rate in GBP per 1000 words source text
Thread poster: Els Thant, M.A., B.Tr. (X)
Els Thant, M.A., B.Tr. (X)
Els Thant, M.A., B.Tr. (X)
Ecuador
Local time: 15:46
Spanish to Dutch
+ ...
Sep 27, 2006

Beste collega's,

Een Engels vertaalbureau vraagt me een "rate in GBP per 1000 words source text" voor "general texts" in de talencombinatie English-Flemish.

Ik heb geen flauw idee... Werkt iemand van jullie met een Brits vertaalbureau en/of heeft iemand van jullie enig idee hoeveel zo'n rate kan/hoort te bedragen?

Alvast bedankt op voorhand voor jullie antwoord.

Ik heb de forums doorzocht (Dutch en money matters), maar vond niet meteen iets...<
... See more
Beste collega's,

Een Engels vertaalbureau vraagt me een "rate in GBP per 1000 words source text" voor "general texts" in de talencombinatie English-Flemish.

Ik heb geen flauw idee... Werkt iemand van jullie met een Brits vertaalbureau en/of heeft iemand van jullie enig idee hoeveel zo'n rate kan/hoort te bedragen?

Alvast bedankt op voorhand voor jullie antwoord.

Ik heb de forums doorzocht (Dutch en money matters), maar vond niet meteen iets...

Els
Collapse


 
Anjo Sterringa
Anjo Sterringa  Identity Verified
Netherlands
Local time: 22:46
English to Dutch
+ ...
Je eigen tarief Sep 27, 2006

Ik ga uit van mijn eigen tarief in EUR en ga heel hard zuchten als ze het toch in GBP willen. Dat komt voor. Dan komt er dus helaas per factuur het equivalent van de ()mijn eigen) bankkosten bij - hoeveel dat de boel duurder maakt per 1000 woorden hangt dan wel af van de totale factuur, als je me nog volgt.....
In Spanje kost een euro-overschrijving mij EUR 3, voor een overschrijving in GBP moet ik zo'n EUR 20 betalen.

Verder is het gewoon je eigen tarief x 1000 woorden en dan
... See more
Ik ga uit van mijn eigen tarief in EUR en ga heel hard zuchten als ze het toch in GBP willen. Dat komt voor. Dan komt er dus helaas per factuur het equivalent van de ()mijn eigen) bankkosten bij - hoeveel dat de boel duurder maakt per 1000 woorden hangt dan wel af van de totale factuur, als je me nog volgt.....
In Spanje kost een euro-overschrijving mij EUR 3, voor een overschrijving in GBP moet ik zo'n EUR 20 betalen.

Verder is het gewoon je eigen tarief x 1000 woorden en dan omgezet in een gemiddelde wisselkoers. (hobbelt op het moment een beetje 1 GBP = 1,46/1,48 EUR).

Zo doe ik het tenminste! Groeten, Anjo
Collapse


 
Ann Bishop (X)
Ann Bishop (X)  Identity Verified
United States
Local time: 16:46
Dutch to English
+ ...
GBP rate Sep 27, 2006

Hi Els,

I just did a job for an agency in GB, which came out to be about 70 GBP per 1000 words.
(which is about 0.13USD per word)

Don't know how much you will be paying your bank to receive the money...

Groeten,

--Ann


 
Els Thant, M.A., B.Tr. (X)
Els Thant, M.A., B.Tr. (X)
Ecuador
Local time: 15:46
Spanish to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
bedankt! Sep 28, 2006

Dag Anjo en Ann,

Bedankt voor de nuttige tips!

Els


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


rate in GBP per 1000 words source text






TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »
Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »