https://www.proz.com/forum/dutch/131519-tolk_nederlandse_gebarentaal_ngt_ervaringen_met_opleidingen_en_beroepsmogelijkheden.html&phpv_redirected=1

tolk Nederlandse gebarentaal (NGT): ervaringen met opleidingen en beroepsmogelijkheden?
Thread poster: Eva Goethijn
Eva Goethijn
Eva Goethijn  Identity Verified
Italy
Local time: 16:46
Italian to Dutch
+ ...
Mar 29, 2009

Ik ben conferentietolk, met eveneens een diploma in sociaal tolken. Aangezien je met mijn talencombinatie (Nederlands-Engels- Italiaans) niet echt aan de slag kan in de sociale sector, speel ik met het idee om in de toekomst ook een opleiding NGT te volgen. Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft? Was je tevreden over de opleiding, helpt het als je al (gesproken) tolkervaring hebt en hoe zit het met de mogelijkheden voor doventolken op de arbeidsmarkt (en dan denk ik zowel aan vrijwilli... See more
Ik ben conferentietolk, met eveneens een diploma in sociaal tolken. Aangezien je met mijn talencombinatie (Nederlands-Engels- Italiaans) niet echt aan de slag kan in de sociale sector, speel ik met het idee om in de toekomst ook een opleiding NGT te volgen. Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft? Was je tevreden over de opleiding, helpt het als je al (gesproken) tolkervaring hebt en hoe zit het met de mogelijkheden voor doventolken op de arbeidsmarkt (en dan denk ik zowel aan vrijwilligerswerk als aan betaalde opdrachten). Alvast bedankt voor de reacties.Collapse


 
Edward Vreeburg
Edward Vreeburg  Identity Verified
Netherlands
Local time: 16:46
Member (2008)
English to Dutch
+ ...
zelf geen ervaring mee... Mar 30, 2009

...maar ik doe af en toe wel eens wat voor Swedoro, en dat is de Stichting Welzijn Doven Rotterdan e.o., dus die kunnen je vast vertellen wat hun ervaring is met doventolken, bovendien hebben ze een groot netwerk van zusterorganisaties door heel Europa, en organiseren af en toe internationale bijeenkomsten ...

www.swedoro.nl

en als je een beetje opschiet met de opleiding kan je metteen mee
... See more
...maar ik doe af en toe wel eens wat voor Swedoro, en dat is de Stichting Welzijn Doven Rotterdan e.o., dus die kunnen je vast vertellen wat hun ervaring is met doventolken, bovendien hebben ze een groot netwerk van zusterorganisaties door heel Europa, en organiseren af en toe internationale bijeenkomsten ...

www.swedoro.nl

en als je een beetje opschiet met de opleiding kan je metteen meedoen als vrijwilliger op de werelddovendag in 2011

GEZOCHT: moedige vrijwilligers voor Werelddovendag 2011 in R'dam !
Werelddovendag 2011 wordt op de vierde zaterdag van september 2011 gehouden in Rotterdam. Het wordt georganiseerd door Swedoro. Nu is Swedoro op zoek naar moedige en stoere vrijwilligers. Ben jij zo een vrijwilliger met Rotterdamse mentaliteit "geen woorden maar daden" ? Dan is dit misschien een leuk project voor je !
Collapse


 
Chris Hopley
Chris Hopley  Identity Verified
Netherlands
Local time: 16:46
German to English
+ ...
ook zelf geen ervaring, maar... Apr 15, 2009

Er is in Nederland een register van tolken NGT. Voor antwoorden op je vragen zou je met de Stichting RTG contact kunnen opnemen. Of blader eens in het register en neem contact op met een van de geregistreerde tolken. Die zullen je vast op weg kunnen helpen.

In Vlaanderen h
... See more
Er is in Nederland een register van tolken NGT. Voor antwoorden op je vragen zou je met de Stichting RTG contact kunnen opnemen. Of blader eens in het register en neem contact op met een van de geregistreerde tolken. Die zullen je vast op weg kunnen helpen.

In Vlaanderen heb je het CAB dat je misschien verder kan helpen, maar dat is dan natuurlijk voor VGT (Vlaamse Gebarentaal) en geen NGT.
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


tolk Nederlandse gebarentaal (NGT): ervaringen met opleidingen en beroepsmogelijkheden?






Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »