Norton AV & ADSL
Thread poster: Joop Fraikin (X)
Joop Fraikin (X)
Joop Fraikin (X)  Identity Verified
Local time: 23:55
English to Dutch
+ ...
Feb 14, 2003

Hallo allemaal,



Ik ben permanent on-line via een ADSL-lijn en op mijn machine is Norton Antivirus met firewall geïnstalleerd. Autoprotect en Internet Security zijn permanent ingeschakeld. Van virussen geen last, maar wel staat mijn machine af en toe minutenlang gewoon stil, wat buitengewoon irritant is. Herkent iemand dit? Ligt het aan de pc of aan Norton? Wat is er aan te doen?



Alvast bedankt voor eventuele tips / reacties!



Joop Fr
... See more
Hallo allemaal,



Ik ben permanent on-line via een ADSL-lijn en op mijn machine is Norton Antivirus met firewall geïnstalleerd. Autoprotect en Internet Security zijn permanent ingeschakeld. Van virussen geen last, maar wel staat mijn machine af en toe minutenlang gewoon stil, wat buitengewoon irritant is. Herkent iemand dit? Ligt het aan de pc of aan Norton? Wat is er aan te doen?



Alvast bedankt voor eventuele tips / reacties!



Joop Fraikin
Collapse


 
Williamson
Williamson  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 22:55
Flemish to English
+ ...
Is herkenbaar Feb 15, 2003

Dat is herken ik. Daarom heb ik er de firewall terug gewist. De reden is dat die je systeem \"bevriest\". Erna werkt alles weer normaal.

 
Mike Morrell
Mike Morrell
Local time: 23:55
Dutch to English
Ik herken de symptomen maar de oplossing weet ik (nog) niet Feb 17, 2003

Hoi Joop,



Een schrale troost is dat je niet de enige bent die dit probleem heeft. Sinds ik een week geleden overgestapt ben naar Norton, gebeurt dit ook af en toe op mijn (XP) systeem. Internet wordt dan ineens vreselijk traag. Ik heb nog geen moeite gedaan om het verder uit te zoeken maar m.n. mijn dochter wordt er onder het chatten knettergek van!



Als ik zo\'n treuzelmoment weer meemaak, zal ik achter proberen te komen welk programma de boosdoener is.
... See more
Hoi Joop,



Een schrale troost is dat je niet de enige bent die dit probleem heeft. Sinds ik een week geleden overgestapt ben naar Norton, gebeurt dit ook af en toe op mijn (XP) systeem. Internet wordt dan ineens vreselijk traag. Ik heb nog geen moeite gedaan om het verder uit te zoeken maar m.n. mijn dochter wordt er onder het chatten knettergek van!



Als ik zo\'n treuzelmoment weer meemaak, zal ik achter proberen te komen welk programma de boosdoener is. Ik hou je op de hoogte . .



Mike Morrell



Quote:


On 2003-02-14 13:59, Joop wrote:

Hallo allemaal,



Ik ben permanent on-line via een ADSL-lijn en op mijn machine is Norton Antivirus met firewall geïnstalleerd. Autoprotect en Internet Security zijn permanent ingeschakeld. Van virussen geen last, maar wel staat mijn machine af en toe minutenlang gewoon stil, wat buitengewoon irritant is. Herkent iemand dit? Ligt het aan de pc of aan Norton? Wat is er aan te doen?



Alvast bedankt voor eventuele tips / reacties!



Joop Fraikin

Collapse


 
Chris Hopley
Chris Hopley  Identity Verified
Netherlands
Local time: 23:55
German to English
+ ...
XP heeft ingebouwde firewall Feb 20, 2003

Als je XP draait, kun je de ingebouwde firewall gebruiken in plaats van die van Norton. Zie http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/using/howto/networking/icf.asp



McAfee Desktop firewall werkt trouwens zonder problemen op zowel Win2k als XP.


 
Joop Fraikin (X)
Joop Fraikin (X)  Identity Verified
Local time: 23:55
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Riskant Feb 24, 2003

Ik heb het geprobeerd, maar Norton laat me meteen weten dat het systeem dan niet meer beveiligd is. Lijkt me dus riskant...

[ This Message was edited by:on2003-02-24 09:01]


 
Joop Fraikin (X)
Joop Fraikin (X)  Identity Verified
Local time: 23:55
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Riskant... Feb 24, 2003

Quote:


On 2003-02-15 11:19, ManuPro wrote:

Dat is herken ik. Daarom heb ik er de firewall terug gewist. De reden is dat die je systeem \"bevriest\". Erna werkt alles weer normaal.

Ik heb het geprobeerd, maar Norton laat me meteen weten dat het systeem dan niet meer beveiligd is. Lijkt me dus riskant...

 
Joop Fraikin (X)
Joop Fraikin (X)  Identity Verified
Local time: 23:55
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Klinkt al beter Feb 24, 2003

Quote:


On 2003-02-20 16:01, polymath wrote:

Als je XP draait, kun je de ingebouwde firewall gebruiken in plaats van die van Norton. Zie http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/using/howto/networking/icf.asp



McAfee Desktop firewall werkt trouwens zonder problemen op zowel Win2k als XP.

... See more
Quote:


On 2003-02-20 16:01, polymath wrote:

Als je XP draait, kun je de ingebouwde firewall gebruiken in plaats van die van Norton. Zie http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/using/howto/networking/icf.asp



McAfee Desktop firewall werkt trouwens zonder problemen op zowel Win2k als XP.

Nog even en ik draai ook XP. Ik ben benieuwd. Bedankt Chris! ▲ Collapse


 
Edward Vreeburg
Edward Vreeburg  Identity Verified
Netherlands
Local time: 23:55
Member (2008)
English to Dutch
+ ...
lees de readme files er eens op na Mar 10, 2003

Volgens mij staat er het een en ander in over XP en Norton...

Bovendien is de website en de techsupport reuze handig met kant en klare documentjes wat je allemaal kunt tsjekken..



Ed



 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Norton AV & ADSL






Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »