Off topic: Het scherm van mijn laptop krijgt streepjes...
Thread poster: Joop Fraikin (X)
Joop Fraikin (X)
Joop Fraikin (X)  Identity Verified
Local time: 03:55
English to Dutch
+ ...
Oct 14, 2008

Ik zou willen weten of iemand dit (her)kent: op het scherm van mijn laptop (Acer Aspire 9500) zijn niet lang na het verstrijken van de garantieperiode een paar verticale lijnjtes verschenen. Het zijn er inmiddels steeds meer geworden, zo veel dat er met het ding egenlijk niet meer prettig te werken valt. Heeft iemand van jullie dit als eens meegemaakt? Zou zoiets gerepareerd kunnen worden? Zou het hele scherm vervangen kunnen worden?

 
Jon O (X)
Jon O (X)  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 03:55
Dutch to English
+ ...
hetzelfde probleem Oct 14, 2008

Hallo Joop,
Ik heb precies hetzelfde probleem, sinds bijna een jaar heb ik vier kleurwisselend verticale streepjes op mijn laptopscherm (ik heb een FujitsuSiemens) gehad en ik heb alles geprobeered om ze te verwijderen maar zonder succes. Ik heb het vermoeden dat de streepjes de resultaat zijn van slechte behandeling van de laptop waardoor het scherm beschadigd is, maar ik kan niet zeker zijn. Als je oplossing vindt, zou je me willen laten weten?

Succes!
Jon


 
Bart B. Van Bockstaele
Bart B. Van Bockstaele  Identity Verified
Canada
Local time: 21:55
Dutch
+ ...
Nieuwe laptop Oct 14, 2008

Joop Fraikin wrote:

Ik zou willen weten of iemand dit (her)kent: op het scherm van mijn laptop (Acer Aspire 9500) zijn niet lang na het verstrijken van de garantieperiode een paar verticale lijnjtes verschenen. Het zijn er inmiddels steeds meer geworden, zo veel dat er met het ding egenlijk niet meer prettig te werken valt. Heeft iemand van jullie dit als eens meegemaakt? Zou zoiets gerepareerd kunnen worden? Zou het hele scherm vervangen kunnen worden?
Dit is gewoonlijk een hardwareprobleem met de grafische kaart (onwaarschijnlijk) of het scherm (waarschijnlijk). In de meeste gevallen is het vervangen van een scherm van een laptop de moeite niet waard, omdat het heel duur kan uitvallen en de prijzen van laptops in vrije val zijn. Het is altijd het vragen waard natuurlijk, maar wees voorzichtig, nogal wat bedrijven rekenen kosten aan voor ze zelfs maar een poot uitsteken.

Er is een kleine kans dat er iets is misgelopen met de stuurprogramma's voor de grafische kaart en/of het scherm. Het is altijd de moeite waard om de nieuwste versies hiervan te installeren en te zien wat het effect is.

Als je kunt, kun je ook eens een extern scherm aansluiten op je laptop en zien of de streepjes daar ook verschijnen. Is dat zo, dan is het waarschijnlijk het stuurprogramma van de grafische kaart, of de grafische kaart zelf.


 
Eva Ellen Joan
Eva Ellen Joan
Spain
Local time: 03:55
French to Dutch
+ ...
Tja...t einde nadert... Oct 14, 2008

Hahaha...ik herken het...ik vermoed een slecht contact tss laptop en scherm...en dat enkel erger en erger worden...en uiteindelijk houdt het op...

Dus ja...die tip om even een ander scherm aan te koppelen...is de goeie... dan weet je direct waaraan het ligt !

Hopelijk valt het mee....


 
Joop Fraikin (X)
Joop Fraikin (X)  Identity Verified
Local time: 03:55
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Streepjes op scherm van mijn laptop Oct 14, 2008

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties!

Extern scherm aangesloten, ziet er perfect uit.

Bart, nu wil dat van die drivers voor de grafische kaart en/of het scherm eens proberen, maar hoe weet ik wat ik precies waar moet zoeken?


 
Eva Ellen Joan
Eva Ellen Joan
Spain
Local time: 03:55
French to Dutch
+ ...
Scherm is schuldige... Oct 14, 2008

Als je beeld met het andere scherm perfect is...dan is ook alles ok met je grafische kaart .
Het probleem ligt dus aan het scherm van je laptop...een vaak voorkomend probleem...

Als je waarborg nog maar net verlopen is dan kan je toch nog even gaan praten met de verkoper...Soms zijn ze schappelijk...

Ik heb er ook 2 gehad met hetzelfde probleem (maar na jaren gebruik)...ik heb ze daarna gewoon gebruik als "vaste" pc gekoppeld aan een ander scherm.

Suc
... See more
Als je beeld met het andere scherm perfect is...dan is ook alles ok met je grafische kaart .
Het probleem ligt dus aan het scherm van je laptop...een vaak voorkomend probleem...

Als je waarborg nog maar net verlopen is dan kan je toch nog even gaan praten met de verkoper...Soms zijn ze schappelijk...

Ik heb er ook 2 gehad met hetzelfde probleem (maar na jaren gebruik)...ik heb ze daarna gewoon gebruik als "vaste" pc gekoppeld aan een ander scherm.

Succes !
Collapse


 
Wilmer Brouwer
Wilmer Brouwer
Netherlands
Local time: 03:55
English to Dutch
+ ...
Garantieperiode verlopen Oct 15, 2008

Joop Fraikin wrote:

Ik zou willen weten of iemand dit (her)kent: op het scherm van mijn laptop (Acer Aspire 9500) zijn niet lang na het verstrijken van de garantieperiode een paar verticale lijnjtes verschenen. Het zijn er inmiddels steeds meer geworden, zo veel dat er met het ding egenlijk niet meer prettig te werken valt. Heeft iemand van jullie dit als eens meegemaakt? Zou zoiets gerepareerd kunnen worden? Zou het hele scherm vervangen kunnen worden?


Je noemt dat de garantieperiode verlopen is, je zou misschien ook nog eens kunnen uitzoeken of er niet een soort wettelijke garantie is die veel langer is. Veel bedrijven verkopen bijvoorbeeld extra garantie bij koelkasten terwijl dat helemaal niet nodig is omdat zo'n ding het wettelijk gezien minstens een jaar of vijf oid moet doen. Ook als je geen garantie meer hebt. Wellicht dat er ook zoiets bestaat voor laptops?


 
Joop Fraikin (X)
Joop Fraikin (X)  Identity Verified
Local time: 03:55
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Streepjesscherm Oct 15, 2008

Eva Ellen Joan wrote:

Als je beeld met het andere scherm perfect is...dan is ook alles ok met je grafische kaart .
Het probleem ligt dus aan het scherm van je laptop...een vaak voorkomend probleem...

Als je waarborg nog maar net verlopen is dan kan je toch nog even gaan praten met de verkoper...Soms zijn ze schappelijk...

Ik heb er ook 2 gehad met hetzelfde probleem (maar na jaren gebruik)...ik heb ze daarna gewoon gebruik als "vaste" pc gekoppeld aan een ander scherm.

Succes !


Het scherm is het probleem en de grafische kaart is OK, dat lijkt me nu inderdaad wel duidelijk. De laptop is van 2005, maar al met al vind ik toch dat die dingen wel wat langer zouden mogen meegaan. Ik laat dat "gewone" scherm maar staan, denk ik. Hoe lang gingen jou laptops mee, Eva?


 
Joop Fraikin (X)
Joop Fraikin (X)  Identity Verified
Local time: 03:55
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Langere garantie Oct 15, 2008

Wilmer Brouwer wrote:

Joop Fraikin wrote:

Ik zou willen weten of iemand dit (her)kent: op het scherm van mijn laptop (Acer Aspire 9500) zijn niet lang na het verstrijken van de garantieperiode een paar verticale lijnjtes verschenen. Het zijn er inmiddels steeds meer geworden, zo veel dat er met het ding egenlijk niet meer prettig te werken valt. Heeft iemand van jullie dit als eens meegemaakt? Zou zoiets gerepareerd kunnen worden? Zou het hele scherm vervangen kunnen worden?


Je noemt dat de garantieperiode verlopen is, je zou misschien ook nog eens kunnen uitzoeken of er niet een soort wettelijke garantie is die veel langer is. Veel bedrijven verkopen bijvoorbeeld extra garantie bij koelkasten terwijl dat helemaal niet nodig is omdat zo'n ding het wettelijk gezien minstens een jaar of vijf oid moet doen. Ook als je geen garantie meer hebt. Wellicht dat er ook zoiets bestaat voor laptops?


Geen idee. Misschien de moeite waard om uit te pluizen, maar niet nu. Druk!


 
Joop Fraikin (X)
Joop Fraikin (X)  Identity Verified
Local time: 03:55
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
extern scherm Oct 15, 2008

Jon O wrote:

Hallo Joop,
Ik heb precies hetzelfde probleem, sinds bijna een jaar heb ik vier kleurwisselend verticale streepjes op mijn laptopscherm (ik heb een FujitsuSiemens) gehad en ik heb alles geprobeered om ze te verwijderen maar zonder succes. Ik heb het vermoeden dat de streepjes de resultaat zijn van slechte behandeling van de laptop waardoor het scherm beschadigd is, maar ik kan niet zeker zijn. Als je oplossing vindt, zou je me willen laten weten?

Succes!
Jon


Jon, dit zou je misschien ook eens kunnen proberen.


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Het scherm van mijn laptop krijgt streepjes...






TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »
Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »