Management termen/bedrijforganisatie: ik zoek woordenboeken EN-NL
Thread poster: Margreet Logmans (X)
Margreet Logmans (X)
Margreet Logmans (X)  Identity Verified
Netherlands
Local time: 05:50
English to Dutch
+ ...
Dec 7, 2006

Hallo collega's,

ik loop de laatste tijd een beetje vast in allerlei Engels/Amerikaanse zakelijke termen. Ik weet wat een CEO is, en een manager en supervisor herken ik ook nog wel.
Maar als er heel veel functies worden genoemd, verlies ik soms het inzicht in de bedrijfsstructuur en dan weet ik niet meer hoe alle functies benoemd moeten worden.
Met veel puzzelwerk kom ik er dan wel uit, maar bestaat er niet gewoon een woordenboek of iets dergelijks voor?

Het
... See more
Hallo collega's,

ik loop de laatste tijd een beetje vast in allerlei Engels/Amerikaanse zakelijke termen. Ik weet wat een CEO is, en een manager en supervisor herken ik ook nog wel.
Maar als er heel veel functies worden genoemd, verlies ik soms het inzicht in de bedrijfsstructuur en dan weet ik niet meer hoe alle functies benoemd moeten worden.
Met veel puzzelwerk kom ik er dan wel uit, maar bestaat er niet gewoon een woordenboek of iets dergelijks voor?

Het gaat dus om de termen voor functies en afdelingen in bedrijven, zoals directie, management, financiën, klantbeheer, dat werk.

Iemand suggesties? Ik wil best investeren in goede woordenboeken, dus ook als iemand goede ervaringen heeft met een boek dat relatief duur of lastig te bestellen is - aarzel niet, laat het me weten!

Alvast bedankt!

Margreet
Collapse


 
Jessica Van Humbeeck
Jessica Van Humbeeck  Identity Verified
Local time: 05:50
English to Dutch
+ ...
Van Dale Praktijkwoordenboeken Dec 7, 2006

Hallo Margreet,

Ik gebruik sinds kort de Praktijkwoordenboeken van Van Dale, daar vind je heel wat van deze termen in terug. Ik ben er echt heel tevreden van en vind het zelfs spijtig dat ik ze enkel maar in het Engels vind, ze zouden me ook nog in andere talen van pas kunnen komen.

Zeker een goede investering! En er zit ook nog een CDROM bij, dus handiger dan steeds maar op te zoeken in een boek.

Ik heb ook heel wat terminologie gekregen toen ik nog op sch
... See more
Hallo Margreet,

Ik gebruik sinds kort de Praktijkwoordenboeken van Van Dale, daar vind je heel wat van deze termen in terug. Ik ben er echt heel tevreden van en vind het zelfs spijtig dat ik ze enkel maar in het Engels vind, ze zouden me ook nog in andere talen van pas kunnen komen.

Zeker een goede investering! En er zit ook nog een CDROM bij, dus handiger dan steeds maar op te zoeken in een boek.

Ik heb ook heel wat terminologie gekregen toen ik nog op school zat (heb zakelijk vertaler gestudeerd en ik kijk vanavond even na in welke boeken deze stonden).

Vele groetjes en succes!

Jess
Collapse


 
Anne Lee
Anne Lee  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 04:50
Member (2003)
Dutch to English
+ ...
Terminologie financieel management EN-NL Dec 7, 2006

Een uitstekend referentiewerk is 'Terminologie Financieel Management' van Kluwer. Je krijgt er zowel een boek bij als een elektronische schijf, wat erg nuttig is voor zoekfuncties (in beide richtingen). Erg nuttig voor financiële vertalingen en voor de terminologie die je beschrijft.

 
Margreet Logmans (X)
Margreet Logmans (X)  Identity Verified
Netherlands
Local time: 05:50
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Dit ziet er goed uit! Dec 7, 2006

Dank jullie wel voor de tips!

Van de Terminologie van Kluwer had ik al eens iets gehoord, maar nooit in handen gehad, dus ik wist niet of ik er iets aan zou hebben. Ik heb hem nu maar direct besteld

Praktijkwoordenboeken van Van Dale zal ik ook naar kijken, ik gebruik al het Groot Woordenboek en ben daar erg tevreden over.

Heel erg bedankt, allebei!

Margreet

P.S. Jes
... See more
Dank jullie wel voor de tips!

Van de Terminologie van Kluwer had ik al eens iets gehoord, maar nooit in handen gehad, dus ik wist niet of ik er iets aan zou hebben. Ik heb hem nu maar direct besteld

Praktijkwoordenboeken van Van Dale zal ik ook naar kijken, ik gebruik al het Groot Woordenboek en ben daar erg tevreden over.

Heel erg bedankt, allebei!

Margreet

P.S. Jess, ik stel verdere tips erg op prijs, dus alvast bedankt voor je moeite vanavond. Ik ben benieuwd!
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Management termen/bedrijforganisatie: ik zoek woordenboeken EN-NL






Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »