https://www.proz.com/forum/dutch/21510-betaling_uit_nl_naar_spanje_via_iban.html&phpv_redirected=1

betaling uit NL naar Spanje via IBAN
Thread poster: Maria Rosich Andreu
Maria Rosich Andreu
Maria Rosich Andreu  Identity Verified
Spain
Local time: 11:41
Member (2003)
Dutch to Spanish
+ ...
May 26, 2004

Beste allemaal:

ik heb iets nieuws meegemaakt. Het blijkt dat volgens de online site van een Nederlandse bank (ik denk dat het ABN was) is mijn IBAN nummer 4 cijfers te lang. Ik heb mijn IBAN nummer gecheckt bij de bank en het is correct, en ik heb al eerder zonder enkele probleem meerdere betalingen uit België en Ierland met die nummer ontvangen.

Mijn IBAN is zo: code (4 cijfers -eigenlijk ES+2 cijfers) + rekeningnummer (20 cijfers)

Heeft iemand ooit hetz
... See more
Beste allemaal:

ik heb iets nieuws meegemaakt. Het blijkt dat volgens de online site van een Nederlandse bank (ik denk dat het ABN was) is mijn IBAN nummer 4 cijfers te lang. Ik heb mijn IBAN nummer gecheckt bij de bank en het is correct, en ik heb al eerder zonder enkele probleem meerdere betalingen uit België en Ierland met die nummer ontvangen.

Mijn IBAN is zo: code (4 cijfers -eigenlijk ES+2 cijfers) + rekeningnummer (20 cijfers)

Heeft iemand ooit hetzelfde probleem gehad? Weet iemand er een oplossing voor?

Alvast bedankt,
Maria
Collapse


 
Anjo Sterringa
Anjo Sterringa  Identity Verified
Netherlands
Local time: 11:41
English to Dutch
+ ...
IBAN aantal cijfers klopt May 26, 2004

Ik heb nog even bij mij gekeken - nee, het klopt hoor, ik heb hetzelfde.
Ik heb uit Nl geld overgemaakt gekregen zonder probleem (via Girotel geloof ik)- alleen de eerste keer had in het BIC/Swift nummer bij de bank opgevraagd en ze zeiden: ja hoor dat is CAIXESBB "3 equis". Dus ik opschrijven: 3X. Maanden later kwam ik erachter dat het XXX moest zijn.....

Maar mijn IBAN nummer heeft hetzelfde aantal cijfers: ES35 en dan het hele bankverhaal zoals dat ook binnen Spanje gebruik
... See more
Ik heb nog even bij mij gekeken - nee, het klopt hoor, ik heb hetzelfde.
Ik heb uit Nl geld overgemaakt gekregen zonder probleem (via Girotel geloof ik)- alleen de eerste keer had in het BIC/Swift nummer bij de bank opgevraagd en ze zeiden: ja hoor dat is CAIXESBB "3 equis". Dus ik opschrijven: 3X. Maanden later kwam ik erachter dat het XXX moest zijn.....

Maar mijn IBAN nummer heeft hetzelfde aantal cijfers: ES35 en dan het hele bankverhaal zoals dat ook binnen Spanje gebruikelijk is: Bank(4),kantoor(4), digitos de control (2) bankrekeningnummer (10). Dat maakt 20.
Collapse


 
Chris Hopley
Chris Hopley  Identity Verified
Netherlands
Local time: 11:41
German to English
+ ...
IBAN & Swift web tools May 26, 2004

Hier is een handige tool waarmee je IBANs kunt genereren en controleren: Tom's Café. De site bevat ook een overzicht van hoe een IBAN per land wordt samengesteld.

Op de website van Swift kun je ook BIC/Swift-codes opzoeken: Swift - BIC Online.


 
Anjo Sterringa
Anjo Sterringa  Identity Verified
Netherlands
Local time: 11:41
English to Dutch
+ ...
Handige link en het totaal klopt, maar May 26, 2004

Een handige link!
Ik keek naar het voorbeeld voor Spanje (ook op La Caixa gebaseerd, bank 2100....), maar het bankrekeningnummer staat daar als 12 getallen, terwijl de eerste twee getallen daarvan (in het voorbeeld 45) de zgn control digits zijn.
Voorbeeld dat daar staat:
IBAN ES91 2100 0418 4502 0005 1332

Maar goed, ook volgens die link moet het wel degelijk kloppen dus!


 
Maria Rosich Andreu
Maria Rosich Andreu  Identity Verified
Spain
Local time: 11:41
Member (2003)
Dutch to Spanish
+ ...
TOPIC STARTER
opgelost - bedankt allemaal! May 26, 2004

Het blijkt dat het gewoon een verkeerde scherm van de bankpagina was. De persoon die het betaling moest maken heeft het zelf gemerkt. Opgelost dus!

De links over IBAN op verschillende landen zijn heel handig, bedankt! En bedankt Anjo voor de moeite. Ik heb ook La Caixa dus ik herken alles wat je zei

Groet,
Maria


 
babette1
babette1
Local time: 11:41
La Caixa BIC May 22, 2009

Ik probeer via internetbankieren naar La Caixa in Benalmadena over teboeken, kom niet verder met mijn BIC. Vul in CAIXESBBXXX maar de ABN vertikt het en zegt de XXX-en weg te halen. Klopt de BIC dan nog wel?
Bedankt Babette


 
Gertje
Gertje
Local time: 11:41
Betaling Spanje Jun 21, 2012

Maria Rosich Andreu wrote:

Beste allemaal:

ik heb iets nieuws meegemaakt. Het blijkt dat volgens de online site van een Nederlandse bank (ik denk dat het ABN was) is mijn IBAN nummer 4 cijfers te lang. Ik heb mijn IBAN nummer gecheckt bij de bank en het is correct, en ik heb al eerder zonder enkele probleem meerdere betalingen uit België en Ierland met die nummer ontvangen.

Mijn IBAN is zo: code (4 cijfers -eigenlijk ES+2 cijfers) + rekeningnummer (20 cijfers)

Heeft iemand ooit hetzelfde probleem gehad? Weet iemand er een oplossing voor?

Alvast bedankt,
Maria


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


betaling uit NL naar Spanje via IBAN






Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »