32 vs 64-bit
Thread poster: Williamson
Williamson
Williamson  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 17:00
Flemish to English
+ ...
Mar 26, 2010

Ik zou me binnen afzienbare tijd eens een nieuwe pc willen aanschaffen. Eentje die werkt met 2/3 schermen (zijn er daar kaarten voor) en met Windows7Ultimate.
Dat programma heb ik al.
Office 2010 komt deze zomer/najaar ook op de markt.
Dus beter alles eens vernieuwen.
Nu vraag ik me af of ik een 32-bitter of een 64-bit zou kopen. Ik weet wel, die 64-bit draait twee keer zo snel, maar is er al software voor? Draaien VanDale, Robert/Collins, oude software, Trados7, de Tra
... See more
Ik zou me binnen afzienbare tijd eens een nieuwe pc willen aanschaffen. Eentje die werkt met 2/3 schermen (zijn er daar kaarten voor) en met Windows7Ultimate.
Dat programma heb ik al.
Office 2010 komt deze zomer/najaar ook op de markt.
Dus beter alles eens vernieuwen.
Nu vraag ik me af of ik een 32-bitter of een 64-bit zou kopen. Ik weet wel, die 64-bit draait twee keer zo snel, maar is er al software voor? Draaien VanDale, Robert/Collins, oude software, Trados7, de TradosStudio en DragonDictate ook onder een 64-bit pc. of doe ik er beter aan een 32-bitter aan te schaffen?
Collapse


 
Marinus Vesseur
Marinus Vesseur  Identity Verified
Canada
Local time: 09:00
English to Dutch
+ ...
64-bit werkt wel, maar de voordelen zijn (nog) gering Mar 26, 2010

Hi W

Ik werk nu alweer een paar maanden met een 64-bits (wat is hier eigenlijk de juiste spelling van?) laptop met Win7 en het functioneert allemaal goed, met weinig problemen. Voordelen heb ik er niet van, want er zijn nog niet veel programma's die deze processoren ondersteunen en er zit ook maar 4 GB RAM in. Als ik ooit eens naar 8 GB RAM ga, zal ik er wel meer van merken, denk ik (32-bit kan niet meer dan 3 GB RAM verwerken).

Windows 7 kan met de meeste 32-bit progra
... See more
Hi W

Ik werk nu alweer een paar maanden met een 64-bits (wat is hier eigenlijk de juiste spelling van?) laptop met Win7 en het functioneert allemaal goed, met weinig problemen. Voordelen heb ik er niet van, want er zijn nog niet veel programma's die deze processoren ondersteunen en er zit ook maar 4 GB RAM in. Als ik ooit eens naar 8 GB RAM ga, zal ik er wel meer van merken, denk ik (32-bit kan niet meer dan 3 GB RAM verwerken).

Windows 7 kan met de meeste 32-bit programma's prima omgaan. De enige uitzondering (typisch) was een SDL product namens MultiTerm, maar dat schijnt nu ook opgelost (je vindt in het technische forum een trucje om MultiTerm 2007 op 64-bit te installeren). Nu draait Trados 2007bij mij parallel en tegelijkertijd met Studio en Office 2003 én 2007. Alle VanDale en Langenscheidt producten doen het goed.

Windows 7 is een vooruitgang, behalve de zoekfunctie dan, maar Office 2007 is echt niet nodig geweest. Ik heb het op de laptop gelaten vanwege de nieuwe documentformaten, maar dat had ik ook anders kunnen oplossen. Trouwens, ik moet me sterk vergissen, maar ik denk dat Win7 32-bits ook op een 64-bits computer kan worden geïnstalleerd.

Met één ding moet je rekening houden: alle hardware die een stuurprogramma nodig heeft, moet met een specifieke 64-bits driver worden geïnstalleerd. Ik heb een tijdje zonder mijn Canon printer gezeten, omdat er nog geen stuurprogramma voor was.

Om kort te gaan: 64-bits biedt nog weinig voordelen, maar ook weinig nadelen en het is natuurlijk wél de toekomst.


[Bijgewerkt op 2010-03-26 22:18 GMT]
Collapse


 
Williamson
Williamson  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 17:00
Flemish to English
+ ...
TOPIC STARTER
Werkpaard Mar 28, 2010

Een winkel in de buurt verkoopt enkel nog 64-bit computers. Ik zou me een nieuw "werkpaard" voor (+ vijf jaar) wil aanschaffen liefst met RAID en geen prutsmachine. Staat wel duurder geprijsd en bevat 8 gig Ram. Als je ergens in een school avondles volgt, die gerelateerd is met informatica (cursus Excel, websites bouwen edm), dan heb je meestal recht op een studentenlicentie van o.a. de Ultimate versie. Deze is van onbeperkte duur en kost niet zoveel.
Meestal krijg je dan de 32-bit in dri
... See more
Een winkel in de buurt verkoopt enkel nog 64-bit computers. Ik zou me een nieuw "werkpaard" voor (+ vijf jaar) wil aanschaffen liefst met RAID en geen prutsmachine. Staat wel duurder geprijsd en bevat 8 gig Ram. Als je ergens in een school avondles volgt, die gerelateerd is met informatica (cursus Excel, websites bouwen edm), dan heb je meestal recht op een studentenlicentie van o.a. de Ultimate versie. Deze is van onbeperkte duur en kost niet zoveel.
Meestal krijg je dan de 32-bit in drie talen en de 64-bit in drie talen ter download aangeboden.

Ook de printer is eens aan vervanging toe.
Die winkel verkoopt een printer, die ook weer iets duurder is dan anders, maar waar je een paar duizend pagina's kunt mee afdrukken met een cartridge.
Vermits heel hun assortiment op 64-bit is gebaseerd, vermoed ik dat ze de drivers er ook wel zullen bijleveren.

[Edited at 2010-03-28 15:08 GMT]
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


32 vs 64-bit






Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »