Waarom krijg ik niet alle vragen te zien? Is er iets dat mij ontgaat?
Thread poster: Serge L
Serge L
Serge L
Local time: 16:24
French to Dutch
+ ...
Jun 25, 2003

Hallo,

gisteravond is me voor het eerst iets opgevallen: ik krijg niet langer alle vragen te zien. Ik heb alles vanmorgen op kantoor gecheckt en daar stel ik hetzelfde vast. Toch heb ik niets aan mijn instellingen gewijzigd.

Op de homepage zie ik de lijst met recente KudoZ-vragen.

Vervolgens klik ik op "meer v
... See more
Hallo,

gisteravond is me voor het eerst iets opgevallen: ik krijg niet langer alle vragen te zien. Ik heb alles vanmorgen op kantoor gecheckt en daar stel ik hetzelfde vast. Toch heb ik niets aan mijn instellingen gewijzigd.

Op de homepage zie ik de lijst met recente KudoZ-vragen.

Vervolgens klik ik op "meer vragen weergeven" ( http://www.proz.com/glossary/?bs=1&level=all ), waarbij de "all" in de URL laat vermoeden dat je zowel de easy- als de pro-vragen te zien krijgt. Of slaat die "all" op "all pairs", de tab die op dat moment actief is?

Op dit moment zie ik de volgende vraag in die lijst van recente vragen staan: http://www.proz.com/glossary/465279 (I miss you van het Engels naar het Spaans). Wanneer ik doorklik op "meer vragen weergeven" lijkt die vraag verdwenen.
Ik heb ook nog eens geklikt op de tabs "pro - all pairs" http://www.proz.com/?sp=ks&level=pro&show_mode=all&expand= en op "easy - all pairs" http://www.proz.com/?sp=ks&level=easy&show_mode=all&expand= maar ook daar is niets te zien...

Ik heb ook nog de tab "external (non-member) http://www.proz.com/?sp=ks&show_mode=external&expand= geprobeerd, maar tevergeefs... geen "I miss you".

Ik krijg de vraag alleen te zien als ik ze op de homepage aanklik of als ik de URL van een andere vraag met de hand aanpas.

Ook het omgekeerde doet zich voor: een vraag die op de homepage niet in de lijst staat is deze http://www.proz.com/glossary/465275 (Appletalk transaction protocol, ook Eng > Spaans). Wanneer ik "meer vragen weergeven" aanklik, zie ik die vraag wel verschijnen...

Doe ik iets verkeerd en/of hoe kan ik de instellingen wijzigen dat ik alle gestelde vragen te zien krijg?

Alvast bedankt voor de uitleg.

Serge L.
Collapse


 
Nicolette Ri (X)
Nicolette Ri (X)
Local time: 16:24
French to Dutch
+ ...
ik heb dat ook Jun 25, 2003

Sinds gisteren. Sommige vragen zijn ineens verdwenen uit de algemene tabel (het overzicht). Het is geen ramp maar ik zou graag de oplossing van het raadsel weten.

 
Evert DELOOF-SYS
Evert DELOOF-SYS  Identity Verified
Belgium
Local time: 16:24
Member
English to Dutch
+ ...
ProZ.com is working on it! Jun 25, 2003

Heb dit inmiddels al gemeld aan ProZ.com en hopelijk komt alles dra weer in orde.

Best, Evert


 
Henk Peelen
Henk Peelen  Identity Verified
Netherlands
Local time: 16:24
Member (2002)
German to Dutch
+ ...
SITE LOCALIZER
Strategie misschien?? Jul 2, 2003

Nou weet ik dat achterklap niet fraai is, en zeker niet wanneer het allemaal insinuaties zijn, maar zou het geen doelbewuste strategie zijn? Bedrijven uit de VS plegen weldoordachte strategieëen op te zetten voor het aan de man/vrouw brengen van hun producten (bedrijven elders natuurlijk ook). We kregen pas allemaal een mailtje waarin onder andere stond dat vier mensen recent de 10.000 punten grens hadden overschreden. Vrijwel gelijktijdig begonnen de vragen af en toe weg te vallen. Mensen die ... See more
Nou weet ik dat achterklap niet fraai is, en zeker niet wanneer het allemaal insinuaties zijn, maar zou het geen doelbewuste strategie zijn? Bedrijven uit de VS plegen weldoordachte strategieëen op te zetten voor het aan de man/vrouw brengen van hun producten (bedrijven elders natuurlijk ook). We kregen pas allemaal een mailtje waarin onder andere stond dat vier mensen recent de 10.000 punten grens hadden overschreden. Vrijwel gelijktijdig begonnen de vragen af en toe weg te vallen. Mensen die zojuist gelauwerd zijn, zullen nog beter hun best doen gelijkblijvende prestaties te leveren, waardoor de kwaliteit toeneemt. Resultaat: meer vragenstellers en meer leden.

Kortom: gefeliciteerd en op naar de 20.000, Serge
Collapse


 
Serge L
Serge L
Local time: 16:24
French to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Bedankt Henk... Jul 2, 2003

... voor de felicitaties. Om aan 20.000 te komen zal ik echter nog wat tijd nodig hebben, denk ik...

Groetjes,

Serge L.


 
Evert DELOOF-SYS
Evert DELOOF-SYS  Identity Verified
Belgium
Local time: 16:24
Member
English to Dutch
+ ...
Helemaal niet, Henk Jul 2, 2003

Henk Peelen wrote:

Nou weet ik dat achterklap niet fraai is, en zeker niet wanneer het allemaal insinuaties zijn, maar zou het geen doelbewuste strategie zijn? Bedrijven uit de VS plegen weldoordachte strategieëen op te zetten voor het aan de man/vrouw brengen van hun producten (bedrijven elders natuurlijk ook). We kregen pas allemaal een mailtje waarin onder andere stond dat vier mensen recent de 10.000 punten grens hadden overschreden. Vrijwel gelijktijdig begonnen de vragen af en toe weg te vallen. Mensen die zojuist gelauwerd zijn, zullen nog beter hun best doen gelijkblijvende prestaties te leveren, waardoor de kwaliteit toeneemt. Resultaat: meer vragenstellers en meer leden.

Kortom: gefeliciteerd en op naar de 20.000, Serge


Strategieën hebben er niets mee te maken.
Er is -zoals je wellicht wel weet- een nieuwe KudoZ-versie in de maak (bèta-fase al een tijdje bezig) en dan komen dergelijke en andere dingen wel eens meer voor.
Call it a glitch, bug, whatever...

Niet dat enige argwaan ongezond zou zijn.


 
Henk Peelen
Henk Peelen  Identity Verified
Netherlands
Local time: 16:24
Member (2002)
German to Dutch
+ ...
SITE LOCALIZER
nuchterheid Jul 2, 2003

argwaan, ach ik denk dat je gewoon nuchter moet zijn. Of het nu een "gewoon" bedrijf is, een stichting zonder winstoogmerk of dat het zelfs een charitatieve instelling of een zich belangeloos inzettend individu betreft, uiteindelijk heeft ieder mens (al dan niet in georganiseerd verband) de gewoonte bepaalde ativiteiten te ontplooien vanuit een bepaalde visie. Die visie wordt vrijwel zonder uitzondering gekenmerkt door de gedachte dat de wereld er beter uit zou zien wanneer iedereen de betreffen... See more
argwaan, ach ik denk dat je gewoon nuchter moet zijn. Of het nu een "gewoon" bedrijf is, een stichting zonder winstoogmerk of dat het zelfs een charitatieve instelling of een zich belangeloos inzettend individu betreft, uiteindelijk heeft ieder mens (al dan niet in georganiseerd verband) de gewoonte bepaalde ativiteiten te ontplooien vanuit een bepaalde visie. Die visie wordt vrijwel zonder uitzondering gekenmerkt door de gedachte dat de wereld er beter uit zou zien wanneer iedereen de betreffende initiatiefnemer zou volgen. Ogenschijnlijk neutrale groeperingen met een enorme liefdadigheidsuitstraling zijn vaak zwaar politiek geïnspireerd en worden vaak achter de schermen gestuurd door politieke zeer actieve groeperingen zodat de betreffende gropering de facto alles behalve neutraal is. Ook is het zo dat vrijwel iedereen actief is om bezit, eer, geluk et cetera voor zichzelf te vergaren. Dat hoeft nog helemaal niet schadelijk te zijn voor de medemens.

Neutraliteit en belangeloosheid bestaan niet of nauwelijks, denk ik.
Collapse


 
Nicolette Ri (X)
Nicolette Ri (X)
Local time: 16:24
French to Dutch
+ ...
Ze zijn weer terug Jul 15, 2003

met een grijs (stof?)laagje. Gelukkig maar, het zou inderdaad verschrikkelijk zijn voor de Nederlandse vertaalgemeenschap als Serge niet meer bij alle vragen zou kunnen komen... Ik profiteer van de gelegenheid om hem te bedanken voor alle tijd die hij steeds weer steekt in het beantwoorden van de vragen, en natuurlijk ook Evert, Henk, Elisabeth en Martine en alle anderen waarvan de naam mij niet zo snel te binnen schiet. Ik ben altijd gewend geweest mijn eigen boontjes te doppen en mijn huis lij... See more
met een grijs (stof?)laagje. Gelukkig maar, het zou inderdaad verschrikkelijk zijn voor de Nederlandse vertaalgemeenschap als Serge niet meer bij alle vragen zou kunnen komen... Ik profiteer van de gelegenheid om hem te bedanken voor alle tijd die hij steeds weer steekt in het beantwoorden van de vragen, en natuurlijk ook Evert, Henk, Elisabeth en Martine en alle anderen waarvan de naam mij niet zo snel te binnen schiet. Ik ben altijd gewend geweest mijn eigen boontjes te doppen en mijn huis lijkt intussen wel op een halve bibliotheek, maar het feit dat je een (soms moeilijke) vraag kan stellen en dan nog antwoord krijgt ook vind ik gewoon fantastisch.
Groetjes uit zonnig Frankrijk (42°C) en een prettige vakantie!

Nicolette

[Edited at 2003-07-15 23:32]
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Waarom krijg ik niet alle vragen te zien? Is er iets dat mij ontgaat?






Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »