Off topic: Materiaal om Nederlands te leren voor Dari spreker
Thread poster: Pascale Pluton
Pascale Pluton
Pascale Pluton  Identity Verified
Netherlands
Local time: 21:55
Member (2005)
English to French
+ ...
Sep 5, 2011

Beste allemaal,

Een kennis van mij uit afghanistan wilt graag Nederlands leren.

Als een van jullie ongebruikte materiaal daartoe thuis heeft liggen (b.v. oude woordenboek...) dan kan ik wellicht 2 mensen tegelijkertijd blij maken?

Ik hoor het graag.

Bij voorbaat dank.

Pascale

P.S. verwijzingen naar websites hebben, op dit moment weinig zin, want de desbetreffende persoon heeft geen Internet aansluiting.


 
Robert Rietvelt
Robert Rietvelt  Identity Verified
Local time: 21:55
Member (2006)
Spanish to Dutch
+ ...
Donald Duck Sep 5, 2011

Hallo Pascal,

Ik heb helaas geen materiaal voor je, maar als het die kennis alleen te doen is om Nederlands te leren spreken, zodat hij op straat kan communiceren, dan heb ik wellicht een tip: Donald Duck

Lang geleden kende ik in Amsterdam een Engelsman die Nederlands wilde leren en dat deed aan de hand van Donald Duckjes. Eenvoudig gebracht in beeldende spreektaal, precies wat hij nodig had.

Het klinkt misschien kinderachtig, zeker uit de mond van een pro
... See more
Hallo Pascal,

Ik heb helaas geen materiaal voor je, maar als het die kennis alleen te doen is om Nederlands te leren spreken, zodat hij op straat kan communiceren, dan heb ik wellicht een tip: Donald Duck

Lang geleden kende ik in Amsterdam een Engelsman die Nederlands wilde leren en dat deed aan de hand van Donald Duckjes. Eenvoudig gebracht in beeldende spreektaal, precies wat hij nodig had.

Het klinkt misschien kinderachtig, zeker uit de mond van een professioneel vertaler, maar het werkt. Ik heb veel gereisd, en in landen waar ik voor langere tijd verbleef, kocht ik een Donald Duckje en leerde zo de taal. Op deze manier heb ik mij verstaanbaar kunnen maken in het Portugees, het Bahasa en het Turks.

Om een taal goed te leren, heb je uiteraard ander materiaal nodig, maar als hulpmiddel zijn de verhalen van onze kwakende vriend zeer nuttig.

Groet,

Rob
Collapse


 
Pascale Pluton
Pascale Pluton  Identity Verified
Netherlands
Local time: 21:55
Member (2005)
English to French
+ ...
TOPIC STARTER
Donald Duck, een goede start Sep 7, 2011

Goede middag Rob,

Dit is absoluut geen verkeerde idee.
Die jongen waar ik het over heb werd zelfs aangeraden kinderprogramma op TV te kijken.
Zelfs ben ik aan Donald Duck niet toegekomen, kreeg gelijk privée lessen op basis van de Delftse methode.

Hartelijk bedankt voor je tip!

Pascale


 
Robert Rietvelt
Robert Rietvelt  Identity Verified
Local time: 21:55
Member (2006)
Spanish to Dutch
+ ...
Sesamstraat Sep 7, 2011

Kinderprogramma's kunnen ook een goed hulpmiddel zijn. Een Duitse vriend van mij heeft zijn Nederlands geleerd door veel naar Sesamstraat te kijken (accent is helaas gebleven).

Groet,

Rob


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Materiaal om Nederlands te leren voor Dari spreker






CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »
Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »