Welke betalingsmogelijkheden aanbieden
Thread poster: Steven Segaert
Steven Segaert
Steven Segaert
Estonia
Local time: 17:48
Member (2012)
English to Dutch
+ ...
Jun 5, 2012

Hallo iedereen,

Ik zit nog in de zoek-het-maar-uit weken en kom even bij jullie te rade... welke betalingsmogelijkheden bieden jullie je klanten aan?

In Euroland kan ik natuurlijk gewoon factureren en rechtstreeks laten betalen (is ook makkelijk voor de BTW), maar ik werk momenteel ook via freelance-sites zoals Freelancer en Elance. Daar betaalt de klant aan de site en kan je achteraf het geld ophalen via Paypal of Moneybookers (nu omgevormd tot Skrill) Er zijn ook al
... See more
Hallo iedereen,

Ik zit nog in de zoek-het-maar-uit weken en kom even bij jullie te rade... welke betalingsmogelijkheden bieden jullie je klanten aan?

In Euroland kan ik natuurlijk gewoon factureren en rechtstreeks laten betalen (is ook makkelijk voor de BTW), maar ik werk momenteel ook via freelance-sites zoals Freelancer en Elance. Daar betaalt de klant aan de site en kan je achteraf het geld ophalen via Paypal of Moneybookers (nu omgevormd tot Skrill) Er zijn ook allerlei opties om te laten storten op bankrekening of kredietkaart.

Het lijkt me echter handiger een soort van centraal punt aan te maken waar ik bedragen uit verschillende bronnen naartoe kan sturen, zodat het ook wat makkelijker wordt bedragen naar de bankrekening te brengen en een goede boekhouding bij te houden.

En als ik zo'n goede optie vind, dan kan ik die meteen ook aanbieden aan rechtstreekse (dus niet via die sites) klanten buiten de EU.

Hebben jullie hier (goede of slechte) ervaringen mee?
Collapse


 
christela (X)
christela (X)
Hou het eenvoudig Jun 5, 2012

Hou je professionele rekening als centrale punt en zorg ervoor dat elke betaling van een factuur daarin vertegenwoordigd is. Als je alleen voor Europese klanten werkt is dat voldoende. Als je ook voor klanten buiten Europa werkt is Paypal onvermijdelijk. Maar denk in alle gevallen aan de belastinginspecteur die de bankrekeningen en de bankboeken moet kunnen natrekken. Hoe meer betalingsmogelijkheden hoe ingewikkelder.

 
Steven Segaert
Steven Segaert
Estonia
Local time: 17:48
Member (2012)
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Paypal - ook andere ervaringen? Jun 6, 2012

Bedankt!

Zijn er ook ervaringen met andere systemen dan Paypal?


 
Andrei Popov
Andrei Popov  Identity Verified
Belarus
Local time: 17:48
Dutch to Russian
+ ...
Ik geef mijn voorkeur aan het systeem Moneybookers (=Skrill). Jan 24, 2013

Nu zal ik een klein beetje over toestand in Wit-Rusland en Rusland vertellen.
Ik geef mijn voorkeur aan het systeem Moneybookers (=Skrill). Snelle registratie, relatief lage kosten. Het is een heel goede optie voor betalingen van en/of naar Europa en (Wit) Rusland. Moneybookers (=Skrill) zijn populair genoeg onder Russische vertaalbureaus en freelancers. https://www.moneybookers.com/app/
M
... See more
Nu zal ik een klein beetje over toestand in Wit-Rusland en Rusland vertellen.
Ik geef mijn voorkeur aan het systeem Moneybookers (=Skrill). Snelle registratie, relatief lage kosten. Het is een heel goede optie voor betalingen van en/of naar Europa en (Wit) Rusland. Moneybookers (=Skrill) zijn populair genoeg onder Russische vertaalbureaus en freelancers. https://www.moneybookers.com/app/
Met PayPal is het zo, dat de administratie van PayPal het moeilijk maakt, en zo’n land als (Wit) Rusland als onveilig land beschouwd (Wit-Rusland = Belarus staat er eigenlijk zelfs niet in de landenlijst van PayPal, dus het “bestaat” niet). Bijgevolg ben jij met PayPal niet overal in (Wit) Rusland welkom: De mensen die het geld via PayPal naar Benelux willen overmaken, weten soms niet hoe ze hun middelen naar hun PayPal account kunnen opladen. (er zijn natuurlijk mogelijkheden om dit te doen, maar men moet eerst gaan “studeren” hoe dit gemaakt wordt). Bijvoorbeeld voor de Russen die hun middelen van PayPal account in cash willen hebben/ofwel in gewone winkels met een creditcard willen betalen, moet men eerst een uitleg geven: Jij moet eerst een Payoneer creditcard aanvragen en (gratis) ontvangen, ( http://www.payoneer.com/PrepaidMC.aspx ) Daarna zo’n optie als "US Payment Service" voor dit creditcard activeren, en dan ontvang jij jouw geld via PayPal – transfer op Payoneer creditcard – en met Payoneer creditcard – krijg jij cash /ofwel kan jij in gewone winkels betalen.
Er bestaat nog zo’n systeem als overboeking – ”MoneyGram”
http://www.moneygram.com/MGI/NL/BE/Market/Market.htm?CC=BE&LC=NL
Men kan natuurlijk nog een heel gewone (zicht)rekening (in Euro) in een van de Russische banken openen, en betalingen op deze (zicht)rekening ontvangen. Maar het geld verzenden/het geld ontvangen op zo’n (zicht)rekening is (aanzienlijk) duurder, en de ontvanger kan het geld eerst na 1 week wachttijd hebben.
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Welke betalingsmogelijkheden aanbieden






Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »