Off topic: Grappig artikel in De Volkskrant: "Cruisende homo’s bij Amsterdam weerstaan Schotse hooglanders"
Thread poster: Ballistic
Ballistic
Ballistic  Identity Verified
Belgium
Local time: 09:50
English to Dutch
+ ...
May 28, 2005

Dit wilde ik jullie toch niet onthouden! Was door de RSS-feed van de Volkskrant aan het gaan toen mijn ogen op bovenstaande titel vielen. Hier is de link: http://www.volkskrant.nl/binnenland/1117171352649.html

Verder onthou ik mij van elke commentaar...


 
Henk Peelen
Henk Peelen  Identity Verified
Netherlands
Local time: 09:50
Member (2002)
German to Dutch
+ ...
SITE LOCALIZER
Grappig artikel op Proz: Volkskrant weerstaat laaglanders May 28, 2005

Ballistic wrote:

Dit wilde ik jullie toch niet onthouden! Was door de RSS-feed van de Volkskrant aan het gaan toen mijn ogen op bovenstaande titel vielen. Hier is de link: http://www.volkskrant.nl/binnenland/1117171352649.html

Verder onthou ik mij van elke commentaar...


Heb geen (gratis?) internetabonnement op de Volkskrant, dus kom ik er niet door. Ze hebben misschien wel gelijk met hun verplichte aanmelding of abonnement, maar ik vul liever niet teveel internetformuliertjes in.


Dan krijg je dit te zien:

Inloggen

Gebruikersnaam

Wachtwoord



Gebruikersnaam en wachtwoord opslaan op deze computer (aanbevolen).

Inloggen met uw gratis gebruikersnaam en wachtwoord >>

Ik heb nog geen gebruikersnaam en wil me gratis registreren.

wachtwoord vergeten?
privacy statement
veelgestelde vragenlijst


 
shineda
shineda
Netherlands
Local time: 09:50
German to Dutch
+ ...
wel een verrassing!! May 29, 2005

het artikel kan ik ook niet lezen, maar ik fietste er laatst langs (langs de hooglanders) en dan sta je toch wel even te kijken, want ze lopen daar helemaal vrij rond, dus ze zouden zo ook wel bij mij op de stoep kunnen staan. Ziet er erg vriendelijk uit.

 
Ballistic
Ballistic  Identity Verified
Belgium
Local time: 09:50
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Copyright May 29, 2005

shineda wrote:

het artikel kan ik ook niet lezen, maar ik fietste er laatst langs (langs de hooglanders) en dan sta je toch wel even te kijken, want ze lopen daar helemaal vrij rond, dus ze zouden zo ook wel bij mij op de stoep kunnen staan. Ziet er erg vriendelijk uit.


Jammer dat jullie het niet direct kunnen lezen, ik hoop dat ik niet zondig tegen de regels van het copyright, hier volgt het artikel uit de Volkskrant:

"Cruisende homo’s bij Amsterdam weerstaan Schotse hooglanders
Van onze verslaggever Marcel van Lieshout

AMSTERDAM - Onmiddellijk na de onderdoorgang van de ringweg begint voor de Amsterdammer de groene natuur. Aan de oever van het Nieuwe Meer cruisen zoals altijd met dit weer tientallen homoseksuelen. Maar het is tevens de eerste volledige zomer voor de vijf Schotse hooglanders die hier zijn om te grazen en, volgens de cruisers, hen weg te jagen. De dieren laten hun sporen na, zo merken ook moeders met kinderen in hun bakfiets, die de enorme vlaaien-met-vliegen moeten ontwijken.

Recreatiegebied de Oeverlanden (vanaf Schiphol naar Amsterdam, pal naast de snelweg) is sinds jaar en dag een ontmoetingsplaats voor homoseksuelen. De Schotse hooglanders moeten er het ‘natuurlijk evenwicht’ bewerkstelligen. Maar hoe de logge, roodbruine, langharige dieren ook hun best doen met het gras, veel homoseksuelen bewegen zich nog steeds geheel ontkleed tussen het groen.

Deze vrijdagmiddag wandelen en fietsen tientallen homo's in een soort parendans om elkaar heen. Het is heet in de Oeverlanden. Her en der staat tegen een boom of struik een degelijke herenfiets geparkeerd.

Deelraad Slotervaart, waaronder het recreatiegebied valt, heeft de hooglanders om natuurredenen aangetrokken en noemt het een ‘bij-effect’ als die dieren naast al dat grazen en poepen ook nog een einde maken aan het cruisen.

Onderwijl is de deelraad druk in de weer met kinderstrandjes langs het Nieuwe Meer, die voor wandelaars en fietsers uit Amsterdam-Zuid te bereiken zijn via de ‘homo-zone’. Voor de leek is die zone makkelijk herkenbaar. Hij begint met een bord met opschrift ‘Veerooster’ en eindigt daar ook mee. Het bord dient ertoe dat de Schotse hooglanders in ieder geval wél binnen de perken blijven.

Een prachtig fietspad, te bereiken via de nu wel heel toepasselijk Riekerweg geheten verbinding, ligt sinds de komst van de Hooglanders vol met vlaaien. Al dan niet verse, belaagd door vliegen. Het groen nabij het fietspad is eveneens bezaaid met vlaaien, zo te ruiken. De cruisende homoseksuelen laten zich niet wegjagen door de hooglanders, die doorgaans loom zijn, maar wel eens vervaarlijk willen meelopen met moeders met bakfiets vol kroost.

In hét Europese land waar repressie niet wordt gewaardeerd, rijdt een witte jeep rond die oogt als een politiewagen maar die het niet is. Handhaving Openbare Ruimte van stadsdeel Slotervaart staat er op. De twee geüniformeerden houden zich deze middag bezig met het waarschuwen van automobilisten die per ongeluk op het fietspad zijn beland." ©de Volkskrant


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Grappig artikel in De Volkskrant: "Cruisende homo’s bij Amsterdam weerstaan Schotse hooglanders"






Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »