Zakelijke bankrekening met redelijke kosten voor niet-eurobetalingen
Thread poster: Edith van der Have
Edith van der Have
Edith van der Have
Netherlands
Local time: 23:52
Member (2016)
English to Dutch
+ ...
Dec 18, 2015

Vooralsnog heb ik mijn privébankrekening gebruikt voor het ontvangen van betalingen voor mijn vertaalwerk. Ik wil een zakelijke bankrekening gaan openen, maar ik weet niet goed wat te kiezen. Een aanzienlijk deel van mijn opdrachten komt van buiten de eurozone.

KNAB leek me wel wat, totdat ik zag dat overmaken van geld naar landen buiten de eurozone 25 euro + (zeg ik nu uit mijn hoofd) 1% per transactie kost. Geldt dit ook voor bedragen die van buiten de eurozone worden overgemaakt
... See more
Vooralsnog heb ik mijn privébankrekening gebruikt voor het ontvangen van betalingen voor mijn vertaalwerk. Ik wil een zakelijke bankrekening gaan openen, maar ik weet niet goed wat te kiezen. Een aanzienlijk deel van mijn opdrachten komt van buiten de eurozone.

KNAB leek me wel wat, totdat ik zag dat overmaken van geld naar landen buiten de eurozone 25 euro + (zeg ik nu uit mijn hoofd) 1% per transactie kost. Geldt dit ook voor bedragen die van buiten de eurozone worden overgemaakt op de Nederlandse rekening? Zo ja, dan is het eigenlijk al een no-go. Als deze kosten daarentegen niet gelden voor het ontvangen van een bedrag, dan is het niet zo'n probleem.

Met welke (zakelijke) bankrekening of andere betaalmethode hebben jullie goede ervaringen? Is Paypal een goed alternatief voor opdrachtgevers buiten de eurozone, en/of hebben jullie nog andere suggesties?

[Edited at 2015-12-18 13:47 GMT]

[Edited at 2015-12-18 13:48 GMT]
Collapse


 
Samuel Murray
Samuel Murray  Identity Verified
Netherlands
Local time: 23:52
Member (2006)
English to Afrikaans
+ ...
@Edith Dec 18, 2015

Edit2h wrote:
KNAB leek me wel wat, totdat ik zag dat overmaken van geld naar landen buiten de eurozone 25 euro + (zeg ik nu uit mijn hoofd) 1% per transactie kost. Geldt dit ook voor bedragen die van buiten de eurozone worden overgemaakt op de Nederlandse rekening?


Waarschijnlijk niet. Kijk es naar bv. Rabobank:
https://www.rabobank.nl/bedrijven/betalen/geld-ontvangen/overboekingen/?intcamp=be-betalen-exporteren&inttype=tegel-wereldbetaling&intsource=bedrijven.betalen.internationale-betalingen
https://www.rabobank.nl/bedrijven/betalen/betalingen-doen/wereldbetaling/?intcamp=be-betalen-importeren&inttype=link-wereldbetaling&intsource=bedrijven.betalen.internationale-betalingen


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Zakelijke bankrekening met redelijke kosten voor niet-eurobetalingen






CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »