(Technisch) probleem met JurEcLex
Thread poster: Tina Vonhof (X)
Tina Vonhof (X)
Tina Vonhof (X)
Canada
Local time: 06:56
Dutch to English
+ ...
Mar 6, 2014

I gebruik de 2010 versie van JurEcLex, voorheen met Windows XP. Begin dit jaar heb ik een nieuwe computer aangeschaft met Windows-7. Het lexicon is overgezet tegelijk met al mijn andere software programmas.

Als ik nu JurEcLex openmaak gaat dat via het internet. Zodra ik op de site ben aangeland krijg ik meteen al de de waarschuwing 'the connection has been reset, try again'. Dit gebeurt drie of vier keer achter elkaar tot ik eindelijk de zoekterm kan intikken. Soms krijg ik dan ind
... See more
I gebruik de 2010 versie van JurEcLex, voorheen met Windows XP. Begin dit jaar heb ik een nieuwe computer aangeschaft met Windows-7. Het lexicon is overgezet tegelijk met al mijn andere software programmas.

Als ik nu JurEcLex openmaak gaat dat via het internet. Zodra ik op de site ben aangeland krijg ik meteen al de de waarschuwing 'the connection has been reset, try again'. Dit gebeurt drie of vier keer achter elkaar tot ik eindelijk de zoekterm kan intikken. Soms krijg ik dan inderdaad een menu met varianten, maar als ik op één daarvan klik begint het spelletje opnieuw: try again, try again, weer drie of vier keer. Iets opzoeken wordt op die manier een tijdrovend karweitje.

Nu is er een nieuwe versie verschenen die ik best graag zou willen hebben, maar ik ben bang dat het dan weer net zo zal gaan. Ik heb al contact gehad met meneer Van den End, maar die weet er ook geen raad op, hij zegt het hoort niet via het internet te gaan.

Eén ding heb ik wel ontdekt: op de lijst waar je programmas kunt toevoegen of weghalen hebben alle andere programmas een 'publisher', maar JurEcLex niet. Kan het probleem daarin zitten, dat mijn computer niet weet waar te zoeken en het daarom via het internet probeert? Heeft iemand hetzelfde meegemaakt en misschien een oplossing of suggesties?
Collapse


 
Michael Beijer
Michael Beijer  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 13:56
Member (2009)
Dutch to English
+ ...
Hmm. Mar 6, 2014

Hallo Tina,

Kun je misschien een screenshot maken van het probleem?

Michael



[Edited at 2014-03-06 16:35 GMT]


 
Tina Vonhof (X)
Tina Vonhof (X)
Canada
Local time: 06:56
Dutch to English
+ ...
TOPIC STARTER
Screenshot Mar 6, 2014

Hallo Michael,

Dit gaat even duren want ik kreeg al een paar keer dit bericht: 'maximum number of concurrent users reached'. Dat gebeurt ook wel regelmatig, dan kom ik er helemaal niet in.

Tina


 
Will Kelly
Will Kelly
United Kingdom
Dutch to English
Mijn problemen Mar 23, 2014

Ik heb net een nieuwe PC aangeschaft met Windows 8. Ik heb de Jurlex zonder problemen geïnstalleerd maar als ik hem wil openen krijg ik de volgende melding:

This app can't run on your PC.
To find a version for your PC, check with the software publisher.

Wat vervelend zeg! Is er geen 'backwards compatibility' binnen Windows 8? Het Elektronisch Groene Boekje doet het ook niet binnen deze ramp van een besturingssysteem.


 
Michael Beijer
Michael Beijer  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 13:56
Member (2009)
Dutch to English
+ ...
Teruggegaan naar Windows 7 Mar 24, 2014

Ik heb Windows 8 en 8.1 uitgeprobeerd, maar ben intussen weer teruggegaan naar Windows 7 64-bit. Veel beter zo. Veel te schizofreen allemaal, met die twee gezichten -- de nieuwe Metro en ouwe Desktop UI.

Heb je geprobeerd om de programma met andere 'compatibility' settings te draaien?

Right-click > Properties > Compatibility > Run this program in compatibility mode for: ...

Michael


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


(Technisch) probleem met JurEcLex






Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »