https://www.proz.com/forum/dutch/150974-vraagstukje_van_de_week_ii-page2.html&phpv_redirected=1

Pages in topic:   < [1 2]
Off topic: Vraagstukje van de week II
Thread poster: Marinus Vesseur
Sabine Piens
Sabine Piens  Identity Verified
Belgium
Local time: 17:13
Member (2007)
English to Dutch
+ ...
"Je kan alleen jezelf vergissen" Nov 23, 2009

Hey Marinus,


Ik wou alleen het verschil duidelijk maken tussen verplicht en toevallig wederkerende werkwoorden. Die "jezelf" gebruik je niet met "vergissen", natuurlijk niet ! Ik dacht dat dat duidelijk was. Sorry, het was helemaal niet mijn bedoeling om voor verwarring te zorgen !


Sabine


 
Marinus Vesseur
Marinus Vesseur  Identity Verified
Canada
Local time: 08:13
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Regels en uitzonderingen Nov 23, 2009

Hi Sabine

Niet verontschuldigen alsjeblieft. Het moet gewoon een open discussie over taalkwesties blijven.

Wat de zin zelf betreft: is die dan fout? Misschien is de genoemde regel gewoon niet in alle situaties van toepassing. Je merkt het al: ik ben een beetje opstandig als het om regeltjes gaat. Maar effe serieus: dit is toch een interessant voorbeeld van hoe een regel vaak maar beperkte waarde heeft, niet?

Groetjes, Rien

Sabine Piens wrote:

Hey Marinus,


Ik wou alleen het verschil duidelijk maken tussen verplicht en toevallig wederkerende werkwoorden. Die "jezelf" gebruik je niet met "vergissen", natuurlijk niet ! Ik dacht dat dat duidelijk was. Sorry, het was helemaal niet mijn bedoeling om voor verwarring te zorgen !


Sabine


 
Pages in topic:   < [1 2]


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Vraagstukje van de week II






CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »
Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »