https://www.proz.com/forum/dutch/175154-aangepaste_vertaling_in_eigen_vertaling.html&phpv_redirected=1

Aangepaste vertaling in eigen vertaling
Thread poster: Martijn van Groningen (X)
Martijn van Groningen (X)
Martijn van Groningen (X)
Belgium
Local time: 04:03
Norwegian to Dutch
+ ...
Jul 9, 2010

Dag allemaal,

Ik heb onlangs meegewerkt aan de vertaling en ondertiteling Deens-Nederlands van een DVD-serie. Enkele scènes in deze serie bestaan uit toneelrepetities van een oorspronkelijk Frans toneelstuk, waarvan een vertaling in het Nederlands beschikbaar is. Die vertaling heb ik gebruikt als basis voor mijn vertaling, maar uiteraard met nogal sterke aanpassingen vanwege de beperkte ruimte die er bij ondertiteling beschikbaar is.
Ik dacht dat het misschien wel aardig was
... See more
Dag allemaal,

Ik heb onlangs meegewerkt aan de vertaling en ondertiteling Deens-Nederlands van een DVD-serie. Enkele scènes in deze serie bestaan uit toneelrepetities van een oorspronkelijk Frans toneelstuk, waarvan een vertaling in het Nederlands beschikbaar is. Die vertaling heb ik gebruikt als basis voor mijn vertaling, maar uiteraard met nogal sterke aanpassingen vanwege de beperkte ruimte die er bij ondertiteling beschikbaar is.
Ik dacht dat het misschien wel aardig was om de (erfgenamen van de) vertaler (de man is inmiddels overleden) ter informatie te laten weten dat ik van zijn vertaling gebruik had gemaakt, maar vroeg me daarbij direct af of ik daartoe misschien zelfs verplicht ben.
Iemand een idee of gedachtes?


Vriendelijke groet,

Martijn


[Bijgewerkt op 2010-07-09 13:51 GMT]
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Aangepaste vertaling in eigen vertaling






Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »