https://www.proz.com/forum/dutch/17338-uitkijken_met_de_elektronische_grote_vandale.html&phpv_redirected=1

Pages in topic:   [1 2] >
Uitkijken met de elektronische Grote VanDale
Thread poster: Anne Lee
Anne Lee
Anne Lee  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 22:59
Member (2003)
Dutch to English
+ ...
Jan 13, 2004

Zes maanden nadat ik de elektronische Grote VanDale kocht in de Fnac in Brussel merk ik dat het programma plots niet meer werkt. De licentie is vervallen. Wat blijkt? Hoewel niets op de verpakking mij daarvan verwittigde was mijn versie (1.2 plus) een abonnementversie die voor september 03 moest geregistreerd worden om nog een verlenging te krijgen. Zelfs de handleiding vermeldde daar niets over; uitleg over het abonnement stond alleen in kleine lettertjes op de achterzijde van de licentiekaart.... See more
Zes maanden nadat ik de elektronische Grote VanDale kocht in de Fnac in Brussel merk ik dat het programma plots niet meer werkt. De licentie is vervallen. Wat blijkt? Hoewel niets op de verpakking mij daarvan verwittigde was mijn versie (1.2 plus) een abonnementversie die voor september 03 moest geregistreerd worden om nog een verlenging te krijgen. Zelfs de handleiding vermeldde daar niets over; uitleg over het abonnement stond alleen in kleine lettertjes op de achterzijde van de licentiekaart. Vermits ik de registratieperiode liet voorbijgaan zit ik nu met een programma waarvoor ik in juni 100 Euro betaalde en dat nu al niet meer werkt. VanDale vertelde me vandaag dat ik een nieuw jaarabonnement moet betalen aan 54 Euro. Ik wil jullie waarschuwen dat het uitkijken geblazen is wanneer jullie de Grote VanDale kopen want er bestaan dus tenminste 2 versies: de koopversie en de abonnementversie, maar de laatste werkt zelfs niet voor een jaar als je die niet tijdig registreert.Collapse


 
Robert Kleemaier
Robert Kleemaier  Identity Verified
Canada
Local time: 14:59
Member (2004)
Dutch to English
Waarschuwing Grote Van Dale Jan 13, 2004

Dear Anne,

I'm sorry to read that you're the 'pineut' here, but thanks for warning us about this pitfall.

Kind regards,
Robert


 
Anne Lee
Anne Lee  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 22:59
Member (2003)
Dutch to English
+ ...
TOPIC STARTER
Am not done yet... Jan 13, 2004

I am preparing myself for a lengthy battle with both VanDale and Fnac but I wanted to warn others nevertheless...

 
Saskia Steur (X)
Saskia Steur (X)  Identity Verified
Local time: 23:59
English to Dutch
+ ...
een gewaarschuwd mens telt voor twee Jan 13, 2004

Hartelijk dank voor je waarschuwing! Ze hebben je wel lelijk te pakken, zeg. Succes met de verdere afwikkeling, want ik begrijp dat je het er niet bij laat zitten!

Ik wil eigenlijk ook de digitale van Dale, maar ik zal dus goed uit moeten kijken.

Groeten,
Saskia


 
Ann VDP
Ann VDP
Local time: 23:59
French to Dutch
+ ...
Keep smiling! Jan 14, 2004

Yep, ze hebben je lelijk te pakken. En zulke dingen vragen meestal een pak (negatieve) energie voor er een aanvaardbare oplossing uit de bus komt, dus ik wens je veel goede moed maar vooral... keep smiling! Fnac en Van Dale zijn vrees ik wel een beetje arrogante 'spelers' in de boekenmarkt, dus je zal wel een en ander moeten doen en veel geduld moeten hebben. Hopelijk komt het allemaal snel in orde! Veel succes!

Groetjes,

Ann


 
Dolf Kustermans
Dolf Kustermans
Belize
Local time: 23:59
French to Flemish
+ ...
Mij overkwam hetzelfde... Jan 14, 2004

maar ik heb intussen een definitieve versie (dus geen abonnementsversie) ontvangen van Van Dale Lexicografie. Ik heb enkel het prijsverschil tussen de abonnementsversie en de koopversie moeten bijbetalen (89 euro, denk ik).

De mensen bij Van Dale deden daar helemaal niet moeilijk over. Als ik jou was, zou ik dus gewoon contact opnemen met Van Dale Lexicografie in Utrecht. Het adres vind ik niet onmiddellijk.

Veel succes ermee!


 
Pieter_H
Pieter_H  Identity Verified
Norway
Local time: 23:59
Norwegian to Dutch
+ ...
Is de 1.2 plus-versie beter dan de 1.0 plus? Jan 14, 2004

Kan iemand mij vertellen wat de (grote?) verbeteringen zijn vergeleken met de 1.0 Plus versie?

Loont het het geld en de moeite om een update aan te schaffen?
TIA
Piet


 
Henk Peelen
Henk Peelen  Identity Verified
Netherlands
Local time: 23:59
Member (2002)
German to Dutch
+ ...
SITE LOCALIZER
vandalen!!!! Jan 14, 2004

Anne Lee wrote:

Hoewel niets op de verpakking mij daarvan verwittigde was mijn versie (1.2 plus) een abonnementversie die voor september 03 moest geregistreerd worden om nog een verlenging te krijgen. Zelfs de handleiding vermeldde daar niets over.


Daar heb je het nou!
Nou snap ik waarom ze dikke vandalen worden genoemd!


 
Anne Lee
Anne Lee  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 22:59
Member (2003)
Dutch to English
+ ...
TOPIC STARTER
Doolhof voor de onvermoedende klant... Jan 14, 2004

Pieter, ik heb alleen de 1.2plus versie en kan de versies dus niet vergelijken.
Op de website wordt het verschil tussen de verschillende versies uitgelegd, maar hoeveel er verandert van de ene uitgave op de andere weet ik niet. De meest recente 300 nieuwe woorden staan ook op de website.
Zo'n elektronisch woordenboek is wel handig; ik gebruik constant de Nederlandse-Engelse plug-in voor Word en ben er tevreden over. Wel jammer dat de klantendienst van VanDale gebeurt via betaalnumm
... See more
Pieter, ik heb alleen de 1.2plus versie en kan de versies dus niet vergelijken.
Op de website wordt het verschil tussen de verschillende versies uitgelegd, maar hoeveel er verandert van de ene uitgave op de andere weet ik niet. De meest recente 300 nieuwe woorden staan ook op de website.
Zo'n elektronisch woordenboek is wel handig; ik gebruik constant de Nederlandse-Engelse plug-in voor Word en ben er tevreden over. Wel jammer dat de klantendienst van VanDale gebeurt via betaalnummers (0,45 Euro per minuut in België en 0,35 Euro per minuut in Nederland) EN dat je die niet vanuit andere landen kunt bereiken. Emails zijn makkelijker te negeren, natuurlijk, en een faxnummer is nergens te vinden.

[Edited at 2004-01-14 15:55]
Collapse


 
Anne Lee
Anne Lee  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 22:59
Member (2003)
Dutch to English
+ ...
TOPIC STARTER
Hoera! Situatie opgelost. Jan 15, 2004

Mijn abonnement werd gratis verlengd en in september neem ik een nieuw abonnement uit. Prima! Eind goed, alles goed.

 
Anjo Sterringa
Anjo Sterringa  Identity Verified
Netherlands
Local time: 23:59
English to Dutch
+ ...
vanDale e-mail Jan 19, 2004

Ik woon ook in het buitenland en heb vandale gemaild, het adres is geloof ik helpdesk@....

Wordfast had ruzie met de vanDale knoppen, de brave jongen van het helpdesk schreef dat ze nog nooit van wordfast gehoord haddenhelaas.

Na nog wat advies van de Wordfast Yahoo groep (gebruik Pandora's box om bestaande macro's te laten draaien)haal ik de vanDale gewo
... See more
Ik woon ook in het buitenland en heb vandale gemaild, het adres is geloof ik helpdesk@....

Wordfast had ruzie met de vanDale knoppen, de brave jongen van het helpdesk schreef dat ze nog nooit van wordfast gehoord haddenhelaas.

Na nog wat advies van de Wordfast Yahoo groep (gebruik Pandora's box om bestaande macro's te laten draaien)haal ik de vanDale gewoon van het bureaublad op en laat ik hem klein in de statusbalk onderaan staan, werkt ook.

Ik gebruik wel ook de Collins Cobuild (Eng-Eng)want vanDale zit er soms echt naast (beide kanten op)jammer.

Ik wist niet eens dat er een abonnementsversie van de vanDale was, wat een schrik, maar goed dat het opgelost is!

Anjo
Collapse


 
Anne Lee
Anne Lee  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 22:59
Member (2003)
Dutch to English
+ ...
TOPIC STARTER
Uitstekend, behalve dat... Jan 20, 2004

De nieuwe Grote VanDale is aangekomen en ik ben er erg blij mee. Het voordeel van een abonnement is dat de laatste nieuwe woorden erin staan, jaar na jaar. Voor mij is dat de 54 Euro(of zo) wel waard. Ik had er gewoon bezwaar tegen dat ik een kat in een zak kocht want ik wist ook niet dat er een abonnementversie bestond toen ik dit kocht. Maar zoals je zegt is dit programma er niet erg happig op om te integreren in andere, zelfs niet in Word, hoewel de Ned-Engelse versie dit wel doet, dus mijn ... See more
De nieuwe Grote VanDale is aangekomen en ik ben er erg blij mee. Het voordeel van een abonnement is dat de laatste nieuwe woorden erin staan, jaar na jaar. Voor mij is dat de 54 Euro(of zo) wel waard. Ik had er gewoon bezwaar tegen dat ik een kat in een zak kocht want ik wist ook niet dat er een abonnementversie bestond toen ik dit kocht. Maar zoals je zegt is dit programma er niet erg happig op om te integreren in andere, zelfs niet in Word, hoewel de Ned-Engelse versie dit wel doet, dus mijn VanDale staat ook in mijn balk onderaan.Collapse


 
Stephanie Wloch
Stephanie Wloch  Identity Verified
Germany
Local time: 23:59
Member (2003)
Dutch to German
Abonnement verlopen - half jaar te vroeg Dec 1, 2004

Hoi allemaal,
krijg net een vertalinkie binnen, wil de Van Dale aan het werk zetten. En wat krijg ik te lezen?
"Abonnement is verlopen"

In Juni jl. pas gekocht!( Dus eigenlijk had ik 99,- Euro betaald voor een abo tot juni 2005.
Ik belde op en een vriendelijke medewerkster legde mij geduldig uit, dat het om een betaling voor een update ging over de periode
juni-sept. 2005. ???
Hun hadde
... See more
Hoi allemaal,
krijg net een vertalinkie binnen, wil de Van Dale aan het werk zetten. En wat krijg ik te lezen?
"Abonnement is verlopen"

In Juni jl. pas gekocht!( Dus eigenlijk had ik 99,- Euro betaald voor een abo tot juni 2005.
Ik belde op en een vriendelijke medewerkster legde mij geduldig uit, dat het om een betaling voor een update ging over de periode
juni-sept. 2005. ???
Hun hadden besloten dat ietske vroeger alvast te berekenen. Blijkbaar had ik in september een factuur gekregen over betaling
voor een update in juni 2005 en waarschijnlijk meteen in de afvalbak geflikkerd.
Medewerkster moest daarover lachen.
Wat zijn toch lekker gerelaxed bij Van Dale, dankzij de monopoliepositie, wie kan ons wat?!

Moet 9 maanden van tevoren weten, dat ik verleng en alvast voor het update daarna betalen. Wat een lef, zeg!

Morgen moest dus de nieuwe versie op CDROM per post arriveren. Hoewel ik de oude nog niet eens helemaal doorgewerkt had.

Wat zijn het toch rare snuiters.
Of zijn woordenboek-uitgeverijen in andere landen
ook zo noncho?

Groetjes
Steffi





[Edited at 2004-12-01 10:12]
Collapse


 
Anne Lee
Anne Lee  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 22:59
Member (2003)
Dutch to English
+ ...
TOPIC STARTER
Een gewaarschuwde vertaler is er twee waard Dec 1, 2004

Inderdaad, Tuliparola, ik dacht ook niet dat ik de enige was die dit zou overkomen toen ik met deze topic van wal stak. De verpakking van VanDale maakt niet erg duidelijk dat het om een abonnement gaat. Ik heb onlangs mijn 'nieuwe' versie aangekregen en ik heb eigenlijk nog geen verschil gemerkt met de versie van vorig jaar. Integendeel, met de 19de-eeuwse tekst waaraan ik bezig ben heb ik eigenlijk een veel ouder woordenboek nodig dus ik hoop maar dat er geen 'oude' woorden in geschrapt zijn!!... See more
Inderdaad, Tuliparola, ik dacht ook niet dat ik de enige was die dit zou overkomen toen ik met deze topic van wal stak. De verpakking van VanDale maakt niet erg duidelijk dat het om een abonnement gaat. Ik heb onlangs mijn 'nieuwe' versie aangekregen en ik heb eigenlijk nog geen verschil gemerkt met de versie van vorig jaar. Integendeel, met de 19de-eeuwse tekst waaraan ik bezig ben heb ik eigenlijk een veel ouder woordenboek nodig dus ik hoop maar dat er geen 'oude' woorden in geschrapt zijn!!
Op het proz.com congres in Oxford verleden weekeinde ontdekte ik dat andere vertalers flink wat speurwerk moeten verrichten om hun woordenboeken aan een redelijke prijs te vinden en ze reizen daar meestal naar het buitenland voor. Het is dus nuttig om hier informatie over uit te wisselen.
Collapse


 
TristanM (X)
TristanM (X)
English
Grote Van Dale Plusversie 1.4: pure afzetterij!!!!!!!!! Jan 4, 2006

Anne Lee wrote:

Zes maanden nadat ik de elektronische Grote VanDale kocht in de Fnac in Brussel merk ik dat het programma plots niet meer werkt. De licentie is vervallen. Wat blijkt? Hoewel niets op de verpakking mij daarvan verwittigde was mijn versie (1.2 plus) een abonnementversie die voor september 03 moest geregistreerd worden om nog een verlenging te krijgen. Zelfs de handleiding vermeldde daar niets over; uitleg over het abonnement stond alleen in kleine lettertjes op de achterzijde van de licentiekaart. Vermits ik de registratieperiode liet voorbijgaan zit ik nu met een programma waarvoor ik in juni 100 Euro betaalde en dat nu al niet meer werkt. VanDale vertelde me vandaag dat ik een nieuw jaarabonnement moet betalen aan 54 Euro. Ik wil jullie waarschuwen dat het uitkijken geblazen is wanneer jullie de Grote VanDale kopen want er bestaan dus tenminste 2 versies: de koopversie en de abonnementversie, maar de laatste werkt zelfs niet voor een jaar als je die niet tijdig registreert.


Quasi exact hetzelfde is mij overkomen. Wat een koopje, dacht ik toen in mei 2005 zo'n € 100 betaalde voor de Grote Van Dale Plusversie 1.4 in de FNAC in Brussel. Sinds gisteren functioneert het woordenboek echter niet meer en krijg ik telkens de volgende boodschap te zien: "Het abonnement op het Van Dale Groot woordenboek der Nederlandse taal is verlopen. Het woordenboek wordt niet geopend." Dit is pure afzetterij!!!!!!!!!


 
Pages in topic:   [1 2] >


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Uitkijken met de elektronische Grote VanDale






Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »