Van Dale EN : NL gratis op je Amazon Kindle!
Thread poster: Hans Lenting
Hans Lenting
Hans Lenting
Netherlands
Member (2006)
German to Dutch
Aug 4, 2019

Ik heb gisteren m'n 2e Kindle Paperwhite ontvangen, de waterdichte. Bij het installeren ontdek ik de twee grote vertaalwoordenboeken van Van Dale en het Hedendaags Nederlands woordenboek van dezelfde uitgever.

Het lijkt alsof je deze gratis bij je Kindle krijgt. Zoeken in de woordenboeken gaat natuurlijk niet zo comfortabel als op je computer, maar toch kunnen deze woordenboeken een interessant alternatief zijn voor de online versie van de woordenboeken. Overigens staat er voor Duit
... See more
Ik heb gisteren m'n 2e Kindle Paperwhite ontvangen, de waterdichte. Bij het installeren ontdek ik de twee grote vertaalwoordenboeken van Van Dale en het Hedendaags Nederlands woordenboek van dezelfde uitgever.

Het lijkt alsof je deze gratis bij je Kindle krijgt. Zoeken in de woordenboeken gaat natuurlijk niet zo comfortabel als op je computer, maar toch kunnen deze woordenboeken een interessant alternatief zijn voor de online versie van de woordenboeken. Overigens staat er voor Duits het Duden Universalwörterbuch op.

Op de eerste generatie Kindle staan New Oxford American Dictionary en Oxford Dictionary of English.

Overigens: Mocht je je afvragen hoelang je erover doet om de Van Dale Engels–Nederlands te lezen, volgens de Kindle doe je er 490 uur en 34 minuten over.


[Edited at 2019-08-04 11:43 GMT]
Collapse


 
Samuel Murray
Samuel Murray  Identity Verified
Netherlands
Local time: 14:29
Member (2006)
English to Afrikaans
+ ...
Wat voor Aug 4, 2019

Hans Lenting wrote:
Ik heb gisteren m'n 2e Kindle Paperwhite ontvangen, de waterdichte. Bij het installeren ontdek ik de twee grote vertaalwoordenboeken van Van Dale en het Hedendaags Nederlands woordenboek van dezelfde uitgever.


Wat voor bestanden zijn het? Kun je het op je computer openen?


 
Hans Lenting
Hans Lenting
Netherlands
Member (2006)
German to Dutch
TOPIC STARTER
Alleen op Kindle leesbaar Aug 4, 2019

Samuel Murray wrote:

Wat voor bestanden zijn het? Kun je het op je computer openen?


.azw beveiligd door DRM.


 
Erwin van Wouw
Erwin van Wouw  Identity Verified
Netherlands
Local time: 14:29
English to Dutch
2014 Aug 22, 2019

Hans Lenting wrote:
Bij het installeren ontdek ik de twee grote vertaalwoordenboeken van Van Dale en het Hedendaags Nederlands woordenboek van dezelfde uitgever.


Interessant. Volgens onderstaand persbericht worden die woordenboeken al sinds eind 2014 gratis meegeleverd. Mijn eerste generatie Kindle Paperwhite is helaas nog van voor die tijd.

https://www.vandale.nl/node/1396


 
Hans Lenting
Hans Lenting
Netherlands
Member (2006)
German to Dutch
TOPIC STARTER
Uit App Store verwijderd: ongelofelijk Aug 22, 2019

Erwin van Wouw wrote:

Hans Lenting wrote:
Bij het installeren ontdek ik de twee grote vertaalwoordenboeken van Van Dale en het Hedendaags Nederlands woordenboek van dezelfde uitgever.


Interessant. Volgens onderstaand persbericht worden die woordenboeken al sinds eind 2014 gratis meegeleverd. Mijn eerste generatie Kindle Paperwhite is helaas nog van voor die tijd.

https://www.vandale.nl/node/1396



Ach, de kosten zijn ook niet zo hoog dat aanschaf van een 2e, nieuwere onhaalbaar is .

Toen ik me gisteren afvroeg, of het Duitse woordenboek nog in de App Store zou staan, zag ik deze onthutsende review:

Untitled

Van Dale melkt een oud, nauwelijks bijgewerkt product uit via abonnementen. Te triest voor woorden ...


writeaway
 
Erwin van Wouw
Erwin van Wouw  Identity Verified
Netherlands
Local time: 14:29
English to Dutch
abonnementsmodellen Aug 22, 2019

Hans Lenting wrote:
Van Dale melkt een oud, nauwelijks bijgewerkt product uit via abonnementen. Te triest voor woorden ...


Wie niet. Al die abonnementjes tezamen gaan in de papieren lopen! Voor sommige producten heb ik weinig moeite met een abonnementsmodel. Bij VD ligt dat inderdaad wel iets genuanceerder.

De accuduur en reactietijd van de Paperwhite zijn overigens nog prima! Die mag nog even blijven


 
Lara Van der Zee
Lara Van der Zee  Identity Verified
Local time: 14:29
English to Dutch
+ ...
Op de Kobo zijn de woordenboeken juist verdwenen Sep 17, 2019

Misschien toch maar overstappen op een Kindle dan.
Op de Kobo e-reader zijn de woordenboeken juist verdwenen. Er was een mogelijkheid om er zelf woordenboeken op te zetten, maar die is een tijd geleden geblokkeerd. Erg jammer omdat ik e-boeken juist zo handig vind om mijn talenkennis bij te spijkeren.

[Edited at 2019-09-17 08:18 GMT]


 
Lara Van der Zee
Lara Van der Zee  Identity Verified
Local time: 14:29
English to Dutch
+ ...
Alternatief? Sep 17, 2019

Erwin van Wouw wrote:

Hans Lenting wrote:
Van Dale melkt een oud, nauwelijks bijgewerkt product uit via abonnementen. Te triest voor woorden ...


Wie niet. Al die abonnementjes tezamen gaan in de papieren lopen! Voor sommige producten heb ik weinig moeite met een abonnementsmodel. Bij VD ligt dat inderdaad wel iets genuanceerder.


Ik gebruik op mijn pc nog de oude versie van Van Dale. Die wordt niet meer bijgewerkt, maar doet het wel nog. Ik ben niet overgestapt op een abonnement omdat ik de kwaliteit inderdaad niet goed genoeg vind. Maar ik weet ook geen alternatief. Welke woordenboeken gebruiken jullie?


 
Erwin van Wouw
Erwin van Wouw  Identity Verified
Netherlands
Local time: 14:29
English to Dutch
OpSaaSen Sep 17, 2019

Lara Van der Zee wrote:
Ik gebruik op mijn pc nog de oude versie van Van Dale. Die wordt niet meer bijgewerkt, maar doet het wel nog. Ik ben niet overgestapt op een abonnement omdat ik de kwaliteit inderdaad niet goed genoeg vind. Maar ik weet ook geen alternatief. Welke woordenboeken gebruiken jullie?


Ik weiger vooralsnog om geheel afhankelijk te zijn van een internetverbinding en vermijd daarom zo veel mogelijk SaaS-oplossingen. Ik werk met de VD grote woordenboeken versie 14 uit 2014 en grijp gelukkig zo goed als nooit mis. Ik kan een ‘upgrade’ dus nog even uitstellen. Die abonnementsmodellen zijn een trend onder ontwikkelaars dus uiteindelijk moeten we er allemaal aan geloven ben ik bang.


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Van Dale EN : NL gratis op je Amazon Kindle!






Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »