PayPal: welk rekeningtype?
Thread poster: Evelyn Leenen-van Dijk
Evelyn Leenen-van Dijk
Evelyn Leenen-van Dijk  Identity Verified
Netherlands
Local time: 12:52
English to Dutch
+ ...
Apr 12, 2007

Hallo allemaal,

Een eventuele toekomstige klant heeft aangegeven dat hun voorkeur uitgaat naar vertalers met een PayPal-rekening. Zou iemand mij kunnen zeggen welk soort PayPal-rekening ik het beste kan nemen? Privé, Premier of Business. Dit zou mijn eerste klant worden die mij op deze manier betaalt, dus ik heb hier totaal geen kaas van gegeten.


Alvast bedankt voor jullie input!
Groetjes,
Evelyn


 
Percy Balemans (X)
Percy Balemans (X)  Identity Verified
Netherlands
Local time: 12:52
Premium is waarschijnlijk het handigste Apr 12, 2007

Ik heb een Premium-account. Ik ben ooit begonnen met een Privé-account maar daar kon ik toen geen creditcard-betalingen op ontvangen, vandaar dat ik ben overgegaan naar Premium. Overigens kun je elke moment wisselen van account, dus je kunt altijd gewoon met Privé beginnen en wisselen op het moment dat je het nodig hebt.

 
Hester Eymers
Hester Eymers  Identity Verified
Netherlands
Local time: 12:52
Member (2005)
English to Dutch
+ ...
Premier Apr 12, 2007

Hoi Evelyn,

Ik heb ook een Premier-account. Voldoet uitstekend.
Je kunt de verschillende rekeningtypes hier vergelijken: www.paypal.com/nl/cgi-bin/webscr?cmd=xpt/cps/general/PayPalAccountTypes-outside

Groeten,
Hester


 
Evelyn Leenen-van Dijk
Evelyn Leenen-van Dijk  Identity Verified
Netherlands
Local time: 12:52
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Credit Card? Apr 12, 2007

Dank jullie wel voor de snelle reacites! Misschien even een hele domme vraag, maar waarom is er een creditcard gekoppeld aan een PayPal-rekening?

 
Frederieke de Jong
Frederieke de Jong
Netherlands
Local time: 12:52
English to Dutch
+ ...
privé-account Apr 12, 2007

Hoi Evelyn,

Ik ben juist onlangs van mijn premium-account op een privé- account overgeschakeld omdat ik dan geen kosten hoefde te betalen bij het ontvangen van een betaling uit het buitenland. Ik moet hier wel bij zeggen dat ik Paypal alleen gebruik om betalingen te ontvangen en niet om betalingen te doen.

Groeten,
Frederieke


 
Evelyn Leenen-van Dijk
Evelyn Leenen-van Dijk  Identity Verified
Netherlands
Local time: 12:52
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Lage vs hoge inkomsten??? Apr 12, 2007

Ik heb me net aangemeld als Premium gebruiker. Ik neem aan dat het verschil in de kosten per rekeningtype te maken heeft met de hoogte van de inkomsten of niet??? Ik heb echt geen idee hoe PayPal werkt en heb ook nog geen klanten die via PayPal betalen. Heb me net aangemeld bij een vertaalbureau die aangaf de voorkeur te geven aan betalingen via PayPal/Moneybookers. Ik neem verder aan dat je ook pas kosten hebt bij PayPal op het moment dat er iets aan je wordt uitbetaald of wanneer je het geld n... See more
Ik heb me net aangemeld als Premium gebruiker. Ik neem aan dat het verschil in de kosten per rekeningtype te maken heeft met de hoogte van de inkomsten of niet??? Ik heb echt geen idee hoe PayPal werkt en heb ook nog geen klanten die via PayPal betalen. Heb me net aangemeld bij een vertaalbureau die aangaf de voorkeur te geven aan betalingen via PayPal/Moneybookers. Ik neem verder aan dat je ook pas kosten hebt bij PayPal op het moment dat er iets aan je wordt uitbetaald of wanneer je het geld naar een gewone (Rabo-)rekening overhevelt???? Arrggghhh

Groetjes,
Eef
Collapse


 
Frederieke de Jong
Frederieke de Jong
Netherlands
Local time: 12:52
English to Dutch
+ ...
prive/premium - laag/hoog Apr 12, 2007

Hoi Evelyn,

Ik kan helaas niet meer helemaal terughalen welke kosten waarop van toepassing zijn, maar in mijn geval ging het als volgt. Ik heb in de afgelopen twee jaar enkele betalingen ontvangen vanuit de VS en UK, zonder enig probleem. Onlangs ontving ik een paar betalingen uit Zwitserland en moest ik opeens kosten betalen. Waar dat aan lag weet ik eerlijk gezegd niet (meer), maar misschien gebruikte de klant een credit card. Op advies van die klant en Paypal zelf heb ik toen de
... See more
Hoi Evelyn,

Ik kan helaas niet meer helemaal terughalen welke kosten waarop van toepassing zijn, maar in mijn geval ging het als volgt. Ik heb in de afgelopen twee jaar enkele betalingen ontvangen vanuit de VS en UK, zonder enig probleem. Onlangs ontving ik een paar betalingen uit Zwitserland en moest ik opeens kosten betalen. Waar dat aan lag weet ik eerlijk gezegd niet (meer), maar misschien gebruikte de klant een credit card. Op advies van die klant en Paypal zelf heb ik toen de premium-rekening laten omzetten in een privé-rekening. Verder word ik wel doodgegooid met phishing mails, maar die gooi ik ongelezen weg. Ik zorg overigens dat ik ieder maand mijn limietbedrag overzet naar mijn girorekening, en voor zover ik weet betaal ik daar niets voor.
Succes!
Frederieke
Collapse


 
Marinus Vesseur
Marinus Vesseur  Identity Verified
Canada
Local time: 04:52
English to Dutch
+ ...
Twee Paypal rekeningen Apr 12, 2007

Frederieke de Jong wrote:
Ik ben juist onlangs van mijn premium-account op een privé- account overgeschakeld omdat ik dan geen kosten hoefde te betalen bij het ontvangen van een betaling uit het buitenland.

Ja, dat is het nadeel van de premium account: meer dan 3% aftrek voor 'overmaking' uit het buitenland. Wij hebben het probleem opgelost door twee Paypal accounts te gebruiken, een premium en een privé account.
Als de klant betaald met een account dat met een credit card is 'verbonden' blijft het helaas duur. Moneybookers schijnt goedkoper, maar ik heb er geen ervaring mee.


 
Percy Balemans (X)
Percy Balemans (X)  Identity Verified
Netherlands
Local time: 12:52
Overmaken naar bankrekening gratis boven €100 Apr 12, 2007

Evelyn Leenen-van Dijk wrote:

Ik neem verder aan dat je ook pas kosten hebt bij PayPal op het moment dat er iets aan je wordt uitbetaald of wanneer je het geld naar een gewone (Rabo-)rekening overhevelt???? Arrggghhh

Groetjes,
Eef


Ja, je betaalt pas op het moment dat je echt iets gaat doen met de PayPal-rekening.

Wat de kosten voor overmaken naar je bank- of girorekening betreft: dat is €1 voor bedragen onder €100 en gratis voor bedragen boven €100. Dus als je het geld niet direct nodig hebt, kun je het altijd laten staan tot je boven die €100 zit, dan kost het overmaken niets. Het duurt ongeveer een week voordat het op je rekening staat (in ieder geval bij de Postbank).


 
Evelyn Leenen-van Dijk
Evelyn Leenen-van Dijk  Identity Verified
Netherlands
Local time: 12:52
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Bedankt... Apr 13, 2007

... voor jullie input. Alhoewel ik nog niet precies snap hoe het werkt, weet ik nu in ieder geval dat ik een keuze moet maken tussen een privé- of premiumrekening Hoe het dan verder in z'n werk gaat, leer ik na verloop van tijd wel.

Bedankt allemaal!
Groetjes,
Eef


 
Hester Eymers
Hester Eymers  Identity Verified
Netherlands
Local time: 12:52
Member (2005)
English to Dutch
+ ...
€1 kosten omzeilen Apr 13, 2007

Percy Balemans wrote:

Wat de kosten voor overmaken naar je bank- of girorekening betreft: dat is €1 voor bedragen onder €100 en gratis voor bedragen boven €100. Dus als je het geld niet direct nodig hebt, kun je het altijd laten staan tot je boven die €100 zit, dan kost het overmaken niets. Het duurt ongeveer een week voordat het op je rekening staat (in ieder geval bij de Postbank).


Je kunt het bedrag ook zelf aanvullen tot je net boven die 100 euro zit (overschrijven van je bankrekening naar je paypal-rekening is gratis) en vervolgens het hele bedrag weer terug overmaken naar je bank... Beetje omslachtig, dat wel.


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


PayPal: welk rekeningtype?






Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »
TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »