Raadselachtige factuur van een e-mail/bedrijvengids
Thread poster: Els Spin
Els Spin
Els Spin  Identity Verified
Netherlands
Local time: 12:38
Dutch to English
+ ...
Nov 26, 2008

Is dit jullie ook wel eens overkomen?

Ik kreeg vandaag zomaar 'out of the blue' een factuur van de zogenaamde internet registratie dienst (met spatieziekte). Bij het zien van de envelop dacht ik dat hij afkomstig was van de stichting die de nl-domeinen beheert. Maar toen las ik de factuur:

"Indien u in onze e-mail/bedrijvengids op het internet met uw bedrijf vermeld wilt worden of blijven, brengen wij u op jaarbasis enz. enz." Met een acceptgiro eronder voor 17,85. Te b
... See more
Is dit jullie ook wel eens overkomen?

Ik kreeg vandaag zomaar 'out of the blue' een factuur van de zogenaamde internet registratie dienst (met spatieziekte). Bij het zien van de envelop dacht ik dat hij afkomstig was van de stichting die de nl-domeinen beheert. Maar toen las ik de factuur:

"Indien u in onze e-mail/bedrijvengids op het internet met uw bedrijf vermeld wilt worden of blijven, brengen wij u op jaarbasis enz. enz." Met een acceptgiro eronder voor 17,85. Te betalen binnen 14 dagen.
"Bij niet betaling worden uw internetgegevens verwijderd uit de emailgids."

Huh? Dus ik naar hun website. Eens kijken waar en hoe ik vermeld word. Nergens. De categorie vertaalbureaus staat er niet eens bij. Op naam kan ik mezelf ook niet vinden.
O, dus dit onsympathieke geval is bedoeld als offerte, voor als je "vermeld wilt worden"?

Meest waarschijnlijke is, denk ik, dat dit nu zo'n bedrijf is dat lukraak facturen verstuurt in de hoop dat onnadenkende boekhouders klakkeloos het geld overmaken. Daar hoor je altijd over. Zo, ben ik eindelijk ook eens het slachtoffer.
Of eigenlijk niet. Want ik ben gelukkig geen boekhouder. En ook geen multinational. Ik betaal mijn rekeningen zelf.
Of niet

De vraag is nu, of hier iets tegen te doen is. Kun je zo'n bedrijf ergens op een zwarte lijst laten zetten?
Hebben jullie enig idee?

Groetjes!
Els
Collapse


 
NMR (X)
NMR (X)
France
Local time: 12:38
French to Dutch
+ ...
Nee er is een betere oplossing Nov 26, 2008

Els Spin wrote:
Meest waarschijnlijke is, denk ik, dat dit nu zo'n bedrijf is dat lukraak facturen verstuurt in de hoop dat onnadenkende boekhouders klakkeloos het geld overmaken. Daar hoor je altijd over. Zo, ben ik eindelijk ook eens het slachtoffer.
Of eigenlijk niet. Want ik ben gelukkig geen boekhouder. En ook geen multinational. Ik betaal mijn rekeningen zelf.
Of niet

De vraag is nu, of hier iets tegen te doen is. Kun je zo'n bedrijf ergens op een zwarte lijst laten zetten?
Hebben jullie enig idee?

Doorsturen aan de Consumentenbond (zelfs als je zelf geen lid bent). Die zijn dol op zulk soort dingen.


 
Wolfgang Jörissen
Wolfgang Jörissen  Identity Verified
Belize
Dutch to German
+ ...
Oude truc Nov 26, 2008

... maar het schijnt nog steeds te werken, anders deden ze het niet. Vertaal het zooitje naar het Klingoons en stuur hen maar de factuur

 
Els Spin
Els Spin  Identity Verified
Netherlands
Local time: 12:38
Dutch to English
+ ...
TOPIC STARTER
Ik dacht wel dat ik de eerste niet was... Nov 26, 2008

Die tip over de consumentenbond is zo gek nog niet. Het is een kleine moeite...

 
Chris Hopley
Chris Hopley  Identity Verified
Netherlands
Local time: 12:38
German to English
+ ...
melden bij Steunpunt Acquisitiefraude Nov 27, 2008

Dit soort malafide praktijken kun je melden bij het Steunpunt Acquisitiefraude: http://www.fraudemeldpunt.nl/

 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Raadselachtige factuur van een e-mail/bedrijvengids






CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »