Inschrijving KvK voor vrije beroepen straks verplicht
Thread poster: Percy Balemans (X)
Percy Balemans (X)
Percy Balemans (X)  Identity Verified
Netherlands
Local time: 16:30
Dec 26, 2007

Voor wie het nog niet had gehoord (ik las het zelf vandaag pas voor het eerst): binnenkort zijn ook vrije beroepsbeoefenaren (waaronder vertalers en tolken vallen) verplicht zich in te schrijven bij de Kamer van Koophandel. Bij deze de tekst van de website van de Kamer van Koophandel:

"Vrije beroepsbeoefenaren zijn meestal niet verplicht zich in te schrijven in het Handelsregister. Alleen als het beroep in een rechtspersoon of bedrijfsmatig wordt uitgevoerd, is inschrijving verplich
... See more
Voor wie het nog niet had gehoord (ik las het zelf vandaag pas voor het eerst): binnenkort zijn ook vrije beroepsbeoefenaren (waaronder vertalers en tolken vallen) verplicht zich in te schrijven bij de Kamer van Koophandel. Bij deze de tekst van de website van de Kamer van Koophandel:

"Vrije beroepsbeoefenaren zijn meestal niet verplicht zich in te schrijven in het Handelsregister. Alleen als het beroep in een rechtspersoon of bedrijfsmatig wordt uitgevoerd, is inschrijving verplicht. Dit verandert als het nieuwe handelsregister in werking treedt (waarschijnlijk per 1 juli 2008). Deze groepen moeten zich dan ook registreren in het Handelsregister. Vrije beroepsbeoefenaren kunnen zich nu al inschrijven in het Handelsregister, maar u als u bij een van deze groepen hoort, krijgt u vanzelf bericht van de Kamer van Koophandel."
Collapse


 
golf264
golf264  Identity Verified
United States
Local time: 10:30
English to Dutch
+ ...
Mogelijk Dec 26, 2007

Van wat ik lees in de paragraaf, het sleutelwoord is mogelijk, niet definitief.

Maar wél met voormelding.


 
Percy Balemans (X)
Percy Balemans (X)  Identity Verified
Netherlands
Local time: 16:30
TOPIC STARTER
Alleen de datum is nog niet bekend Dec 26, 2007

golf264 wrote:

Van wat ik lees in de paragraaf, het sleutelwoord is mogelijk, niet definitief.

Maar wél met voormelding.


Waar zie jij "mogelijk" staan? De tekst lijkt me duidelijk: de wijziging komt er, het is alleen nog niet zeker wanneer het ingaat.


 
Deborah do Carmo
Deborah do Carmo  Identity Verified
Portugal
Local time: 15:30
Dutch to English
+ ...
Ja, ... Dec 26, 2007

Percy Balemans wrote:

...de wijziging komt er, het is alleen nog niet zeker wanneer het ingaat.


... dat is inderdaad het geval


 
Margreet Logmans (X)
Margreet Logmans (X)  Identity Verified
Netherlands
Local time: 16:30
English to Dutch
+ ...
Geen probleem, zo gebeurd Dec 27, 2007

Ik ben al vanaf het begin van mijn freelance-activiteiten ingeschreven, het is een fluitje van een cent. Kosten vallen ook nog wel mee, al wisselt dat misschien per rayon.
Dus als je een keertje een uurtje over hebt om naar de KvK te gaan, bel ze even om je te laten vertellen wat je mee moet nemen (ik dacht paspoort, bedrijfsnaam, BTW-nummer en VAR als je die hebt) en dan sta je zo weer buiten.
Verlenging van je inschrijving kan automatisch gebeuren.

Attent van je om di
... See more
Ik ben al vanaf het begin van mijn freelance-activiteiten ingeschreven, het is een fluitje van een cent. Kosten vallen ook nog wel mee, al wisselt dat misschien per rayon.
Dus als je een keertje een uurtje over hebt om naar de KvK te gaan, bel ze even om je te laten vertellen wat je mee moet nemen (ik dacht paspoort, bedrijfsnaam, BTW-nummer en VAR als je die hebt) en dan sta je zo weer buiten.
Verlenging van je inschrijving kan automatisch gebeuren.

Attent van je om dit te melden, Percy.
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Inschrijving KvK voor vrije beroepen straks verplicht






Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »