Sneltoetsen: erg handig!
Thread poster: Evert DELOOF-SYS
Evert DELOOF-SYS
Evert DELOOF-SYS  Identity Verified
Belgium
Local time: 01:15
Member
English to Dutch
+ ...
Oct 18, 2004

Van: 6 minutes Search & Find

Wanneer het op kopiëren van een tekst of een beeld aankomt, gebruiken de meesten onder ons sneltoetsen.
Met andere woorden men klikt op Ctrl+C om te kopiëren en vervolgens op Ctrl+V om iets te plakken.
Dit is duidelijk sneller dan eerst naar de menubalk te moeten gaan, daarna naar de menu in kwestie en vervolgens op kopiëren te klikken.
Het is ook sneller dan rechts te klikken en op kopiëren te klikken.
Blijkbaar zou het o
... See more
Van: 6 minutes Search & Find

Wanneer het op kopiëren van een tekst of een beeld aankomt, gebruiken de meesten onder ons sneltoetsen.
Met andere woorden men klikt op Ctrl+C om te kopiëren en vervolgens op Ctrl+V om iets te plakken.
Dit is duidelijk sneller dan eerst naar de menubalk te moeten gaan, daarna naar de menu in kwestie en vervolgens op kopiëren te klikken.
Het is ook sneller dan rechts te klikken en op kopiëren te klikken.
Blijkbaar zou het ook “gezonder” zijn, Repetitive Strain Injury (RSI) weet u wel. Een van de grootste boosdoeners is het veelvuldig gebruik van de muis. En met het gebruik van sneltoetsen moet u minder de muis gebruiken en dus “computert” u gezonder.
Kent u de sneltoetsen niet meer uit het hoofd?
Geen probleem want onderstaande website heeft ze mooi gerangschikt voor u en wel per programma. Zo hebt u er de keuze uit Excel, Word, Mozilla, Internet Explorer, Outlook en Windows om maar de meest gebruikte te vermelden.


http://members.home.nl/j.scholte/SnelToetsen.htm
Collapse


 
Nicolette Ri (X)
Nicolette Ri (X)
Local time: 01:15
French to Dutch
+ ...
Dankjewel Oct 19, 2004

Bij Word kan je natuurlijk een aantal functies zelf op een sneltoets definiëren. Overigens was er vroeger een manier om een lijst met sneltoetsen te printen, ik kan het niet meer terugvinden. Weet iemand hoe dat moet?

 
Evert DELOOF-SYS
Evert DELOOF-SYS  Identity Verified
Belgium
Local time: 01:15
Member
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Word-sneltoetslijst Oct 21, 2004

Nicolette_ wrote:

Bij Word kan je natuurlijk een aantal functies zelf op een sneltoets definiëren. Overigens was er vroeger een manier om een lijst met sneltoetsen te printen, ik kan het niet meer terugvinden. Weet iemand hoe dat moet?



Effen vlug kopiëren voor Nicolette:

Here you are:

To view or print out a list of available commands in Word with their respective keyboard shortcuts, select Tools> Macro> Macros, select "Word Commands" under "Macros in," highlight the ListCommand macro in the list field, and click on "Run." All possible Word commands (including all commands of currently activated templates) will be listed in a newly created Word document.

De lijst is zo'n 10 bladzijden lang.


 
Nicolette Ri (X)
Nicolette Ri (X)
Local time: 01:15
French to Dutch
+ ...
Oh Oct 21, 2004

Ik dacht dat het een optie was in het Afdruk-menu. Vandaar. Na mijn croissant zal ik dat even uitproberen.
Groeten uit zonnig Frankrijk!


 
Henk Peelen
Henk Peelen  Identity Verified
Netherlands
Local time: 01:15
Member (2002)
German to Dutch
+ ...
SITE LOCALIZER
Lekker snel toetsen met die sneltoetsen Oct 22, 2004

Bedankt

Misschien voegt dit nog wat toe.

Ascii-karakters:
http://www.mipraso.de/enzyklopaedie/c/cp-850.html

Extra sneltoetsen voor Trados:
http://www.proz.com/topic/7133

Verder kun je ook het Startmenu zodaning inrichten, dat je elk pr
... See more
Bedankt

Misschien voegt dit nog wat toe.

Ascii-karakters:
http://www.mipraso.de/enzyklopaedie/c/cp-850.html

Extra sneltoetsen voor Trados:
http://www.proz.com/topic/7133

Verder kun je ook het Startmenu zodaning inrichten, dat je elk programma kunt openen met een sneltoets. Je kunt de namen van de programma's namelijk wijzigen. Vanmorgen kreeg ik Corel Designer van een klant om een paar bestanden te vertalen, en heb dat programma gelijk in het Startmenu gezet (na het installeren staat hij namelijk pas op het vierde niveau: Start/Programma's/Corel Designer (map)/Corel Designer (programma)).
Aangezien ik de C al heb voor mijn mailprogramma Compuserve, heb ik de programmanaam "Corel Designer" veranderd in "Ontwerpprogramma", zodat ik hem kan openen met raampje + O
Ook het pictogram voor de Internet Explorer heb ik erin gezet, die noemde zichzelf "Snelkoppeling naar Internet Explorer". Klinkt dom, maar ik had de S nog niet, dus nu ga ik met raampje + S het internet op.

Werkt prima!

En anders zet ik ze bij voorkeur op het bureaublad. Zoals Evert's koppeling al aangeeft, ga je met raampje + M naar het bureaublad (werkt ook prima wanneer je op een site komt die je niet wilt zien of zo), en dan moet je de muis natuurlijk nog even gebruiken.

[Edited at 2004-10-22 13:04]
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Sneltoetsen: erg handig!






Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »
Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »