https://www.proz.com/forum/dutch/137602-abonnement_nieuwsbrief_btv_nu_verplicht_voor_beedigde_tolken_en_vertalers.html&phpv_redirected=1

Abonnement nieuwsbrief Btv nu verplicht voor beedigde tolken en vertalers
Thread poster: Susanne Bittner
Susanne Bittner
Susanne Bittner  Identity Verified
Local time: 23:42
English to German
+ ...
Jun 15, 2009

In de laatste Babylon (nieuwsbrief van het Register van beedigde tolken en vertalers) staat - behalve ontzettend veel ins en outs over de nieuwe wet - ook dat alle beedigde tolken en vertalers vanaf nu verplicht zijn een abonnement op de Babylon te hebben. Dwz. als het zij informatie over nieuwe regelingen in de nieuwsbrief hebben gezet (bv. over de nieuwe stempel, ik noem maar wat), gaan ze ervan uit dat je daarover geinformeerd bent, en dat je dat ook gaat doen (nieuwe stempel kopen, om in he... See more
In de laatste Babylon (nieuwsbrief van het Register van beedigde tolken en vertalers) staat - behalve ontzettend veel ins en outs over de nieuwe wet - ook dat alle beedigde tolken en vertalers vanaf nu verplicht zijn een abonnement op de Babylon te hebben. Dwz. als het zij informatie over nieuwe regelingen in de nieuwsbrief hebben gezet (bv. over de nieuwe stempel, ik noem maar wat), gaan ze ervan uit dat je daarover geinformeerd bent, en dat je dat ook gaat doen (nieuwe stempel kopen, om in het voorbeeld te blijven). Dus als je beedigd vertaler bent of wilt blijven, zou ik als allereerste stap het abonnement op de nieuwsbrief regelen (is kosteloos, je kunt kiezen tussen digitaal en papier). Groetjes, SusanneCollapse


 
Els Thant, M.A., B.Tr. (X)
Els Thant, M.A., B.Tr. (X)
Ecuador
Local time: 16:42
Spanish to Dutch
+ ...
Bedankt voor de info, Susanne! Jun 15, 2009

Bedankt - ga ik nu meteen doen...

Groeten,

Els


 
Chris Hopley
Chris Hopley  Identity Verified
Netherlands
Local time: 23:42
German to English
+ ...
hoe zit het met stempels eigenlijk? Jun 17, 2009

Hoe zit het met stempels in de nieuwe regeling? Als ik de betreffende wetgeving lees (de wet btv en het bijbehorende besluit), staat daar niets over in. Als een stempel niet verplicht is (zoals in de oude regeling), lijkt het me een beetje moeilijk om daar (nieuwe) eisen aan te stellen.

 
Susanne Bittner
Susanne Bittner  Identity Verified
Local time: 23:42
English to German
+ ...
TOPIC STARTER
Stempel enz. Jun 17, 2009

Er komt een verplichte nieuwe stempel, en ik ga ervan uit dat de desbetreffende informatie dan in de nieuwsletter staat. Trouwens krijg ik nu heel veel aanvragen vanuit het register, en m.n. voor talencombinaties zonder Nederlands, zoals D-EN, en dan moet ik ze meestal teleurstellen, omdat ik alleen naar mijn moedertaal vertaal. Dus als ik jouw profiel zo bekijk, zou ik gauw in gaan schrijven. Groetjes, Susanne

 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Abonnement nieuwsbrief Btv nu verplicht voor beedigde tolken en vertalers






Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »