Gent: Winkels + toeristische tips gezocht
Thread poster: Erik Freitag
Erik Freitag
Erik Freitag  Identity Verified
Germany
Local time: 22:33
Member (2006)
Dutch to German
+ ...
Nov 18, 2008

Geachte collega's

Over 2 weeken ga ik een dag in Gent doorbrengen. Enkele vragen aan degenen die daar bekent zijn:

1. Waar zijn goede boekwinkels (nederlandstalig: woordenboeken etc., graag ook antiquarisch) in het centrum of nabij (auto beschikbaar) ?
2. Ik wil ook graag Belgisch Bier gaan kopen. Heeft iemand een idee voor goede winkels, of zou ik in iedere gewoone supermarkt terecht kunnen?
3. Als jullie noch bijzondere toeristische ideeën hebben: Heel g
... See more
Geachte collega's

Over 2 weeken ga ik een dag in Gent doorbrengen. Enkele vragen aan degenen die daar bekent zijn:

1. Waar zijn goede boekwinkels (nederlandstalig: woordenboeken etc., graag ook antiquarisch) in het centrum of nabij (auto beschikbaar) ?
2. Ik wil ook graag Belgisch Bier gaan kopen. Heeft iemand een idee voor goede winkels, of zou ik in iedere gewoone supermarkt terecht kunnen?
3. Als jullie noch bijzondere toeristische ideeën hebben: Heel graag!

Bij vorbaat dank,
groetjes,
Erik


Edit: Oeps, dit zou eigenlijk off-topic moeten zijn. Sorry. Misschien kan een moderator dat verandern?

[Bearbeitet am 2008-11-18 15:51 GMT]
Collapse


 
frameworks
frameworks  Identity Verified
Local time: 22:33
English to Dutch
+ ...
Gent Bezoeken Nov 20, 2008

Hallo Erik,

wellicht helpt volgende link je aan heel wat ideeën voor je dagje uit in Gent: http://www.visitgent.be/

De Veldstraat is de bekendste winkelstraat, met o.a. de FNAC om een voorraad (woorden)boeken te kopen.

Belgische bieren vind je inderdaad in zowat alle warenhuizen. Als je eerst een paar soorten uit het ruime assortiment wilt proeven, dan zijn het "Bierhuis a
... See more
Hallo Erik,

wellicht helpt volgende link je aan heel wat ideeën voor je dagje uit in Gent: http://www.visitgent.be/

De Veldstraat is de bekendste winkelstraat, met o.a. de FNAC om een voorraad (woorden)boeken te kopen.

Belgische bieren vind je inderdaad in zowat alle warenhuizen. Als je eerst een paar soorten uit het ruime assortiment wilt proeven, dan zijn het "Bierhuis aan de Waterkant" (Kalversteeg) en de "Dulle Griet" (Vrijdagmarkt) bijzonder leuke adressen !

Het toeristische centrum (Veldstraat, Korenmarkt, Vrijdagmarkt, Sint-Baafs, ...) ligt op een klein half uurtje wandelen van het station en is ook vlot bereikbaar met bus en tram.

Veel plezier alvast in Gent
Collapse


 
Erik Freitag
Erik Freitag  Identity Verified
Germany
Local time: 22:33
Member (2006)
Dutch to German
+ ...
TOPIC STARTER
Dank je! Dec 1, 2008

Beste frameworks,

Hartelijk dank voor jouw tips! We hebben een plezierige avond in de Dulle Griet toegebracht: Geweldig! Dientengevolge was de volgende dag iets traag....

Dank je,
groeten,
Erik


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Gent: Winkels + toeristische tips gezocht






Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »