Off topic: NTSC vs PAL
Thread poster: Joop Fraikin (X)
Joop Fraikin (X)
Joop Fraikin (X)  Identity Verified
Local time: 14:45
English to Dutch
+ ...
Aug 23, 2012

Hallo,

Ik wil een dvd (met livemuziek) bestellen in de States, maar de leverancier zegt dat zijn schijfjes in NTSC formaat zijn opgenomen. Ik ben niet thuis in de technische kant van tv e.d., maar ik weet dat wij in Europa PAL hebben. Is dat dan een probleem als ik die dvd hier wil afspelen? Of zie ik problemen waar er geen zijn?


 
Jan Willem van Dormolen (X)
Jan Willem van Dormolen (X)  Identity Verified
Netherlands
Local time: 14:45
English to Dutch
+ ...
Bij mijn weten... Aug 23, 2012

...kan dat niet. In ieder geval zullen de kleuren totaal raar zijn. (NTSC = Never The Same Color )

 
Maria Ramon
Maria Ramon  Identity Verified
United States
Local time: 07:45
Dutch to English
+ ...
De twee systemen zijn niet compatiebel Aug 23, 2012

Het Amerikaanse systeem werkt niet op de apparatuur in Nederland. Ook niet andersom.

Misschien kan hij het omzetten?


 
John Willemsen
John Willemsen  Identity Verified
Local time: 15:45
Dutch to English
+ ...
Op je PC is het geen probleem Dec 14, 2012

en kun je eventueel de DVD's omzetten naar een ander formaat (om dan bijv. te branden, wat bij wet is toegestaan; je mag volgens de Nederlandse wet een kopie hebben en bewaren van alle werken die je legaal bezit). Maar dat is alleen handig als je het product echt niet in NL zelf kunt krijgen.

 
Theo Bernards (X)
Theo Bernards (X)  Identity Verified
France
Local time: 14:45
English to Dutch
+ ...
'Vroeger' had het ook zo zijn voordelen... Dec 14, 2012

... als je een heel goedkope DVD-speler op de kop tikte bij bijvoorbeeld Aldi of Lidl, want die kwamen voor alle regio's allemaal uit dezelfde fabriek en die speelden eigenlijk alle DVD's af. Er schijnen ook nogal wat kunstgrepen op het internet rond te zwerven waarmee je dat 'regioslot' op kunt heffen, misschien kun je even naar zoeken (iets in de trend van drie keer op eject, 1 keer fast forward en wat andere toetsen op de afstandsbediening indrukken).

 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


NTSC vs PAL






CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »
Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »