Rbtv - never-ending story I- het volgende formulier
Thread poster: Susanne Bittner
Susanne Bittner
Susanne Bittner  Identity Verified
Local time: 14:20
English to German
+ ...
Jan 26, 2009

Het volgende bericht bereikte me via de nieuwe sectie civiel recht van het NGTV, waarvoor dank (mocht je lid worden, kan uiteraard nog steeds, van de sectie bedoel ik)

Wel of niet beschikbaar voor opdrachten in het justitiedomein

Het Kwaliteitsinstituut beëdigde tolken en vertalers heeft Bureau btv geadviseerd er rekening mee te houden dat sommige beëdigde vertalers alleen in het Rbtv staan ingeschreven om beëdigde vertalingen te kunnen blijven maken. Zij zijn vaak
... See more
Het volgende bericht bereikte me via de nieuwe sectie civiel recht van het NGTV, waarvoor dank (mocht je lid worden, kan uiteraard nog steeds, van de sectie bedoel ik)

Wel of niet beschikbaar voor opdrachten in het justitiedomein

Het Kwaliteitsinstituut beëdigde tolken en vertalers heeft Bureau btv geadviseerd er rekening mee te houden dat sommige beëdigde vertalers alleen in het Rbtv staan ingeschreven om beëdigde vertalingen te kunnen blijven maken. Zij zijn vaak niet beschikbaar voor opdrachtgevers met een afnameplicht.
Om te voorkomen dat opdrachtgevers uit het justitiedomein deze beëdigde vertalers toch benaderen, heeft Bureau btv besloten om hierover extra informatie op te nemen in het Rbtv.

Dit besluit is pas genomen nadat Bureau btv formulieren had ontwikkeld en uitgezet in het kader van de overgangsregeling.
Daarom krijgt iedereen die gebruik heeft gemaakt van de overgangsregeling, middels een formulier, de gelegenheid om alsnog hun beschikbaarheid kenbaar te maken. Het formulier wordt binnenkort verstuurd.

Het formulier hoeft alleen ingevuld en ondertekend te worden geretourneerd, als men niet beschikbaar is voor opdrachtgevers met een afnameplicht.
Indien het formulier niet wordt opgestuurd, gaan wij ervan uit dat de betrokken personen opdrachten binnen het justitiedomein kunnen en willen aanvaarden.

Voor beëdigde tolken is er geen reden om dit onderscheid te maken.
Zij staan immers alleen in het Rbtv omdat zij dan kunnen worden ingezet binnen de straf- en vreemdelingenketen.


Dus niet schrikken als het volgende formulier op de mat valt. Groetjes, Susanne
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Rbtv - never-ending story I- het volgende formulier






Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »
Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »