https://www.proz.com/forum/dutch/21235-powwow_in_antwerpen_21_mei_now_cancelled_see_below.html&phpv_redirected=1

Powwow in Antwerpen 21 mei - now cancelled (see below)
Thread poster: Evert DELOOF-SYS
Evert DELOOF-SYS
Evert DELOOF-SYS  Identity Verified
Belgium
Local time: 21:59
Member
English to Dutch
+ ...
May 14, 2004

Toch nog een laatste duw om die mensen in Afghanistan te helpen, want ik vrees dat het redelijk eenzaam gaat worden in Antwerpen.

Karin (Heystraeten), Youp (Kila), Ann (Vanden Poel), Marc (Vangastel), wellicht Hans (Hereijgers) en ondergetekende (als m'n wagen tegen dan weer in goede staat is): dat zijn er slechts 6...

Het valt me telkens weer op hoe weinig mensen bereid zijn om zich te verplaatsen en collega's ook eens 'in the flesh' te ontmoeten.

Ik kan
... See more
Toch nog een laatste duw om die mensen in Afghanistan te helpen, want ik vrees dat het redelijk eenzaam gaat worden in Antwerpen.

Karin (Heystraeten), Youp (Kila), Ann (Vanden Poel), Marc (Vangastel), wellicht Hans (Hereijgers) en ondergetekende (als m'n wagen tegen dan weer in goede staat is): dat zijn er slechts 6...

Het valt me telkens weer op hoe weinig mensen bereid zijn om zich te verplaatsen en collega's ook eens 'in the flesh' te ontmoeten.

Ik kan alleen maar benadrukken dat dit wel degelijk zin heeft.
Niet alleen omdat je dan wat 'loners'/'eenzaten' tegenkomt die weten wat het precies inhoudt om hele dagen eenzaam en alleen te werken als een gek, maar vooral omdat het hoedanook beter samenwerken is met iemand die je ooit al eens ontmoet hebt.

Dat lukt niet altijd maar ik ben er wel van overtuigd dat sommige mensen dit zullen beamen.


Anyway, ik stelde vast dat Duitsland het powwowlijstje aanvoert met 57 geïnteresseerden (daar zullen er dan misschien 35 daadwerkelijk op afkomen) - niet slecht, maar kon beter voor een land met 80 miljoen inwoners (en erg veel ProZ-leden - ruim 4300 leden alleen al voor EN-DE).

Dus doen we het eigenlijk toch nog niet zo slecht...

Maar het kan beter, allen daarheen dus:

http://www.proz.com/powwow/526

Prettig weekend,

Evert

[Edited at 2004-05-19 08:49]
Collapse


 
Linda Ferwerda
Linda Ferwerda  Identity Verified
Netherlands
Local time: 21:59
English to Dutch
+ ...
zeker nuttig May 14, 2004

Ondanks het feit dat ik het deze maand zowel bij de twee Nederlandse als deze Belgisch powwow laat afweten, heeft Evert helemaal gelijk.
Het is niet alleen leuk om je collega's te ontmoeten, maar ook nog eens heel nuttig.
Ik heb meerdere powwows meegemaakt en daar iedere keer ook mensen ontmoet met wie ik nu samenwerk. Met de een wat meer dan de ander, maar dat maakt niet uit.

Dus voor diegenen die twijfelen, GEWOON GAAN! Het is gezellig en wie weet waar het toe leidt!


 
Iris70
Iris70  Identity Verified
Local time: 21:59
English to Dutch
Helemaal gelijk May 14, 2004

Hallo Evert ( en alle anderen)

Je hebt helemaal gelijk, het is zeker nuttig en daarbij erg gezellig om de mensen achter de namen eens te leren kennen. Een naam of foto alleen zegt natuurlijk niet zo veel. Maar een heleboel vertalers zitten in het buitenland dus dat maakt een bezoekje wat ingewikkelder. Mocht ik rond een Powwow datum weer eens in Nederland zijn, houd ik me zeker aanbevolen. In ieder geval, veel plezier 21 mei in Antwerpen!


 
Stephanie Wloch
Stephanie Wloch  Identity Verified
Germany
Local time: 21:59
Member (2003)
Dutch to German
Gezellig en soms ook winstgevend May 14, 2004

Ik was afgelopen jaar bij een powwow in Duitsland. Er waren aardig wat mensen en de meeste ook echt collegiaal. De vervelende mensen, die hier rondzwerven durven niet te komen. Ik was de enige met Nederlands talenpaar en dus echt een EXOOT!
Later kreeg ik van een gesprekspartner 2x opdrachten. Treinreis en hotel heb ik dus "terugverdiend".
Tuurlijk doe je het ook voor de gezelligheid, maar netwerken gebeurt ook in de kroeg.
Ik was echt heel graag naar Antwerpen gekomen, de lo
... See more
Ik was afgelopen jaar bij een powwow in Duitsland. Er waren aardig wat mensen en de meeste ook echt collegiaal. De vervelende mensen, die hier rondzwerven durven niet te komen. Ik was de enige met Nederlands talenpaar en dus echt een EXOOT!
Later kreeg ik van een gesprekspartner 2x opdrachten. Treinreis en hotel heb ik dus "terugverdiend".
Tuurlijk doe je het ook voor de gezelligheid, maar netwerken gebeurt ook in de kroeg.
Ik was echt heel graag naar Antwerpen gekomen, de locatie trekt toch ook.
Maar op 22 mei is powwow in Berlijn en je kent nu al een paar mensen...
Ik vind wel, dat fotos een goede reclame zijn. Van het laatste powwow in Nederland (bij iemand thuis)heb ik de fotos echt goed bekeken, was ik graag bij geweest.
Ben benieuwd: kunnen niet meer of willen niet meer komen?

Groetjes uit het uiterste oosten van cloggieland
Steffi

[Edited at 2004-05-14 13:26]
Collapse


 
Anjo Sterringa
Anjo Sterringa  Identity Verified
Netherlands
Local time: 21:59
English to Dutch
+ ...
Niet wilniet! Wilgraag! May 15, 2004

Tja, Wilniet ligt op het kerkhof naast Kanniet, toch?
Ik heb een goed excuus dat ik na drie maanden Portugal en Nederland net weer terug in Palma ben, waar ik niet wegga voordat de doktoren eindelijk het ijzer uit mijn been halen (hoezo wachtlijsten, ik wacht al sinds eind vorige zomer).

Ik had gehoopt eerder op reis te kunnen deze zomer (als 'mobile translator') maar helaas. Het komt er nog wel eens van hoor.

Als er binnenkort nog eens een verdwaalde ziel naar Ma
... See more
Tja, Wilniet ligt op het kerkhof naast Kanniet, toch?
Ik heb een goed excuus dat ik na drie maanden Portugal en Nederland net weer terug in Palma ben, waar ik niet wegga voordat de doktoren eindelijk het ijzer uit mijn been halen (hoezo wachtlijsten, ik wacht al sinds eind vorige zomer).

Ik had gehoopt eerder op reis te kunnen deze zomer (als 'mobile translator') maar helaas. Het komt er nog wel eens van hoor.

Als er binnenkort nog eens een verdwaalde ziel naar Mallorca komt (het zijn niet alleen flats en stranden, je kan canyonen, klimmen, bergwandelen, fietsen...) is die van harte welkom natuurlijk!
Collapse


 
Evert DELOOF-SYS
Evert DELOOF-SYS  Identity Verified
Belgium
Local time: 21:59
Member
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Powwow in Antwerp cancelled May 19, 2004

Hello ProZ colleagues,

Antwerp doesn't seem to be very popular these days, or maybe we were a bit late in announcing it...

Anyway, as only 6 or 7 people showed interest in attending the powwow there, we simply decided to cancel it.

The powwow in Brugge, on the other hand, is definitely a go. Quite a few people already confirmed their presence.

Karin stressed that you're all still very welcome at 'Vrouwlief':

May 21, 2004 : Antwerp<
... See more
Hello ProZ colleagues,

Antwerp doesn't seem to be very popular these days, or maybe we were a bit late in announcing it...

Anyway, as only 6 or 7 people showed interest in attending the powwow there, we simply decided to cancel it.

The powwow in Brugge, on the other hand, is definitely a go. Quite a few people already confirmed their presence.

Karin stressed that you're all still very welcome at 'Vrouwlief':

May 21, 2004 : Antwerp

7.30 PM: walking dinner
Zuiderpershuis, Waalsekaai 14, Antwerp.

Host: Karin Heystraeten for 'Vrouwlief'

10 PM: Dance

Fee: 30 €
(drinks 1,50 to 2,50 €)

Here's what Karin wrote:

I am happy to announce our "Vrouwlief" charity evening to which you are all cordially invited.


CHARITY EVENING VROUWLIEF

Figures and facts: (Source: Soroptimist Belgium)

Total number of organizations involved:
AHDA - Agency for Human Development in Afghanistan / Mères pour la Paix – France / Moeders voor Vrede – Belgium / Enfance Arc en Ciel – France / NVR - dutch-speaking Council of Women in Belgium / Soroptimist International Union of Belgium as member of NVR, Vrouwlief, Liberal Women of Antwerp, Belgium
What:
Mères pour la Paix (Mothers for Peace-France) and AHDA started a project for a Women’s House in Istalif, a place 28 miles North of Kabul.
The Women’s House will be a rectangular building of 486 m2 (4.736 sq feet), surrounding an inneryard.
It will be both a social and a training center for isolated women.

Why:
The situation of women and especially of isolated women in Afghanistan is still difficult. The women need a place where they feel free and secure. They have an absolute need of courses in reading and writing, basic math and grammar, followed by a skill training program driven by the local market possibilities (jewelry, pottery/ceramics/office work), enabling them to earn their living.
A medical center (with a birth control office included) will provide women with gynaecologic information, first aid and daily healthcare.

How:
Awareness
The NVR joined the project in November 2002, made a dossier “Unveil her life” and dressed up a budget as basis for a lobbying dossier. The construction cost is US $ 90.000. The functioning budget for 2003 is US $ 80.000, the functioning budget for year 2004 is US $ 45.000.

Advocacy:
The NVR launched requests for subsidies at several levels (federal and regional government, etc.) as well as a campaign in Flanders to finance the project. The NVR members started several income generating actions for the Women’s House project.


Action:
May 21, 2004 Vrouwlief organizes a charity evening to support the Women’ s House in Istalif


Outcome and recommendations:
Strengths:
Working together with several women organizations on an international project.

Successes:
According to information received on April 1st 2003, the construction of the house is ready and the keys should be handed over by the end of April.
The Belgian Army on Mission in Kabul is willing to take (accompanied by an organization member) auxiliary goods to Kabul.
Television star Goedele Liekens accepted to be godmother for the financing campaign.
Afghan women refugees who lived several years in France act as motor and as a “going between” the two cultures (Afghan and the West).

Kind regards,

Evert
Collapse


 
Yannick Schepens
Yannick Schepens  Identity Verified
Belgium
Local time: 21:59
English to Dutch
+ ...
Geannuleerd? May 20, 2004

Dus, uiteindelijk gaat de powwow enkel 's avonds door!? Niet enkel vertalers onder elkaar dan?

 
Evert DELOOF-SYS
Evert DELOOF-SYS  Identity Verified
Belgium
Local time: 21:59
Member
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Geannuleerd May 20, 2004

Yannick Schepens wrote:

Dus, uiteindelijk gaat de powwow enkel 's avonds door!? Niet enkel vertalers onder elkaar dan?


De powwow gaat inderdaad en jammer genoeg niet door, wel de benefietavond georganiseerd door 'Vrouwlief' (en Karin), waarop iedereen welkom is.
Maar voor alle duidelijkheid, deze benefietavond heeft niets met ProZ te maken, tenzij misschien het feit dat Karin in het bestuur van de organiserende vereniging zit.

We hadden gehoopt beide 'evenementen' te kunnen koppelen, maar dat is wegens te weinig belangstelling voor het feitelijke powwowgedeelte niet gelukt...


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Powwow in Antwerpen 21 mei - now cancelled (see below)






CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »
Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »