Hoe werkt de functie "segment uitbreiden"?
Thread poster: Katrien Hendrickx (X)
Katrien Hendrickx (X)
Katrien Hendrickx (X)  Identity Verified
Belgium
Local time: 18:26
Japanese to Dutch
+ ...
Mar 25, 2009

Kan iemand mij aan de hand van een voorbeeld uitleggen hoe de functie "segment uitbreiden" werkt?

In het geval van een afkorting (vb. Prof.) wordt de zin na het afgekort woord afgekapt (vanwege het punt, veronderstel ik) en staat de rest van de zin in een volgend segment.

Hoe moet ik de zin weer in 1 segment krijgen?

Wordt dit bedoeld met "segment uitbreiden/expand segment"?

Bij mij werkt het echter niet. Kan iemand mij helpen?


 
NMR (X)
NMR (X)
France
Local time: 18:26
French to Dutch
+ ...
Twee methodes Mar 27, 2009

Erg belangrijk is het niet, je kan de zin best in twee stukjes vertalen, maar hier zijn twee manieren om dat netjes te doen:

1) segment uitbreiden met Alt +Page Down (de numerieke toets met de 3)

Voorbeeld van een bronsegment:
Prof. Dupont a assisté à la réunion.

Wordfast knipt de zin hier in tweeën. Als je op Alt +3 drukt knoopt WF deze twee segmenten aan elkaar en kan je ze als 1 zin vertalen.

2) Onder het Setup-tabblad van WF (Setu
... See more
Erg belangrijk is het niet, je kan de zin best in twee stukjes vertalen, maar hier zijn twee manieren om dat netjes te doen:

1) segment uitbreiden met Alt +Page Down (de numerieke toets met de 3)

Voorbeeld van een bronsegment:
Prof. Dupont a assisté à la réunion.

Wordfast knipt de zin hier in tweeën. Als je op Alt +3 drukt knoopt WF deze twee segmenten aan elkaar en kan je ze als 1 zin vertalen.

2) Onder het Setup-tabblad van WF (Setup -> Segments) staat onderaan een lijst met afkortingen. Daar kan je "Prof." aan toevoegen, gevolgd door een komma.
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Hoe werkt de functie "segment uitbreiden"?






TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »