Voor hondenvrienden
Thread poster: Joop Fraikin (X)
Joop Fraikin (X)
Joop Fraikin (X)  Identity Verified
Local time: 11:29
English to Dutch
+ ...
Apr 6, 2012

Hallo hondenliefhebbers,

Ik zou graag vernemen wat jullie vinden van het volgende en of jullie ervaring hebben met gelijkaardige situaties…

Wij hebben al diverse honden gehad (een gekruiste pointer, een Engelse cocker spaniël en een Engelse setter) maar momenteel zijn we ‘between dogs’. Laatst liepen we mensen uit onze buurt tegen het lijf die aan de wandel waren met hun Epagneul Français. Die mensen en hun hond kwamen wij ook wel eens tegen tijdens de wandeling
... See more
Hallo hondenliefhebbers,

Ik zou graag vernemen wat jullie vinden van het volgende en of jullie ervaring hebben met gelijkaardige situaties…

Wij hebben al diverse honden gehad (een gekruiste pointer, een Engelse cocker spaniël en een Engelse setter) maar momenteel zijn we ‘between dogs’. Laatst liepen we mensen uit onze buurt tegen het lijf die aan de wandel waren met hun Epagneul Français. Die mensen en hun hond kwamen wij ook wel eens tegen tijdens de wandelingen met onze setter. Een paar dagen geleden kregen we een mailtje waarin ze uitleggen dat hun hond erg veel alleen is (soms wel 12 uur per dag) en dat ze nu een manier zoeken om de levensomstandigheden van hun hond te verbeteren. Of wij eventueel belangstelling hebben om hem over te nemen…?

De hond (een reu) is 5 jaar en erg zachtaardig. Ik ga ervan uit dat als wij hem overnemen, hij redelijk snel aan zijn nieuwe huis zal wennen. Hoewel… zijn huidige huis is hier maar 100 meter vandaan. Zou dat een probleem kunnen vormen?

Wij willen de hond eventueel wel overnemen, maar om praktische redenen kan dat niet meteen. Ik overweeg om voor te stellen dat ik het dier ’s middags uitlaat en eventueel een paar uur bij me hou, in de tuin of in mijn bureau. Zou dat een (tussen)oplossing kunnen zijn?

Of… misschien dat een van jullie belangstelling heeft?

Alvast bedankt voor de feedback!


[Bijgewerkt op 2012-04-06 07:53 GMT]
Collapse


 
Nicole Snoek (X)
Nicole Snoek (X)  Identity Verified
Netherlands
Local time: 11:29
German to Dutch
+ ...
Overgangsfase Apr 6, 2012

Hoi Joop,

In het begin zal de hond zeker geneigd zijn om naar zijn oude huis te willen (vaste route), maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een hond er meestal vrij snel aan went, waar zijn (nieuwe) huis is. Vraag is wel, of de hond heel erg aan één van zijn baasjes is gehecht. Dat zou eventueel nog wat lastig kunnen worden.

Ik denk dat het een goede oplossing is om in een overgangsfase de hond 's middags uit te laten en als je de mogelijkheid hebt, de hond inder
... See more
Hoi Joop,

In het begin zal de hond zeker geneigd zijn om naar zijn oude huis te willen (vaste route), maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een hond er meestal vrij snel aan went, waar zijn (nieuwe) huis is. Vraag is wel, of de hond heel erg aan één van zijn baasjes is gehecht. Dat zou eventueel nog wat lastig kunnen worden.

Ik denk dat het een goede oplossing is om in een overgangsfase de hond 's middags uit te laten en als je de mogelijkheid hebt, de hond inderdaad overdag al enkele uren mee te nemen naar je eigen huis. Zo kan de hond aan jou en aan zijn nieuwe omgeving wennen.

Zou zelf best belangstelling hebben, maar bij ons zit het de komende maanden zeker niet in. En wij hebben twee kleine kinderen rondlopen, dus is een 'oudere' hond, waarvan men niet weet hoe hij met hele kleine kinderen (3 jaar en 18 maanden) omgaat, toch altijd wel een risico. Onze oudste lijkt op dit moment ook niet geïnteresseerd in een hond. Op de vraag of hij weer een hondje zou willen hebben, zei hij nee. Tja, en als je dan zegt, dat papa en mama wel weer een hondje willen, krijg je pardoes het droge antwoord: papa en mama hebben al een kat. M.a.w. niet zeuren, jullie hebben al een beest.

Anyway, als je inderdaad kunt starten met het uitlaten overdag en hem een paar uurtjes per dag mee naar huis kunt nemen, zal de overgang voor de hond (en wellicht ook voor jullie) een stuk makkelijker zijn. Geef de hond de tijd, dan komt het vast goed!
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Voor hondenvrienden






TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »