Off topic: Hoofdstedelijke powwows
Thread poster: Henk Peelen
Henk Peelen
Henk Peelen  Identity Verified
Netherlands
Local time: 13:23
Member (2002)
German to Dutch
+ ...
SITE LOCALIZER
Jul 21, 2007

Ik wilde 3 en 4 augustus naar beide powwows in België en Nederland gaan, ze staan zo netjes "uitgelijnd".
Zonder Haagse antenne, want ik richt me in eerste instantie op fiets en trein. T
Toch even mijn voelsprieten uitsteken of er meer liefhebbers zijn voor Brussel. Bij de Bunnikse powwow zat geloof ik ook een fietser. Of mochten er andere liefhebbers zijn om 2 augustus naar het zuiden te fietsen, laat het dan even weten.
Nog een optie: de nacht van 3 op 4 kan ik in de Randsta
... See more
Ik wilde 3 en 4 augustus naar beide powwows in België en Nederland gaan, ze staan zo netjes "uitgelijnd".
Zonder Haagse antenne, want ik richt me in eerste instantie op fiets en trein. T
Toch even mijn voelsprieten uitsteken of er meer liefhebbers zijn voor Brussel. Bij de Bunnikse powwow zat geloof ik ook een fietser. Of mochten er andere liefhebbers zijn om 2 augustus naar het zuiden te fietsen, laat het dan even weten.
Nog een optie: de nacht van 3 op 4 kan ik in de Randstad blijven slapen. Misschien een liefhebber om vrijdag rond het middaguur per trein naar Brussel te gaan, en dan 's avonds weer terug (hoewel een Brussels hotel ook nog kan). Of per auto als je die zelf meeneemt.
Collapse


 
Linda Ferwerda
Linda Ferwerda  Identity Verified
Netherlands
Local time: 13:23
English to Dutch
+ ...
Hoofdstad? Jul 23, 2007

Hoi Henk,

Als Amsterdammer moet ik toch even vraagtekens zetten bij de titel van je bericht (Hoofdstedelijke powwows). Den Haag mag dan wel het onderkomen van de regering zijn, maar Amsterdam blijft toch echt de hoofdstad van Nederland....:-)

Groetjes,

Linda


 
Henk Peelen
Henk Peelen  Identity Verified
Netherlands
Local time: 13:23
Member (2002)
German to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
SITE LOCALIZER
Precies! Jul 23, 2007

Ik begrijp al helemaal wat je eigenlijk zeggen wilt.
Namelijk dat we nodig eens een powwow in Amsterdam moeten doen, en dan gaan eten in het "Fifteen" van Jamie Oliver!
Bedankt dat je je aanmeldt, dan kunnen wij die mooi samen organiseren.
Moeten we maar eens over hebben als we klaar zijn met Brussel, Den Haag en Maastricht.
Oktober is nog best een mooie maand om aan de IJ-oever te zitten.

"Vier jaar geleden stonden er op verpakking van hondenvoer meer regel
... See more
Ik begrijp al helemaal wat je eigenlijk zeggen wilt.
Namelijk dat we nodig eens een powwow in Amsterdam moeten doen, en dan gaan eten in het "Fifteen" van Jamie Oliver!
Bedankt dat je je aanmeldt, dan kunnen wij die mooi samen organiseren.
Moeten we maar eens over hebben als we klaar zijn met Brussel, Den Haag en Maastricht.
Oktober is nog best een mooie maand om aan de IJ-oever te zitten.

"Vier jaar geleden stonden er op verpakking van hondenvoer meer regels dan op de verpakking van schoolmaaltijden. Die waren zo verschrikkelijk slecht, ik word zo kwaad als we toestaan dat kinderen rotzooi wordt voorgezet.
Onze generatie dreigt de eerste te worden die zijn kinderen overleeft dankzij het voedsel dat die kinderen eten. Daar wil ik wat aan doen en ik vind dat de overheid daar ook meer aan moet doen. Die kijkt helaas te vaak lijdzaam toe hoe de jeugd zijn gezondheid verkwanselt, met medewerking van sommigen in de voedingsindustrie" zegt Japie.
Zo te zien moeten we dus niet bij hem gaan eten, want dan wordt het verschil met onze kinderen nog weer groter. We zullen maar liever niet te snugger worden, gewoon tegen hem zeggen dat we 15 zijn, en bij hem gaan eten (of ook de kinderen meenemen). Laten we het er maar op houden dat zijn preek meer voor Engeland geldt.
Dat komt me trouwens ook veel beter van pas.

[Bijgewerkt op 2007-07-24 08:33]
Collapse


 
Linda Ferwerda
Linda Ferwerda  Identity Verified
Netherlands
Local time: 13:23
English to Dutch
+ ...
Haha! Jul 23, 2007

Haha....je hebt helemaal gelijk!
Of ben ik er gewoon ingestonken?

Na alle aankomende powwows gaan we hier in Amsterdam kijken!


 
Henk Peelen
Henk Peelen  Identity Verified
Netherlands
Local time: 13:23
Member (2002)
German to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
SITE LOCALIZER
Amsterdams prijspeil beneden alle peil? Aug 14, 2007

Het leek een goed idee, dineren bij Jamie Oliver. Al etende een nobel doel steunen. Ik heb een plan gemaakt en ter oriëntatie contact opgenomen met zijn restaurant Fifteen ( http://www.fifteen.nl/ ). Hun prijslijst vermeldt het volgende.
Dineren na 18:00 uur minimaal 46 euro. 's middags lunchen kan ook: salade, belegd brood, warm gerecht (risotto / pasta inclusief water), wijn en koffie voor 29,50
De
... See more
Het leek een goed idee, dineren bij Jamie Oliver. Al etende een nobel doel steunen. Ik heb een plan gemaakt en ter oriëntatie contact opgenomen met zijn restaurant Fifteen ( http://www.fifteen.nl/ ). Hun prijslijst vermeldt het volgende.
Dineren na 18:00 uur minimaal 46 euro. 's middags lunchen kan ook: salade, belegd brood, warm gerecht (risotto / pasta inclusief water), wijn en koffie voor 29,50
De opzet van het restaurant kan dan mooi zijn, ik vind het duur voor een restaurant in een pakhuis aan de Piet Heinkade. De geest van Piet Hein waart nog helemaal rond, zij het dat men op minder avontuurlijke manier achter de zilvervloot aan gaat.
In Den Haag aten we echt heerlijk voor twee tientjes goedkoper, al moet ik er bij zeggen dat dat niet overal lukt.


Als je belangstelling hebt voor een powwow in Amsterdam, kun je er dan even over nadenken, en reageren (op de powwow-site, zou ik zeggen). Je zou de volgende overwegingen kunnen hebben.

1) Nou, nou zeg, wat een dixie chickengepraat over een paar tientjes! Zeker weer zo'n cultuurbarbaar uit het noorden die het waagt bij het eten over geld na te denken. Ananias en Safira zouden zich watjes voelen bij zo'n houding. Belastingaftrek meegerekend blijft er van die twee tientjes nog maar 13 euro verschil over. Vergeleken met je overige kosten (inkomstenderving omdat je tijdens het nadenken over en plannen van je deelname aan de powwow en tijdens de powwow zelf niet werkt, reiskosten en zo) is dat niets meer. Als je in Amsterdam gaat eten en ook nog een goed doel wilt steunen, kun je gewoon niet malen om een tientje.
2) Zeker een voorstel van iemand uit Friesland om te gaan dineren voor 46 euro. Hier in het westen heeft zowat iedereen minimaal 500 euro hypotheeklasten per maand. In oktober 2007 moet ik uitkomen met mijn budget, en dan heb ik niets aan een belastingvoordeeltje dat ik pas in 2008 ontvang. Liever een wat goedkoper restaurant.
3) Zo'n benefietetentje wordt niets in Amsterdam. Stort maar een tientje op een goed doel, kom maar bij mij thuis en neem maar een fles wijn of zo mee, dan kook ik wel even zelf voor jullie.
4) Ongeacht het restaurant, verschuif de datum liever naar 29 september, in de internationale powwowperiode (28-30 september). Prachtig, allemaal tegelijk aan de biefstuk. Echt een stakehoudende reden voor 29 september!
5) Best leuk, een powwow met een ideëel randje, maar doe het maar weer bij een Happietaria, zoals in Utrecht. Nuttig én goedkoop, mooier kan niet!
6) Ananias-en-Safira-plus-6,50-methode: lunchen bij Fifteen en helemaal niet dineren. Gewoon de broekriem aanhalen!
7) ...




Mogelijkheid 2, een wat goedkoper restaurant, lijkt me het meest realistisch, zodat het laagdrempelig blijft. De praktische waarde van het wereldwijde powwow-idee (mogelijkheid 4) als samenbindende factor, en / of ter ere van Hiëronymus is misschien vrij klein. Voor Hiëronymus: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hiëronymus_van_Stridon
En dan: er is in september al een powwow in Maastricht.


[Bijgewerkt op 2007-08-14 21:45]
Collapse


 
Henk Peelen
Henk Peelen  Identity Verified
Netherlands
Local time: 13:23
Member (2002)
German to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
SITE LOCALIZER
Powwow-greyhound Sep 4, 2007

Je dacht zeker dat we met de bus gingen? Nou nee, even iets anders. Ooit was er een powwow met een powwow-puma, nu hebben we een powwow-greyhound. Het Fifteen-idee lijkt niet te werken vanwege de prijzen, maar er is wel meer charitatiefs te doen. Ik kan je lege inktpatronen en mobietjes in ontvangst nemen en inleveren bij een greyhounds-redpunt kort bij mij. Je helpt dan een klein beetje mee de si... See more
Je dacht zeker dat we met de bus gingen? Nou nee, even iets anders. Ooit was er een powwow met een powwow-puma, nu hebben we een powwow-greyhound. Het Fifteen-idee lijkt niet te werken vanwege de prijzen, maar er is wel meer charitatiefs te doen. Ik kan je lege inktpatronen en mobietjes in ontvangst nemen en inleveren bij een greyhounds-redpunt kort bij mij. Je helpt dan een klein beetje mee de situatie van greyhounds en galgo's te verbeteren: http://www.greyhoundsrescue.nl/nGRH/Collapse


 
Anjo Sterringa
Anjo Sterringa  Identity Verified
Netherlands
Local time: 13:23
English to Dutch
+ ...
OT - Goed idee! Sep 13, 2007

Niet dat ik ooit in NL ben als er weer een vertalersborrel of powwow wordt georganiseerd (toch maar eens iets in de Pico's organiseren dan) maar Henk - je hebt net een heleboel brownies verdiend door ons op de galgo's te wijzen!
Op 22 september hebben we in Gijon een eerste 'kedada' (modern Spaans voor bijeenkomst) van mensen die zo'n prachtbeest hebben geadopteerd in Asturias.


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Hoofdstedelijke powwows






Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »
TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »