Pages in topic:   < [1 2]
Een gewaarschuwd mens telt voor twee
Thread poster: Youp Kila

Evert DELOOF-SYS  Identity Verified
Belgium
Local time: 00:03
Member
English to Dutch
+ ...
Deze namiddag een Powwow-aanvraag doorgestuurd Dec 23, 2003

Youp Kila wrote:

Ik zal eerlijk zeggen, dat ik de eerste keer met veel twijfels zat of ik dat berichtje nu juist wel of juist niet zou schrijven. Ik had toen al gezien dat Mette iets gelijkaardigs had aangeboden, maar ik had zo'n gevoel van "dat kan je niet echt hard maken" en "wiens reputatie help je mogelijkerwijs naar de bliksem". Achteraf bezien was het blijkbaar toch nuttig en heeft het gevolgen gehad in die zin dat enkele anderen tenminste hun geld gekregen hebben.
Eerlijk gezegd vind ik, dat wij te weinig met elkaar over dit soort zaken durven te discussiëren. Ik weet verhipte goed dat er gevaarlijke kantjes aan zitten, maar dergelijke problemen liggen in dezelfde lijn als werken aan 1 eurocent per woord.
Houd me ten goede, ik pleit niet voor prijsafspraken (dat zou trouwens kartelvorming zijn en dat mag niet in de EU) maar iedereen weet dat je onder een bepaalde prijs eigenlijk niet leefbaar zit te werken.
Misschien is het weer tijd om een PowWow in Antwerpen te organiseren in het Nieuwe Jaar, dan kunnen over al dat soort zaken eens met elkaar van gedachten wisselen. Zijn er nog liefhebbers voor een hapje rijsttafel?

Soms houden wer er nagenoeg dezelfde ideeën op na. Ik heb deze namiddag een aanvraag doorgestuurd voor een Powwow in ofwel Antwerpen ofwel Gent, op 28 februari 2004.
Dat mag uiteraard opnieuw zo'n schitterende rijsttafel zijn, maar misschien verhuizen we die best eens naar Gent?

Om maar meteen in de sfeer te blijven: ik kreeg net van diezelfde dame die Anjo eindelijk betaald heeft een vriendelijke uitnodiging om een technische vertaling (9.500 woorden-PDF) naar het Frans te maken voor 0,03 USD, tegen 25.12, overmorgen dus.
Heb niet geantwoord, of wat dacht je?

[Edited at 2003-12-23 16:11]

Nicolette Ri (X)
French to Dutch
+ ...
Begrijp ik het goed Dec 23, 2003

en zijn er soms 2 of meer tussenpersonen voor 1 karwei waarbij elke tussenpersoon er een slaatje uit probeert te slaan? Arme vertaler, het risico dat er een zwakke schakel bij is en dat hij dus niet betaald wordt is, wordt zo wel verschrikkelijk groot.

Jan Willem van Dormolen  Identity Verified
Netherlands
English to Dutch
+ ...
Payment Practices Mar 23, 2004

Youp Kila wrote:

Is iemand vandaag ook benaderd door.....inter-translations, een agency in el salvador voor een klus van 30.000 woorden? Kijk dan eerst even snel op het Blue Board voor je ergens aan begint.

Een andere mogelijkheid is the mailing list Payment Practices (http://www.trwenterprises.com/payment_practices.htm). Ook ik ben meermaals benaderd door dit 'bureau', maar heb na het lezen van PP daar wijselijk van afgezien.
Men werkt overigens onder verschillende namen, en vanaf verschillende locaties. Goed in de gaten houden dus.

Pages in topic:   < [1 2]

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Een gewaarschuwd mens telt voor twee

Advanced search

WordFinder Unlimited
For clarity and excellence

WordFinder is the leading dictionary service that gives you the words you want anywhere, anytime. Access 260+ dictionaries from the world's leading dictionary publishers in virtually any device. Find the right word anywhere, anytime - online or offline.

More info »
Déjà Vu X3
Try it, Love it

Find out why Déjà Vu is today the most flexible, customizable and user-friendly tool on the market. See the brand new features in action: *Completely redesigned user interface *Live Preview *Inline spell checking *Inline

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search