https://www.proz.com/forum/dutch/20720-paypal.html&phpv_redirected=1

PayPal
Thread poster: Willemina Hagenauw
Willemina Hagenauw
Willemina Hagenauw
Local time: 01:14
English to Dutch
+ ...
Apr 28, 2004

Heeft iemand ervaring met Paypal. Ik ben door een Amerikaanse klant gevraagd of ik betaling via Paypal kan accepteren. Zij gaven mij de indruk dat het heel efficient en betrouwbaar is, maar ik heb geen idee van hoe het werkt. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

Alvast bedankt!

Willemina


 
Evert DELOOF-SYS
Evert DELOOF-SYS  Identity Verified
Belgium
Local time: 02:14
Member
English to Dutch
+ ...
Al eens eerder becommentarieerd Apr 28, 2004

Willemina, ga eens naar:

http://www.proz.com/topic/16502

Ik begrijp dat een aantal mensen bezwaren hebben of verkiezen om niet te werken met dit betaalinstrument, maar zelf heb ik er nog nooit/steeds geen problemen mee gehad.
Houd het wel bij kleine bedragen.

Op het vlak van veiligheid verkies ik voorlopig wel Moneybookers. Hebben m.i. net iets meer veiligheids
... See more
Willemina, ga eens naar:

http://www.proz.com/topic/16502

Ik begrijp dat een aantal mensen bezwaren hebben of verkiezen om niet te werken met dit betaalinstrument, maar zelf heb ik er nog nooit/steeds geen problemen mee gehad.
Houd het wel bij kleine bedragen.

Op het vlak van veiligheid verkies ik voorlopig wel Moneybookers. Hebben m.i. net iets meer veiligheidssystemen ingebouwd.
Collapse


 
Iris70
Iris70  Identity Verified
Local time: 02:14
English to Dutch
Gerust Gebruiken Apr 28, 2004

Hai Wilhelmina

Ik heb goede ervaringen met Pay Pal, het is een snelle, efficiente en veilige manier van geld ontvangen. Zoals Evert al zei, liever het wel bij kleine bedragen te houden aangezien je een percentage over het ontvangen bedrag moet betalen. Of je kunt met je client afspreken de kosten te delen ( doe ik, en heb nooit enig bezwaar gehoord)

Succes,Iris


 
Lucinda Hollenberg
Lucinda Hollenberg  Identity Verified
Local time: 21:14
Dutch to English
+ ...
Hallo Willemina Apr 28, 2004

Ik gebruik PayPal geregeld en heb klanten in Canada, Engeland en Israel die me op deze manier betalen. Ik heb nog niet met een Amerikaanse klant gewerkt, want ik laat die gewoon op mijn rekening daar storten, maar het werkt perfect met Canada, dus denk ik niet dat je problemen zal hebben met de VS.

Nooit enige problemen gehad met het overboeken van geld maar mijn bankrekening.

Je moet wel je bankrekening kunnen registreren bij ze. Doe dat wel even vóórdat je het g
... See more
Ik gebruik PayPal geregeld en heb klanten in Canada, Engeland en Israel die me op deze manier betalen. Ik heb nog niet met een Amerikaanse klant gewerkt, want ik laat die gewoon op mijn rekening daar storten, maar het werkt perfect met Canada, dus denk ik niet dat je problemen zal hebben met de VS.

Nooit enige problemen gehad met het overboeken van geld maar mijn bankrekening.

Je moet wel je bankrekening kunnen registreren bij ze. Doe dat wel even vóórdat je het geld moet krijgen (2-4 dagen ervoor, denk ik) want er is even een proces dat je moet volgen en zij moeten het eea verifieren. Ze begeleiden je door het proces. Zover ik weet is dat niet moeilijk met een Nederlandse/EU bank.

Maar zoals Evert zegt, zij krijgen wel een % van het bedrag, dus bij een groot bedrag kan dat oplopen. De kosten delen, de klant betaald de kosten of calculeren in de prijs is dan een goed idee.

Moet je eerlijk zeggen dat ik problemen heb met het lichten van mijn geld bij Moneybookers. Ik kan het nog steeds niet goed krijgen en niemand die je daar een antwoord geeft.

Terwijl, ik heb goede ervaringen met Support/klantenservice van PayPal. Op een vraag kreeg ik de zelfde dag antwoord; support reageerde ook direct.

Ik babbel maar door. Hoop je hiermee wat geholpen te hebben.

Groetjes uit zonnig Suriname.
Lucinda.
Collapse


 
Willemina Hagenauw
Willemina Hagenauw
Local time: 01:14
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Klinkt wel goed! Apr 29, 2004

Hartelijk dank voor jullie opmerkingen en hulp. Ik denk dat ik me er maar eens in ga verdiepen en kijken of ik zo'n rekening kan opzetten.

Nogmaals mijn hartelijke dank!

Willemina


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


PayPal






TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »
Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »