Pages in topic:   < [1 2 3 4 5]
Van Dale woordenboeken en 64 bits Windows Vista
Thread poster: Marinus Vesseur
Gerard de Noord
Gerard de Noord  Identity Verified
France
Local time: 11:29
Member (2003)
English to Dutch
+ ...
De taal en de spelling Aug 15, 2015

Beste Robert,

Een levende taal staat nooit stil. Geüpdatet stond al in de elektronische Van Dale van 2002 - doet het ook nog steeds - en je krijgt het woord waarschijnlijk best wel uit je strot maar nog steeds niet uit je pen. De taal beweegt te snel voor óns.

Groeten,
Gerard


 
Gerard de Noord
Gerard de Noord  Identity Verified
France
Local time: 11:29
Member (2003)
English to Dutch
+ ...
Er is een nieuwe papieren Van Dale uit Oct 4, 2015

Van Dale introduceert een nieuwe papieren editie. Interessant als je scrabbelt in een café zonder bereik. Ze maken reclame met de nieuwe vermeldingen beyoncévlieg en twitteren. Beyoncévlieg heeft op dit moment zó weinig treffers op internet dat ik de redactie verdenk van een poging tot hype. Twitteren vervoeg je als schitteren. Toch weer een flink bedrag bespaard.

If it ain't broke, don't fix it,
Gerard

[Edited at 2015-10-04 16:28 GMT]


 
Robert Rietvelt
Robert Rietvelt  Identity Verified
Local time: 11:29
Member (2006)
Spanish to Dutch
+ ...
Toch te oud? Nov 4, 2015

Gerard de Noord wrote:

Beste Robert,

Een levende taal staat nooit stil. Geüpdatet stond al in de elektronische Van Dale van 2002 - doet het ook nog steeds - en je krijgt het woord waarschijnlijk best wel uit je strot maar nog steeds niet uit je pen. De taal beweegt te snel voor óns.

Groeten,
Gerard


Beste Gerard,

"De taal beweegt te snel voor ons?"

Sorry voor het late antwoord, maar gezien in het licht van een ander forum, vraag ik mij dus echt af of we de boot aan het missen zijn?


 
Awd1
Awd1
Netherlands
Met Van Dale 2.1 van Windows Vista naar 10? Apr 5, 2016

Ik heb:
- Een CD met van Dale groot woordenboek EN/NE Versie 2.1
- Een Windows Vista SP3 pc met daarop een werkend en veel gebruikt groot woordenboek EN/NE Versie 2.1.2.
- Een defecte laptop met Windows 7 en eveneens een werkende versie 2.1, destijds telefonisch geactiveerd.
- Een net nieuwe Windows 10 laptop, daarop succesvol hetzelfde woordenboek geïnstalleerd en werkend in de trial versie die er na 30 dagen mee ophoudt.

Vraag:
Kan ik het woordenboek
... See more
Ik heb:
- Een CD met van Dale groot woordenboek EN/NE Versie 2.1
- Een Windows Vista SP3 pc met daarop een werkend en veel gebruikt groot woordenboek EN/NE Versie 2.1.2.
- Een defecte laptop met Windows 7 en eveneens een werkende versie 2.1, destijds telefonisch geactiveerd.
- Een net nieuwe Windows 10 laptop, daarop succesvol hetzelfde woordenboek geïnstalleerd en werkend in de trial versie die er na 30 dagen mee ophoudt.

Vraag:
Kan ik het woordenboek "unlocken" zodat ik het na een maand ook nog kan gebruiken? Zoals in voorgaande posts al blijkt, krijg ik van de firma Van Dale en co alleen hulp om een nieuwe versie te kopen a raison van 150 euries. Door een norse verkoper ook nog.

Opmerking:
Natuurlijk heb ik nu spijt dat ik me destijds de cd heb laten aansmeren met een "gebruiksrecht tot 31 dec 2099, als u een nieuwe computer koopt kunt u dit woordenboek gewoon weer activeren", in plaats van gewoon de woordenboeken te kopen voor een fractie meer.


[Edited at 2016-04-05 13:12 GMT]
Collapse


 
Robert Rietvelt
Robert Rietvelt  Identity Verified
Local time: 11:29
Member (2006)
Spanish to Dutch
+ ...
Van Dale / unInstallShield Feb 4, 2022

Sorry dat ik deze oude koe weer uit de sloot haal, maar het leek mij in deze situatie gepast.

Ik heb mijn desktop van een nieuwe harde schijf (SDD) laten voorzien, en de computershop heeft er voor het gemak W11 opgezet. Het probleem is dat ik mijn Van Dale woordenboeken (op CD) niet gëinstalleerd krijg, d.w.z., het eerste woordenboek ging zonder problemen, maar die had ik in de verkeerde map geplaatst. Dus verwijderd en de pogingen daarna stranden jammerlijk. Ik krijg het volgende
... See more
Sorry dat ik deze oude koe weer uit de sloot haal, maar het leek mij in deze situatie gepast.

Ik heb mijn desktop van een nieuwe harde schijf (SDD) laten voorzien, en de computershop heeft er voor het gemak W11 opgezet. Het probleem is dat ik mijn Van Dale woordenboeken (op CD) niet gëinstalleerd krijg, d.w.z., het eerste woordenboek ging zonder problemen, maar die had ik in de verkeerde map geplaatst. Dus verwijderd en de pogingen daarna stranden jammerlijk. Ik krijg het volgende bericht:

"Setup ontdekte dat unInstallShield in gebruik is. Sluit unInstallShield af en start setup opnieuw. Fout 432"

Klinkt eenvoudig, maar ik kan dat programma nergens vinden, en het dus niet afsluiten. Ik vind wel allerlei eenvoudige oplossingen op internet, zoals Control-Alt-Delete / Processen / unInstallShield / Afsluiten, maar die gelden blijkbaar niet voor W11. Programma staat er niet bij!

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Collapse


 
Michael Beijer
Michael Beijer  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 10:29
Member (2009)
Dutch to English
+ ...
Restarting Windows? Feb 4, 2022

Robert Rietvelt wrote:

Sorry dat ik deze oude koe weer uit de sloot haal, maar het leek mij in deze situatie gepast.

Ik heb mijn desktop van een nieuwe harde schijf (SDD) laten voorzien, en de computershop heeft er voor het gemak W11 opgezet. Het probleem is dat ik mijn Van Dale woordenboeken (op CD) niet gëinstalleerd krijg, d.w.z., het eerste woordenboek ging zonder problemen, maar die had ik in de verkeerde map geplaatst. Dus verwijderd en de pogingen daarna stranden jammerlijk. Ik krijg het volgende bericht:

"Setup ontdekte dat unInstallShield in gebruik is. Sluit unInstallShield af en start setup opnieuw. Fout 432"

Klinkt eenvoudig, maar ik kan dat programma nergens vinden, en het dus niet afsluiten. Ik vind wel allerlei eenvoudige oplossingen op internet, zoals Control-Alt-Delete / Processen / unInstallShield / Afsluiten, maar die gelden blijkbaar niet voor W11. Programma staat er niet bij!

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?



Have you tried restarting Windows?

That will definitely kill the process (unInstallShield).


 
Robert Rietvelt
Robert Rietvelt  Identity Verified
Local time: 11:29
Member (2006)
Spanish to Dutch
+ ...
Restarting Feb 4, 2022

Michael Beijer wrote:

Robert Rietvelt wrote:

Sorry dat ik deze oude koe weer uit de sloot haal, maar het leek mij in deze situatie gepast.

Ik heb mijn desktop van een nieuwe harde schijf (SDD) laten voorzien, en de computershop heeft er voor het gemak W11 opgezet. Het probleem is dat ik mijn Van Dale woordenboeken (op CD) niet gëinstalleerd krijg, d.w.z., het eerste woordenboek ging zonder problemen, maar die had ik in de verkeerde map geplaatst. Dus verwijderd en de pogingen daarna stranden jammerlijk. Ik krijg het volgende bericht:

"Setup ontdekte dat unInstallShield in gebruik is. Sluit unInstallShield af en start setup opnieuw. Fout 432"

Klinkt eenvoudig, maar ik kan dat programma nergens vinden, en het dus niet afsluiten. Ik vind wel allerlei eenvoudige oplossingen op internet, zoals Control-Alt-Delete / Processen / unInstallShield / Afsluiten, maar die gelden blijkbaar niet voor W11. Programma staat er niet bij!

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?



Have you tried restarting Windows?

That will definitely kill the process (unInstallShield).


Je bedoelt computer uit en aanzetten? Heb ik gedaan, heeft niet geholpen.


 
Hans Lenting
Hans Lenting
Netherlands
Member (2006)
German to Dutch
Herstelpunt Feb 4, 2022

Terug naar een herstelpunt?

 
Robert Rietvelt
Robert Rietvelt  Identity Verified
Local time: 11:29
Member (2006)
Spanish to Dutch
+ ...
@Hans Feb 4, 2022

German-Dutch Engineering Translation wrote:

Terug naar een herstelpunt?


Kan ik proberen, maar ik heb hem net opnieuw geïnstalleerd, dus ik weet niet zeker of er een "schoon" herstelpunt is.

Bedankt voor de tip.


 
Robert Rietvelt
Robert Rietvelt  Identity Verified
Local time: 11:29
Member (2006)
Spanish to Dutch
+ ...
De oplossing Feb 4, 2022

https://www.youtube.com/watch?v=eT2nEC7U0cI

Let op! Het programma wordt weer automatisch gegenereerd en moet dus voor iedere nieuwe download (v.a. CD) opnieuw worden verwijderd!

[Edited at 2022-02-04 16:08 GMT]


Hans Lenting
 
Pages in topic:   < [1 2 3 4 5]


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Van Dale woordenboeken en 64 bits Windows Vista






CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »