Pages in topic:   [1 2] >
onbemande helpdesk bij van Dale
Thread poster: Jurgen Paermentier
Jurgen Paermentier
Jurgen Paermentier  Identity Verified
Belgium
Local time: 14:19
English to Dutch
+ ...
Sep 15, 2008

Stel je voor: je computer crasht, gelukkig heb je nog garantie maar de hestelling zal wel 3 weken op zich laten wachten, dus besluit je maar een nieuwe pc te kopen, want eigenlijk kunnen jij en je gezinnetje er wel een tweede gebruiken.
Je installeert al je programmaatjes opnieuw en dat gaat lekker, alleen de elektronische van Dale (ENG/NED 2008) doet moeilijk bij het activeren (foutmelding 50, weet ik veel). Je gaat naar de helpdesk, en daar kun je een bestand downloaden die het probleem
... See more
Stel je voor: je computer crasht, gelukkig heb je nog garantie maar de hestelling zal wel 3 weken op zich laten wachten, dus besluit je maar een nieuwe pc te kopen, want eigenlijk kunnen jij en je gezinnetje er wel een tweede gebruiken.
Je installeert al je programmaatjes opnieuw en dat gaat lekker, alleen de elektronische van Dale (ENG/NED 2008) doet moeilijk bij het activeren (foutmelding 50, weet ik veel). Je gaat naar de helpdesk, en daar kun je een bestand downloaden die het probleem moet verhelpen. Fijn! Alleen: de link deugt niet en je krijgt alleen maar een witte pagina met daarop de volgende regel:
Start "" "c:\Program Files\Van Dale\Van Dale grote woordenboeken\esdinst.exe" -i
Natuurlijk vind ik die esdinst.exe niet op mijn computer terug.
Ik besluit te bellen en ik krijg het antwoordapparaat aan de lijn: tot de 20ste september is niemand te bereiken.
Fijn is dat, dan maar een mailtje. De volgende dag krijg ik een vriendelijk mailtje terug. Probeert u het via deze link, meneer, en laat het ons weten indien u toch nog problemen ondervindt:
http://vraagbaak.vandale.nl/resultaatExt2.php?vraag=825
Deze link brengt me terug bij de pagina die ik al eerder had gevonden, dus dat schiet niet op.
Dit was 9 dagen geleden. Sindsdien heb ik al elke dag een mailtje geschreven, gaande van 'willen jullie mij alstublieft helpen?', via 'Hallo? Is daar iemand?', tot 'Uw service is werkelijk ondermaats en dat zal ik de wereld laten weten.'
Bij deze. Wil iemand die lui daar gaan reanimeren a.u.b.?

Ben ik de enige die op dit moment met die vandalen overhoop lig?
Collapse


 
Ann VDP
Ann VDP
Local time: 14:19
French to Dutch
+ ...
Heb ik ook meegemaakt Sep 16, 2008

Ik heb een gelijkaardige situatie meegemaakt, waarbij ik ook een aantal dagen vruchteloos moeten wachten heb op een reactie van Van Dale waar ik wat mee kon. Eerst had ik toen de een betaallijn gebeld, waar ze me verder proberen te helpen hebben met een aantal trucjes die blijkbaar niet hielpen. Vervolgens kreeg ik een aantal mailtjes met standaardprocedures die me alweer weinig verder hielpen. Dit was rond Pasen, en toen bleek de helpdesk een aantal dagen dicht te zijn (een acht of tiental dage... See more
Ik heb een gelijkaardige situatie meegemaakt, waarbij ik ook een aantal dagen vruchteloos moeten wachten heb op een reactie van Van Dale waar ik wat mee kon. Eerst had ik toen de een betaallijn gebeld, waar ze me verder proberen te helpen hebben met een aantal trucjes die blijkbaar niet hielpen. Vervolgens kreeg ik een aantal mailtjes met standaardprocedures die me alweer weinig verder hielpen. Dit was rond Pasen, en toen bleek de helpdesk een aantal dagen dicht te zijn (een acht of tiental dagen als ik me niet vergis!), waardoor ik me het haar bijna uit het hoofd trok... Om gek van te worden!
Uiteindelijk heb ik op aanraden van mijn computerman beslist om de hele PC opnieuw te installeren, aangezien de door Dell geleverde Windows-installatie vanuit de fabriek blijkbaar niet van de meest stabiele is en ook bij andere programma's problemen opleverde. Toen bleek de installatie van Van Dale probleemloos te verlopen! Toen we besloten hadden de PC opnieuw te installeren, kreeg ik dan nog een telefoontje van een erg vriendelijke mevrouw van Van Dale die me er telefonisch wilde doorpraten, wat toen dus niet meer nodig was. Ze gaf me toen ook haar rechtstreekse nummer (dat ik jammer genoeg niet meer terugvind) en zei dat ik steeds mocht terugbellen indien er na de nieuwe installatie toch nog problemen waren.
Mijn besluit over de service van Van Dale: toch wel goed, alleen véél te traag en te laat. Het is inderdaad totaal absurd dat een helpdesk gedurende zulke lange periodes dicht kan gaan!
Collapse


 
Jurgen Paermentier
Jurgen Paermentier  Identity Verified
Belgium
Local time: 14:19
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Probleem eindelijk opgelost! Sep 26, 2008

Hoi Anneken (bedankt voor je reactie!) en andere geïnteresseerden,

Ik wou nog even melden hoe het verder gegaan is. Mijn probleem is nu pas opgelost (Het heeft zowat een maand aangesleept!).
Maandag ging de van Dale-helpdesk weer open en ik kreeg meteen een mail terug. Na de gebruikelijke controle van mijn Firewall-instellingen was mijn van Dale-mannetje al gauw aan het eind van zijn Latijn. Hij verwees me door naar de helpdesk van esdnow.com (die de activeringssoftware voor
... See more
Hoi Anneken (bedankt voor je reactie!) en andere geïnteresseerden,

Ik wou nog even melden hoe het verder gegaan is. Mijn probleem is nu pas opgelost (Het heeft zowat een maand aangesleept!).
Maandag ging de van Dale-helpdesk weer open en ik kreeg meteen een mail terug. Na de gebruikelijke controle van mijn Firewall-instellingen was mijn van Dale-mannetje al gauw aan het eind van zijn Latijn. Hij verwees me door naar de helpdesk van esdnow.com (die de activeringssoftware voor van Dale levert) waar ene Suat Tuzgöl mij na het toesturen van een schermopname van mijn computergegevens, meteen wist te helpen (Mijn quad core processor veroorzaakte het probleem; ik kon een nieuwe run-time installer downloaden, en klaar was kees).
Besluit: een nul voor de helpdesk van van Dale (Hoe kun je nu 3 weken zomaar dichtgaan???), een tien voor de helpdesk van esdnow.
Collapse


 
Henk Peelen
Henk Peelen  Identity Verified
Netherlands
Local time: 14:19
Member (2002)
German to Dutch
+ ...
SITE LOCALIZER
Bedankt Oct 7, 2008

Wij hadden op de HTS van Utrecht een leraar Nederlands die bij het waarderen van nagekeken werk rustig in het negatieve domein doornummerde. Die beste man zal nu wel met pensioen zijn. Kunnen ze hem niet als zaakwaarnemer bij de vandalen aanstellen?
Ik heb in mei Vista gekregen en kon de vandalen-woordenboeken er niet onder krijgen. Ik doe het nu gewoon zonder. Op het internet vind ik alles, maar misschien ga ik jouw oplossing ook nog wel proberen om dat kwaad koor in mijn nieuwe computer
... See more
Wij hadden op de HTS van Utrecht een leraar Nederlands die bij het waarderen van nagekeken werk rustig in het negatieve domein doornummerde. Die beste man zal nu wel met pensioen zijn. Kunnen ze hem niet als zaakwaarnemer bij de vandalen aanstellen?
Ik heb in mei Vista gekregen en kon de vandalen-woordenboeken er niet onder krijgen. Ik doe het nu gewoon zonder. Op het internet vind ik alles, maar misschien ga ik jouw oplossing ook nog wel proberen om dat kwaad koor in mijn nieuwe computer te laten harmoniëren met de treurzang van de vandalen.

Maar dan het goede nieuws. Boekwinkel SelexyZ beweerde dat er deze maand nog nieuwe uitgaven voor de groot woordenboeken komen. De helpbalie van de vandalen houdt het op 7 november. Niet in staat hun synoniemenwoordenboek te raadplegen, weet ik niet zeker of 7 november nou synoniem is voor 2009 of voor 2010


http://www.vandale.nl/vandale/nieuws/vandalenieuws/article970.ece




[Bijgewerkt op 2008-10-07 11:31]
Collapse


 
Jurgen Paermentier
Jurgen Paermentier  Identity Verified
Belgium
Local time: 14:19
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
bij activatieproblemen: direct naar esdnow Oct 7, 2008

Dag Henk en andere vandalenslachtoffers,

Als je probleem een activatieprobleem is, ga dan onmiddellijk naar [email protected] en vraag misschien naar Suat Tuzgöl.
Maar je hebt wel gelijk dat die verwaande van Dale eigenlijk lang niet meer onontbeerlijk is. Het gebeurt mij zo vaak dat wat ik zoek er niet in staat, en na wat moeite vind ik het wel (bijna) altijd op internet. Ik zou niemand nog aanraden een licentie te kop
... See more
Dag Henk en andere vandalenslachtoffers,

Als je probleem een activatieprobleem is, ga dan onmiddellijk naar [email protected] en vraag misschien naar Suat Tuzgöl.
Maar je hebt wel gelijk dat die verwaande van Dale eigenlijk lang niet meer onontbeerlijk is. Het gebeurt mij zo vaak dat wat ik zoek er niet in staat, en na wat moeite vind ik het wel (bijna) altijd op internet. Ik zou niemand nog aanraden een licentie te kopen want het rijk van die snoodaards loopt ten einde!

Als je toch nog de moeite wilt doen, succes!
Collapse


 
Henk Peelen
Henk Peelen  Identity Verified
Netherlands
Local time: 14:19
Member (2002)
German to Dutch
+ ...
SITE LOCALIZER
Uiteindelijk met Van Dale toch toffer Oct 7, 2008

zij het slachtoffer.
Je hebt gelijk, wie het zwaard gebruikt, zal met het zwaard vergaan. Het zwaard van Carthago zal uiteindelijk ook henzelf treffen.
Het gaat zonder vandalen, zeker met behulp van ProZ.com en leodotorg, maar toch bieden de vandalen ook heel veel. Ik koop de nieuwe versie toch wel. Onder de vele wegen die naar Rome leiden, is het weg van de vandalen er ook één.


 
sophos76
sophos76  Identity Verified
Germany
Local time: 14:19
German to Dutch
+ ...
langer wachten Oct 21, 2008

op de site staat dat het pas midden januari verkrijgbaar zal zijn.

 
Henk Peelen
Henk Peelen  Identity Verified
Netherlands
Local time: 14:19
Member (2002)
German to Dutch
+ ...
SITE LOCALIZER
7 november 2008 Nov 7, 2008

Op de website van de Vandalen staan ze nu te koop. 179 Euro voor een talenpaar in beide richtingen en 399 Euro voor de drie talenparen in beide richtingen (te weten, zoals je misschien al dacht: Engels, Duits en Frans). 133 per talenpaar, zo uit mijn hoofd. Ja ja



Nog een ervaring: pas heb ik in de winkel het Praktijkwoordenboek op cd-rom gekocht (69 Euro). Na installatie zag ik dat de activeringscode miste. Na een mailt
... See more
Op de website van de Vandalen staan ze nu te koop. 179 Euro voor een talenpaar in beide richtingen en 399 Euro voor de drie talenparen in beide richtingen (te weten, zoals je misschien al dacht: Engels, Duits en Frans). 133 per talenpaar, zo uit mijn hoofd. Ja ja



Nog een ervaring: pas heb ik in de winkel het Praktijkwoordenboek op cd-rom gekocht (69 Euro). Na installatie zag ik dat de activeringscode miste. Na een mailtje naar de helpbalie ( [email protected] of [email protected] ) kwam uit de bus dat er inderdaad exemplaren in omloop waren gebracht die onvolledig waren, maar dat ik een nieuwe in de bus zou krijgen. De volgende dag had ik die in de bus liggen. Nou ja, op de deurmat. Mocht je dus een exemplaar in de winkel kopen: even het blaadje binnen in controleren.


Of deze zijn geld waard is, weet ik niet. In ieder geval schijn je gratis een maandlang al hun woordenboeken op het internet te kunnen doorzoeken (zie hieronder).
Een paar voorbeelden uit het praktijkwoordenboek

beat about (onovergankelijk werkwoord)
(naarstig) zoeken

1 beat down (onovergankelijk werkwoord)
branden (van zon)
▲ context
the sun beat down on my back
de zon brandde op mijn rug


2 beat down (overgankelijk werkwoord)
1 neerslaan
2 intrappen
3 naar beneden brengen, drukken
4 afdingen (bij/op)



energy audit (telbaar zelfstandig naamwoord)
inventarisatie van het energieverbruik

sul·pha, (Amerikaans-Engelse spelling) sul·fa /salfe/, sulpha drug, (Amerikaans-Engelse spelling) sulfa drug, sul·phon·a·mide, (Amerikaans-Engelse spelling) sul·fon·a·mide /salfonnemajd/ (telbaar en niet-telbaar zelfstandig naamwoord)
sulfa(preparaat), sulfonamide, sulfamide



1 Ad·mi·ral·ty /edmreltie/ (niet-telbaar zelfstandig naamwoord; the)
admiraliteit(sgebouw)



ad nau·se·am /edno:zziem, -ie·em/ (bijwoord)
tot vervelens/walgens toe
(HP: uitgebreider dan de dikke, vind ik opmerkelijk)



in·fu·ri·ate /infjoeerie·eet/ (overgankelijk werkwoord)
razend maken


*******************************************************************8

Of er nu ook mer wegen naar Rome leiden, weet ik niet, maar de vandalen hebben in ieder geval meer wegen geopend, namelijk een elektronische. Voor 12 Euro per maand kun je hun hele virtuele boekenkast doorneuzen. Zonder rookverbod



Slechts 12 euro per maand!
Met 600.000 vertalingen en handige kaderteksten met extra informatie
Eenvoudig en snel beschikbaar op elke computer met een internetverbinding
U hebt altijd de nieuwste versie tot uw beschikking, dus altijd up-to-date
Geen installatie nodig
Te gebruiken op alle besturingssystemen
Met 'full text'-zoeken: tegelijk binnen alle artikelen zoeken
De talen zijn tegelijk raadpleegbaar in één zoekinterface
Mogelijkheid tot verder zoeken binnen het gevonden artikel
In officiële spelling 2005

[Bijgewerkt op 2008-11-07 13:36]
Collapse


 
NMR (X)
NMR (X)
France
Local time: 14:19
French to Dutch
+ ...
Niet alleen vandalen leiden naar Rome Nov 7, 2008

Probeer dittes voordat je ingaat op Henk's reclame voor de vandalen:

http://www.answers.com/

Is een soort integrator die een uittreksel uit Wikipedia en andere sites geeft. Helemaal onderaan staan vertalingen, op de één of andere manier uit de artikelen gehaald. Hoe het werkt weet ik niet. Gratis. En korter dan eerst in Wikipedia kijken en vervolgens overschakelen naar de andere taal.
... See more
Probeer dittes voordat je ingaat op Henk's reclame voor de vandalen:

http://www.answers.com/

Is een soort integrator die een uittreksel uit Wikipedia en andere sites geeft. Helemaal onderaan staan vertalingen, op de één of andere manier uit de artikelen gehaald. Hoe het werkt weet ik niet. Gratis. En korter dan eerst in Wikipedia kijken en vervolgens overschakelen naar de andere taal. Probeer maar eens met "infuriate"
Collapse


 
Henk Peelen
Henk Peelen  Identity Verified
Netherlands
Local time: 14:19
Member (2002)
German to Dutch
+ ...
SITE LOCALIZER
beata mediocritas Nov 7, 2008

NMR wrote:

Probeer dittes voordat je ingaat op Henk's reclame voor de vandalen:


Nou snap ik waarom er na "about" en "down" geen "the Dutch" kwam. Toch bang geworden, misschien?

**************************************************************

Ter verklaring: hun praktijkwoordenboek heeft "beat about" en "beat down". Misschien hebben ze "beat the Dutch" (betekenis: niet mogelijk) maar weggelaten omdat jouw mogelijkheid misschien aangeeft dat het wel kan.

Ik neem aan dat niemand het opvat als reclame, maar als mogelijkheid. Je moet zelf maar zien wat je koopt of niet koopt. Shop till you drop? Shop for nop?

[Bijgewerkt op 2008-11-07 15:32]


 
NMR (X)
NMR (X)
France
Local time: 14:19
French to Dutch
+ ...
Ik begrijp niet wat je bedoelt Nov 7, 2008

Henk Peelen wrote:

NMR wrote:

Probeer dittes voordat je ingaat op Henk's reclame voor de vandalen:


Nou snap ik waarom er na "about" en "down" geen "the Dutch" kwam. Toch bang geworden, misschien?


Sorry hoor.


 
Henk Peelen
Henk Peelen  Identity Verified
Netherlands
Local time: 14:19
Member (2002)
German to Dutch
+ ...
SITE LOCALIZER
infuriate, vandalenstijl Mar 10, 2009

Voor de woordenboekenliefhebbers: ik heb het viertalige woordenboek aangeschaft en kan zeggen dat het goed werkt. Engels, Duits, Frans naar Nederlands of andersom.


Ze hebben hun eigen traagheid in hun voorbeelden verwerkt:
in·fu·ri·ate2 [ɪn'fjʊərieɪt, (Am.) -'fjʊr-] (overgankelijk werkwoord)
1 razend maken
woedend/dol maken
▲ context
his slowness is infuriating
zijn traagheid is om gek van te worden


 
proverbNL
proverbNL
Netherlands
Local time: 14:19
Dutch
Zelfde probleem, opgelost Mar 26, 2009

Onze Dell Vostro 410 met quad core processor vertoonde bij netwerkactiviteit en bij het afsluiten de beruchte blauwe stopschermen, met verwijzingen naar problemen met de geheugendump. De (overigens zeer goed functionerende) helpdesk van Dell die het ook niet meer wist heeft een nieuw moederbord laten installeren, zonder resultaat.
Uiteindelijk vonden we uit dat de problemen ontstonden na installatie van VDGW 2008.
Het blijkt dat de meegeleverde runtime-installer niet compatible is me
... See more
Onze Dell Vostro 410 met quad core processor vertoonde bij netwerkactiviteit en bij het afsluiten de beruchte blauwe stopschermen, met verwijzingen naar problemen met de geheugendump. De (overigens zeer goed functionerende) helpdesk van Dell die het ook niet meer wist heeft een nieuw moederbord laten installeren, zonder resultaat.
Uiteindelijk vonden we uit dat de problemen ontstonden na installatie van VDGW 2008.
Het blijkt dat de meegeleverde runtime-installer niet compatible is met quad core processoren, waarschijnlijk meer specifiek de door Dell toegepaste exemplaren.
De Van Dale helpdesk is telefonisch nog steeds niet te bereiken, maar gaf wel sjoege op een e-mail. Omdat verdere actie ons te lang duurde, het hierboven gegeven advies opgevolgd en esdnow gebeld en naar Suat gevraagd. Resultaat: onmiddellijke reactie, onder begeleiding een nieuwe runtime-versie gedownload en geïnstalleerd, werkt weer perfect. Overigens schijnt VDGW 2009 dit probleem niet meer te hebben. Suat Tuzgöl bij esdnow laat hier mee zien hoe een helpdesk kan en zou moeten functioneren. Top!
Collapse


 
Jurgen Paermentier
Jurgen Paermentier  Identity Verified
Belgium
Local time: 14:19
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Ben ik blij om Mar 26, 2009

...want toch iemand uit de rats geholpen via dit forum!

Was dit forum in de eerste plaats door woede ingegeven, zo'n fijne afloop van eenzelfde probleem is toch een betere motivatie.


 
proverbNL
proverbNL
Netherlands
Local time: 14:19
Dutch
Aanvulling VDGW 2008 met quad core Apr 14, 2009

Dank je, Jurgen!

Om eventueel nog anderen verder te helpen:
Suat heeft inmiddels een item aangemaakt in de Van Dale support FAQ en verzocht ons om dat in dit forum even kenbaar te maken:

http://vandale.esdnow.com/quad (meteen de juiste faq item)
http://vandale.esdnow.com/faq (ov
... See more
Dank je, Jurgen!

Om eventueel nog anderen verder te helpen:
Suat heeft inmiddels een item aangemaakt in de Van Dale support FAQ en verzocht ons om dat in dit forum even kenbaar te maken:

http://vandale.esdnow.com/quad (meteen de juiste faq item)
http://vandale.esdnow.com/faq (overzichtspagina)

In dit supportitem staat het probleem duidelijk omschreven en worden de oplossingen aangereikt, inclusief de links naar de benodigde bestanden. Prima reactie!


[Bijgewerkt op 2009-04-14 07:52 GMT]
Collapse


 
Pages in topic:   [1 2] >


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


onbemande helpdesk bij van Dale






Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »