Illegaal gebruik van gegevens afkomstig van ProZ-profielen
Thread poster: Marjolein Verhulsdonck-Roest
Marjolein Verhulsdonck-Roest
Marjolein Verhulsdonck-Roest
Netherlands
Local time: 04:18
English to Dutch
+ ...
Aug 5, 2009

Voor diegenen die hiervan nog niet op de hoogte zijn: er loopt op het Engelse forum een hete draad:

http://www.proz.com/forum/prozcom_job_systems/140369-illegal_use_of_data_from_prozcom_profile.html

(Gerard de Noord heeft er ook al even naar verwezen in een eerdere post).

Het gaat om de illegale plaat
... See more
Voor diegenen die hiervan nog niet op de hoogte zijn: er loopt op het Engelse forum een hete draad:

http://www.proz.com/forum/prozcom_job_systems/140369-illegal_use_of_data_from_prozcom_profile.html

(Gerard de Noord heeft er ook al even naar verwezen in een eerdere post).

Het gaat om de illegale plaatsing van gegevens van ProZ-gebruikers op outsourcingroom.com, zonder medeweten en toestemming. NB Het gaat niet alleen om gegevens die vrij in te zien zijn, maar ook om beschermde gegevens. In de draad is een verhitte discussie aan de gang over de reactie van ProZ hierop, of liever gezegd, het uitblijven ervan.

Ik raad een ieder aan om in elk geval de draad door te lezen (inmiddels 18 pagina's!) en te controleren of zijn/haar gegevens op osr te vinden zijn.

Groet,
Marjolein
Collapse


 
Saskia Steur (X)
Saskia Steur (X)  Identity Verified
Local time: 04:18
English to Dutch
+ ...
I've just found 'my' profile there, too !!! Aug 5, 2009

Thanks for bringing this up. I've just checked and someone has set up a profile for me, too!!! I knew nothing about this?

What now?

Saskia


 
Henk Peelen
Henk Peelen  Identity Verified
Netherlands
Local time: 04:18
Member (2002)
German to Dutch
+ ...
SITE LOCALIZER
Hoe vind je jezelf? Aug 5, 2009

op deze site outsourcingroom.com?
Hoe doen jullie dat? Via dat menu linksboven? of
Via het zoekvenster middenboven? En wat voor zoekwoorden gebruik je dan?


[Bijgewerkt op 2009-08-06 06:35 GMT]


 
Marjolein Verhulsdonck-Roest
Marjolein Verhulsdonck-Roest
Netherlands
Local time: 04:18
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Dat kan op verschillende manieren Aug 5, 2009

Door je volledige naam in het zoekscherm op osr in te typen of alleen je achternaam of je gebruikersnaam (ook als die op ProZ verborgen is). Je kunt ook proberen jezelf te googlen in combinatie met de term outsourcingroom.
Ik sta er gelukkig zelf niet op (zeker niet belangrijk genoeg!)

Marjolein

Sorry to break the news, Henk: maar bent er helaas roodgloeiend bij. Ik heb het net even voor je geprobeerd met 'Peelen'...

[Edited at 2009-08-05 18:31 GMT]


 
Henk Peelen
Henk Peelen  Identity Verified
Netherlands
Local time: 04:18
Member (2002)
German to Dutch
+ ...
SITE LOCALIZER
Bedankt Aug 6, 2009

Ik vond "mijn profiel" niet wanneer ik op mijn volledige naam zocht, deze stond verdeeld over twee regels. Met alleen de achternaam lukt ehet wel.
En met een mailtje via dat support-adres dat Saskia in de Engelstalige draad gaf, verwijderen ze "je profiel" snel:
[email protected]
www.outsourcingroom.com

... See more
Ik vond "mijn profiel" niet wanneer ik op mijn volledige naam zocht, deze stond verdeeld over twee regels. Met alleen de achternaam lukt ehet wel.
En met een mailtje via dat support-adres dat Saskia in de Engelstalige draad gaf, verwijderen ze "je profiel" snel:
[email protected]
www.outsourcingroom.com


[Bijgewerkt op 2009-08-06 10:03 GMT]
Collapse


 
Marjolein Verhulsdonck-Roest
Marjolein Verhulsdonck-Roest
Netherlands
Local time: 04:18
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Officiële mededeling Aug 6, 2009

Er is net een officiële mededeling op ProZ uitgegaan met daarin meer info en veelgestelde vragen:
http://www.proz.com/about/security


 
Williamson
Williamson  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 03:18
Flemish to English
+ ...
Slimme jongen Aug 6, 2009

Slimme informaticus. Hoed af: Al onze gegevens hacken. Als freelancer kan ie behoorlijk wat verdienen. De hacker zit in de Oekraïne, zodat er wettelijk niet veel kan worden aan gedaan. De grens tussen legaal en illegaal is in dat land nogal dunnetjes.

Enkel technisch kan er voor betere beveiliging worden gezorgd, wat Proz.com dan ook doet.

[Edited at 2009-08-06 16:26 GMT]


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Illegaal gebruik van gegevens afkomstig van ProZ-profielen






Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »