Silver (X)  Identity Verified
Local time: 09:48
Finnish to English
TOPIC STARTER
Kiitos varoituksesta Jul 15, 2004

KristinaJuvonen wrote:

Se on linkitetty normaaliin käyttötiliini ja nyt pelästyin! Täytyypä vaihtaa tiliä. Mutta mikä oikein on paras tapa vastaanottaa maksuja esim. USA:sta, ellei PayPal? Jotkut asiakkaani siellä eivät suostu maksamaan muulla tavoin kuin shekillä, jolloin menetän ainakin kolmanneksen työn hinnasta pankkikuluina. Olenkin nyt ilmoittanut kyseisille asiakkaille, etten enää ota vastaan shekkejä, ainakaan ellei pankkikuluja ole otettu huomioon summassa. Saattaa olla, että menetän joitakin asiakkaita, mutta ei voi mitään. Onko kenelläkään sama ongelma?

ihmettelee
Kristina Juvonen
sateisesta Belgiasta





Joo, kiitos vinkistä, Susan. Minunkin on äkkiä avattava se uusi tili...

Kristiinan mainitsemasta shekkiongelmasta vain, että tämä arkaaninen käytäntö on vielä yleinen Brittilässäkin (siksi kai, että pankit saavat pitää rahojamme kauemmin ja saavat enemmän voittoa), mutta täällä ainakin pankit myös ottavat vastaan ja vaihtavat ulkomaisia shekkejä aika halvalla. Tai ainaskin oma internet-pankkini tekee niin.

Kiva tavata vanhoja tuttuja täällä uutuuttaan kiiltävällä listallamme, ja kiva tutustua uusiin kollegoihin!

Annira

aina yhtä sateisesta Brittilästä. Kesää ei taideta saada lainkaan tänä vuonna.


 
Susan Ruusunen
Susan Ruusunen  Identity Verified
Finland
Local time: 09:48
English to Finnish
+ ...
hyvä kuulla käyttökokemuksia Jul 15, 2004

Hyvä kuulla, että monella on hyviä kokemuksia paypalin käytöstä!

Toivottavasti ette nyt kauheasti pelästyneet, mutta varoituksia ei liene koskaan liikaa..
Brittikaverini kun oli kuullut juuri sen tyyppisistä rahojen takaisinvetotapauksista (hieno kieli!), kuin mainitsin aiemmin, joten katsoin parhaaksi ainakin itse ottaa käyttöön kaikki helpoimmat varotoimet mahdollisten vahinkojen minimoimiseksi. Olisi harvinaisen ikävää, jos menisivät jäädyttämään tilin
... See more
Hyvä kuulla, että monella on hyviä kokemuksia paypalin käytöstä!

Toivottavasti ette nyt kauheasti pelästyneet, mutta varoituksia ei liene koskaan liikaa..
Brittikaverini kun oli kuullut juuri sen tyyppisistä rahojen takaisinvetotapauksista (hieno kieli!), kuin mainitsin aiemmin, joten katsoin parhaaksi ainakin itse ottaa käyttöön kaikki helpoimmat varotoimet mahdollisten vahinkojen minimoimiseksi. Olisi harvinaisen ikävää, jos menisivät jäädyttämään tilin kun on jättänyt rahat sinne.
Mutta tosi kiva kuulla myös hyvin toimineesta systeemistä.

Brittiasiakkaani maksavat suoraan pankkitilille, kanadalaiset valitettavasti shekillä (lunastus viime tarkistuksen mukaan halvin osuuspankissa, 10 e per shekki), jotkut ranskalaiset vähän kumpaakin, ja muutama eksoottisempi maa maksaa paypalillä. 30 dollarin pankkimaksut kun sieltä päästä eivät kovin suuresti houkuta pienien käännöstöiden kohdalla. Isommissa juuri ja juuri menivät, koskei muutakaan vaihtoehtoa ollut. Kirjavia ovat siis maksukäytännöt!

Lohdutukseksi Britteihin: eipä sitä kesäa juuri täälläkään ole tänä kesänä ollut - pari hassua päivää lämmintä ja aurinkoista viime kuussa. Luulenpa, että suurimmat 'helteet' olivat toukokuussa jo. Lämmintä lupasivat sentään viikonlopuksi 'jopa 22 astetta' sanoi sääsetä juuri telkkarissa.

Terveisin Susan
Collapse


 
ohemulen
ohemulen  Identity Verified
France
Local time: 08:48
Member (2011)
French to Finnish
+ ...
Käytännöllinen ja nopea Aug 4, 2004

Omalle kohdalleni ei ole sattunut Paypalin käytössä ongelmia, mutta luin kauhutarinat ja varoitukset mielenkiinnolla. Hieman minuakin alkuun mietitytti tämä maksutapa, mutta ainakin pienten maksujen osalta se on osoittautunut hyväksi. En tiedä, miten se toimisi suurempien maksujen osalta.

Valitan, jos vain teen yhteenvetoa muiden antamista kommenteista. En päässyt lukemaan viimeisiä viestejä.


 
Heinrich Pesch
Heinrich Pesch  Identity Verified
Finland
Local time: 09:48
Member (2003)
Finnish to German
+ ...
Ne huijaavat mikäli on tarpeen Aug 9, 2004

Viime viikolla oli yleisellä puolella linkki artikkeliin, jossa entinen PP työntekijä kertoo, miten tuo systeemi toimii.
Koska PP joutuu usein huijatuksi väärillä luottotiedoilla, niillä on ollut pakko kattaa menetykset sulkemalla osan käyttäjien tilit. Siitä johtuu, että suurin osa käyttöjistä on tyytyväisiä. Ryöstäminen on ollut täysin tietoista, myös firman työntekijät ovat ohjanneet asiakkaiden rahoja omaan käyttöön.
Jos joutuu niiden uhriksi ei ole mitä
... See more
Viime viikolla oli yleisellä puolella linkki artikkeliin, jossa entinen PP työntekijä kertoo, miten tuo systeemi toimii.
Koska PP joutuu usein huijatuksi väärillä luottotiedoilla, niillä on ollut pakko kattaa menetykset sulkemalla osan käyttäjien tilit. Siitä johtuu, että suurin osa käyttöjistä on tyytyväisiä. Ryöstäminen on ollut täysin tietoista, myös firman työntekijät ovat ohjanneet asiakkaiden rahoja omaan käyttöön.
Jos joutuu niiden uhriksi ei ole mitään tehtävissä, koska sopimus antaa firmalle kaikki oikeudet sulkea tilit jos ne epäilevät (!!) väärinkäytöstä.
Miksei kukaan käytä suoraan Visaa?
Collapse


 
Alfa Trans (X)
Alfa Trans (X)  Identity Verified
Local time: 09:48
English to Finnish
+ ...
Miksei kukaan käytä suoraan Visaa Aug 12, 2004

Heinrich Pesch wrote:

Viime viikolla oli yleisellä puolella linkki artikkeliin, jossa entinen PP työntekijä kertoo, miten tuo systeemi toimii.
Koska PP joutuu usein huijatuksi väärillä luottotiedoilla, niillä on ollut pakko kattaa menetykset sulkemalla osan käyttäjien tilit. Siitä johtuu, että suurin osa käyttöjistä on tyytyväisiä. Ryöstäminen on ollut täysin tietoista, myös firman työntekijät ovat ohjanneet asiakkaiden rahoja omaan käyttöön.
Jos joutuu niiden uhriksi ei ole mitään tehtävissä, koska sopimus antaa firmalle kaikki oikeudet sulkea tilit jos ne epäilevät (!!) väärinkäytöstä.
Miksei kukaan käytä suoraan Visaa?


Luottokunnasta sanotaan, että pitää olla yritys tai toiminimi, jotta voisi käyttää Visaa.
Marju

[Edited at 2004-08-18 06:58]


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Onko PayPal luotettava?






Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »