Laptop en Telenet Vlaanderen
Thread poster: AAAmedical
AAAmedical
AAAmedical  Identity Verified
Belgium
Local time: 03:16
English to Dutch
+ ...
Apr 30, 2003

Hallo iedereen,



In juli ga ik een maandje \'housesitten\'. De bewoners hebben een permanente internetaansluiting via de kabel (Telenet). Nu is mijn vraag of ik \'gewoon\' mijn laptop in de plaats van hun computer kan aansluiten en vrolijk kan internetten/werken? Of ligt het (naar ik vermoed) iets ingewikkelder. Heeft iemand hier ervaring mee of suggesties.



HVD



Ann



 
Carla Zwanenberg
Carla Zwanenberg  Identity Verified
Netherlands
Local time: 03:16
Member (2002)
English to Dutch
+ ...
Laptop instellen Apr 30, 2003

Hallo Ann,



Het ligt inderdaad iets ingewikkelder. Heeft je laptop een netwerkkaart? Dan hoef je alleen maar de netwerkinstellingen van je besturingssysteem in te stellen. Hoe je dat doet, vind je op http://helpdesk.telenet.be/index1.htm. Klik onder \'(Her)installatie van je internetverbinding\' op \'op de volgende pagina\'s\'.



Als je nog geen netwerkkaart hebt, zul je dez
... See more
Hallo Ann,



Het ligt inderdaad iets ingewikkelder. Heeft je laptop een netwerkkaart? Dan hoef je alleen maar de netwerkinstellingen van je besturingssysteem in te stellen. Hoe je dat doet, vind je op http://helpdesk.telenet.be/index1.htm. Klik onder \'(Her)installatie van je internetverbinding\' op \'op de volgende pagina\'s\'.



Als je nog geen netwerkkaart hebt, zul je deze eerst moeten (laten) installeren. Ook daarover vind je info op de bovengenoemde pagina.



Groeten,

Carla
Collapse


 
Ann VDP
Ann VDP
Local time: 03:16
French to Dutch
+ ...
Telenet Apr 30, 2003

Hallo Ann,



Zelf heb ik ook een Telenet-abonnement en voor zover ik weet zal je dus inderdaad een soort van netwerkje moeten maken met de bestaande computer. Deze laatste zal dan altijd moeten aanstaan omdat je via deze computer op het internet gaat. Het maken van dit netwerkje + het installeren van de netwerkkaarten was bij ons niet zo eenvoudig, daarvoor hebben we een beroep moeten doen op de plaatselijke computergoeroe (3 uurtjes werk à rato van 45 € per uur). Bovendien
... See more
Hallo Ann,



Zelf heb ik ook een Telenet-abonnement en voor zover ik weet zal je dus inderdaad een soort van netwerkje moeten maken met de bestaande computer. Deze laatste zal dan altijd moeten aanstaan omdat je via deze computer op het internet gaat. Het maken van dit netwerkje + het installeren van de netwerkkaarten was bij ons niet zo eenvoudig, daarvoor hebben we een beroep moeten doen op de plaatselijke computergoeroe (3 uurtjes werk à rato van 45 € per uur). Bovendien moeten, voor zover ik weet, de beide computers beschikken over een netwerkkaart. Zo hebben wij het tenminste moeten oplossen voor ons plaatselijk netwerk(je).



Veel succes!



Groetjes,



Ann
Collapse


 
Carla Zwanenberg
Carla Zwanenberg  Identity Verified
Netherlands
Local time: 03:16
Member (2002)
English to Dutch
+ ...
Het kan iets makkelijker Apr 30, 2003

Quote:


On 2003-04-30 15:13, Anneken wrote:

Zelf heb ik ook een Telenet-abonnement en voor zover ik weet zal je dus inderdaad een soort van netwerkje moeten maken met de bestaande computer. Deze laatste zal dan altijd moeten aanstaan omdat je via deze computer op het internet gaat.




Met de oplossing van Anneken maak je een permanent netwerk. Ik heb zelf een netwerkrouter tussen twee pc\'s gep
... See more
Quote:


On 2003-04-30 15:13, Anneken wrote:

Zelf heb ik ook een Telenet-abonnement en voor zover ik weet zal je dus inderdaad een soort van netwerkje moeten maken met de bestaande computer. Deze laatste zal dan altijd moeten aanstaan omdat je via deze computer op het internet gaat.




Met de oplossing van Anneken maak je een permanent netwerk. Ik heb zelf een netwerkrouter tussen twee pc\'s geplaatst en het kabelmodem op de router aangesloten. Beide pc\'s hebben nu onafhankelijk van elkaar toegang tot het internet.



In Ann\'s geval kan het wat makkelijker. Als De bewoners op vakantie zijn, hebben zij hun computer niet nodig. Je kunt dus gewoon de kabel van het kabelmodem overpluggen van de pc van de bewoners naar jouw laptopje. Dat wil zeggen, als je een netwerkkaart hebt.



Groetjes,

Carla

[ This Message was edited by: zwanenberg on 2003-04-30 16:16]
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Laptop en Telenet Vlaanderen






CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »
Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »