Pages in topic:   < [1 2]
Uitkijken met de elektronische Grote VanDale
Thread poster: Anne Lee
Anne Lee
Anne Lee  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 10:26
Member (2003)
Dutch to English
+ ...
TOPIC STARTER
Je kunt het abonnement vernieuwen. Jan 4, 2006

Beste Tristan,
Net zoals jij vond ik dit uitbuiterij omdat de voorwaarden niet duidelijk opgegeven staan. Maar als je emailt naar [email protected] zullen ze je een abonnement voorstellen en de zaak behelpen (tegen betaling van zo'n 53 euro per jaar).
Ik sprak met Margareth Heij op de afdeling verkoop (030-2324720)
Ik heb net mijn nieuwe disk ontvangen en ben blij met de jaarlijkse nieuwe woordenschat, maar ik had he
... See more
Beste Tristan,
Net zoals jij vond ik dit uitbuiterij omdat de voorwaarden niet duidelijk opgegeven staan. Maar als je emailt naar [email protected] zullen ze je een abonnement voorstellen en de zaak behelpen (tegen betaling van zo'n 53 euro per jaar).
Ik sprak met Margareth Heij op de afdeling verkoop (030-2324720)
Ik heb net mijn nieuwe disk ontvangen en ben blij met de jaarlijkse nieuwe woordenschat, maar ik had het toch graag op voorhand geweten.
Collapse


 
Henk Peelen
Henk Peelen  Identity Verified
Netherlands
Local time: 11:26
Member (2002)
German to Dutch
+ ...
SITE LOCALIZER
Editie 13 versus editie 14 Jan 4, 2006

Mocht iemand een beslissing willen nemen over aanschaf / abonnementverlenging van de Vandalen, dan zou ik graag mijn ervaring willen geven. Misschien heb je er wat aan bij je keuze.

Ik heb in oktober de net uitgekomen editie 14 aangeschaft, en dacht daarbij dat ik misschien edtie 13 zou kunnen verkopen / weggeven aan iemand die zich (nog) minder druk maakt om het verschil tussen paardebloem of paardenbloem.
Editie 13 heeft helaas een groot voordeel boven 14: de Retrograde zoek
... See more
Mocht iemand een beslissing willen nemen over aanschaf / abonnementverlenging van de Vandalen, dan zou ik graag mijn ervaring willen geven. Misschien heb je er wat aan bij je keuze.

Ik heb in oktober de net uitgekomen editie 14 aangeschaft, en dacht daarbij dat ik misschien edtie 13 zou kunnen verkopen / weggeven aan iemand die zich (nog) minder druk maakt om het verschil tussen paardebloem of paardenbloem.
Editie 13 heeft helaas een groot voordeel boven 14: de Retrograde zoekfunctie. Dat wil zeggen dat je de woorden alfabetisch kunt rangschikken op de achterzijde van het woord.

Voorbeeld
Momenteel is er bij Kudoz Nederlands-Engels een vraag "sabel". Je zet het woordenboek dan even op de Retrograde functie en tikt "abel" in om te kijken of er abel-woorden zijn die een typo doen vermoeden, bijvoorbeeld kabel. Je weet maar nooit.
Je krijgt dan een alfabetische lijst, als volgt:
abel
Babel
probabel
improbabel
imperturbabel

enzovoort enzovoort

In editie 14 lukt het niet om zo'n mooi rijtje Abels te krijgen.


Werkt Kaïn misschien bij de redactie van de Vandalen?


Je kunt die Retrograde functie natuurlijk ook mooi gebruiken om te rijmen en te dichten.


Voor iemand die een VanDalen wil aanschaffen: misschien heeft het ook zin om te vragen of er mensen zijn die hun editie 13 wél voor een zacht prijsje willen verkopen. Wat kan jou die paarde(n)bloem schelen? Nadenken over / en paarde(n)bloemen moet je aan een paard overlaten, dat heeft een groter hoofd.

[Edited at 2006-01-04 12:37]
Collapse


 
Pages in topic:   < [1 2]


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Uitkijken met de elektronische Grote VanDale






Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »