Off topic: Iedereen gefeliciteerd met ons voornaam prinsesje zonder voornaam ===>> nu dus wel
Thread poster: Henk Peelen
Henk Peelen
Henk Peelen  Identity Verified
Netherlands
Local time: 05:39
Member (2002)
German to Dutch
+ ...
SITE LOCALIZER
Jun 28, 2005

Iedereen die het leuk vindt en niet in de laatste plaats alle Nederlanders inclusief Willem Alexander en Máxima: gefeliciteerd met alweer een nieuw troonopvolgstertje.
Haar vader wil haar gaan aangeven. Waarvoor eigenlijk? Huisvredebreuk of zo? Hij snapt toch wel dat ze dat dan zelf hebben gedaan.

Het mag toch geen naam hebben?
Ik hoop dat ze snel de rij suiker- en peetoompjes, -tantetjes, -neefjes, -nichtjes en zo afwerken en bekijken wie moet worden vernoemd.

[
... See more
Iedereen die het leuk vindt en niet in de laatste plaats alle Nederlanders inclusief Willem Alexander en Máxima: gefeliciteerd met alweer een nieuw troonopvolgstertje.
Haar vader wil haar gaan aangeven. Waarvoor eigenlijk? Huisvredebreuk of zo? Hij snapt toch wel dat ze dat dan zelf hebben gedaan.

Het mag toch geen naam hebben?
Ik hoop dat ze snel de rij suiker- en peetoompjes, -tantetjes, -neefjes, -nichtjes en zo afwerken en bekijken wie moet worden vernoemd.

[Edited at 2005-06-28 10:49]
Collapse


 
avsie (X)
avsie (X)  Identity Verified
Local time: 05:39
English to French
+ ...
Alexia Juliana Marcella Laurentien... Jun 28, 2005

Zo gaat ze heten!

Ik vind Alexia een mooie naam!

[Edited at 2005-06-28 08:17]


 
Gerard de Noord
Gerard de Noord  Identity Verified
France
Local time: 05:39
Member (2003)
English to Dutch
+ ...
Noblesse oblige Jun 28, 2005

Marie-Claude Falardeau wrote:
Ik vind Alexia een mooie naam!


Onverschrokkenheid is ons koningshuis niet vreemd.

Gerard


 
avsie (X)
avsie (X)  Identity Verified
Local time: 05:39
English to French
+ ...
Hum! Jun 28, 2005

(Een van) de buitenechtelijke dochter(s) van Bernhard heet ook Alexia... toch?

 
Marian Pyritz
Marian Pyritz  Identity Verified
Germany
Local time: 05:39
Member (2004)
Dutch to German
+ ...
Alexia - Alexander Jun 28, 2005

Prinses Alexia is vernoemd naar haar vader. De prins zei dat dinsdag na de aangifte. Hij zei verder nadrukkelijk tegen de aanwezige pers dat het meisje niet is vernoemd naar een van de buitenechtelijke dochters van prins Bernhard, die ook Alexia heet. "Ze is vernoemd naar mij en ik ken heel veel Alexia's in deze wereld, naar wie ze niet is vernoemd", aldus de prins. (uit: De Telegraaf)

 
Henk Peelen
Henk Peelen  Identity Verified
Netherlands
Local time: 05:39
Member (2002)
German to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
SITE LOCALIZER
goochem! Jun 28, 2005

Marie-Claude Falardeau wrote:

Zo gaat ze heten!

Ik vind Alexia een mooie naam!



Ze zijn best uitgekookt daar in Wassenaar! Het vorige meisje was ook al a-ia. Zou er een strategie achter zitten? Uit een laatst gehouden onderzoek bleek namelijk dat jongens graag meisjes namen met meisjesnamen die als eerste klinker een a of o hebben, terwijl meisjes liever jongens namen met jongensnamen die als eerste klinker een e of i hebben. Ik vermoed dat jongens / mannen graag een vriendin of vrouw hebben met een keelklank-naam omdat dat zwaarder en daardoor stoerder klinkt, terwijl meisjes / vrouwen graag een vriend / man hebben met een voor-in-de-mond-klank omdat ze altijd praten en je deze lichte klanken gemakkelijker en sneller uitspreekt.
Máximale berekening en zorg voor het nageslacht dus!
Oudere zus vindt de muisjes lekkerder dan de beschuit, meldt haar vader. Dat verandert nog wel.


 
lien
lien
Netherlands
Local time: 05:39
English to French
+ ...
Laurentien ? Jun 28, 2005

Die heet niet eens zo, maar Petra. Wat een lelijk lompe vrouw. Ik zou iemand anders hebben gekozen.

 
Nicolette Ri (X)
Nicolette Ri (X)
Local time: 05:39
French to Dutch
+ ...
Leuk hoor Jun 28, 2005

maar het verband met vertalen zie ik niet zo goed. Tenzij één van de ouders een vertaler is natuurlijk, of als het kind dat zelf over een jaar of vijfentwintig wordt.

 
hirselina
hirselina
Italian to Dutch
+ ...
Darwin slaat weer toe! Jun 28, 2005

[quote]Henk Peelen wrote:

"Máximale berekening en zorg voor het nageslacht dus!"

Het onderzoekje dat je vermeldt ging toch alleen maar over de voorkeur voor bepaalde klanken in een voornaam?

Gelukkig blijkt uit ander onderzoek dat de partnerkeuze vaak al een feit is nog vóór de ander één woord heeft gezegd, laat staan dat hij/zij zijn naam heeft bekendgemaakt.


 
Jacqueline van der Spek
Jacqueline van der Spek  Identity Verified
Netherlands
Local time: 05:39
Member
English to Dutch
+ ...
Dank je wel, Henk! Jun 28, 2005

[quote]Henk Peelen wrote:


Ze zijn best uitgekookt daar in Wassenaar! [quote]

Dank je wel voor het compliment, Henk

Jacqueline
ah, de 2e letter van mijn naam is een "a", er is dus nog hoop


 
Henk Peelen
Henk Peelen  Identity Verified
Netherlands
Local time: 05:39
Member (2002)
German to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
SITE LOCALIZER
moet lukken Jun 29, 2005

Nou snap ik ook waarom je zo'n hekel aan de haan van de buren had. Een diersoort met man/vrouw-aanduiding van haan / hen past natuurlijk helemaal niet in jouw straatje. Wakker hè?
En anders verander je je naam toch in Sandra draadmans of zo, en ga je bijvoorbeeld in Alkmaar wonen. Ben je ook gelijk weer van een zooitje parkeerbonnen af en zo.


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Iedereen gefeliciteerd met ons voornaam prinsesje zonder voornaam ===>> nu dus wel






Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »