Ny "gammel" bilteknisk ordbog
Thread poster: Jørgen Madsen
Jørgen Madsen
Jørgen Madsen  Identity Verified
Local time: 18:49
English to Danish
+ ...
Jan 18, 2008

Jeg mener, at den har været omtalt, men ellers gentager jeg lige:

Det er kommet et gennemrevideret genoptryk af Ebbe Skjerks Bilteknisk ordbog Engelsk-dansk. En uundværlig ressource for biltekniske oversættere efter min mening.
Bogen kan bestilles på: http://www.veterania.dk/

Jørgen


 
NetLynx
NetLynx  Identity Verified
Local time: 18:49
English to Danish
+ ...
Interessant! Jan 19, 2008

Hej Jørgen!

Den ser bestemt spændende ud. Jeg ville blot ønske, at forlaget ville angive de tekniske data på bogen: sidetal og [omtrentligt] antal opslagsord. Det er de eneste facts, jeg kan forholde mig til uden at have bogen i hånden.

Hvis du har anskaffet bogen, kan du let fortælle mig sidetallet, og om bogen selv angiver antal opslagsord.

Weekendhilsen
Erik


 
Jørgen Madsen
Jørgen Madsen  Identity Verified
Local time: 18:49
English to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
Flere oplysninger om bogen Jan 19, 2008

Bogen er på i alt ca. 200 sider, der er delt i to afsnit: en traditionel ordbogsdel på 67 sider og en tosproget, emneopdelt illustrationsdel på 128 sider. Sideformatet er 17x21 cm, og bogen har hårdt omslag.

En hurtig optælling giver et overslag på ca. 110 opslagsord pr. side, dvs. omkring 7.000-7.500 opslagsord i alt.

Mvh Jørgen


 
Mads Grøftehauge
Mads Grøftehauge  Identity Verified
Local time: 18:49
English to Danish
+ ...
NB: kun eng-dan Jan 22, 2008

Bemærk at der ikke er danske opslagsord. Det ku der godt ha været, synes jeg.

Tip: Jeg købte den hos en boghander på nettet til samme pris som fra forlaget, men 0 kr i porto. Tjek (som altid) bogpriser på www.pensum.dk


 
Christian Schoenberg
Christian Schoenberg  Identity Verified
United States
Local time: 12:49
Danish to English
+ ...
Tak for tippet Feb 8, 2008

Jeg bestilte den biltekniske ordbog fra Danmark efter jeg så din post, og har endelig modtaget den i posten.

Jeg kan ikke forestille mig at jeg nogensinde får brug for den. Det er en temmelig imponerende ordbog - især illustrationsafsnittet. (For de ProZere som ikke har set bogen er den pakket med 130 sider med utroligt detaljerede tegninger med oversættelser af enhver tænkelig bildel - fra s. 81-210.)

Ville det være for meget at ønske at L&H-forlaget kunne g�
... See more
Jeg bestilte den biltekniske ordbog fra Danmark efter jeg så din post, og har endelig modtaget den i posten.

Jeg kan ikke forestille mig at jeg nogensinde får brug for den. Det er en temmelig imponerende ordbog - især illustrationsafsnittet. (For de ProZere som ikke har set bogen er den pakket med 130 sider med utroligt detaljerede tegninger med oversættelser af enhver tænkelig bildel - fra s. 81-210.)

Ville det være for meget at ønske at L&H-forlaget kunne gøre noget lignende?

Så tak for tippet Mads + Jørgen,

Christian
Collapse


 
Birthe Omark
Birthe Omark  Identity Verified
Denmark
Local time: 18:49
Member (2006)
French to Danish
+ ...
Super .. den manglede jeg. Feb 15, 2008

.. og nu har jeg den i hånden. Den er helt fin.

For at blive i ordbogstråden : da jeg hentde ordbogen hos min boghandler opdagede jeg Politikens visuelle ordbog /(dansk- engelsk - tysk- fransk- spansk). 246 danske kroner var alt hvad jeg måtte slippe, og det gjorde jeg med glæde.

Jeg har længe brugt Oxford visual Dictionary som opslagsværk for inspiration. Politikens 5-sprogede udgave er nøjagtig den samme side for side, dog med den forskel at alle dele er fors
... See more
.. og nu har jeg den i hånden. Den er helt fin.

For at blive i ordbogstråden : da jeg hentde ordbogen hos min boghandler opdagede jeg Politikens visuelle ordbog /(dansk- engelsk - tysk- fransk- spansk). 246 danske kroner var alt hvad jeg måtte slippe, og det gjorde jeg med glæde.

Jeg har længe brugt Oxford visual Dictionary som opslagsværk for inspiration. Politikens 5-sprogede udgave er nøjagtig den samme side for side, dog med den forskel at alle dele er forsynet med betegnelserne på de 5 sprog.

God fornøjelse (og så er den både lettere og billigere end den 5-kg tunge bog jeg slæbte hjem fra England og havde betalt 50 Pund for, hvad jeg på det tidspunkt fandt rimeligt.).

Hilsen
Birthe
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Ny "gammel" bilteknisk ordbog






Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »
TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »