Erfaring med MultiTerm Convert
Thread poster: Jørgen Madsen
Jørgen Madsen
Jørgen Madsen  Identity Verified
Local time: 05:01
English to Danish
+ ...
Oct 12, 2007

Normalt anser jeg mig for at kende Trados temmelig godt, men MultiTerm har jeg ikke brugt så meget, så jeg håber, at nogen med større erfaring kan hjælpe mig med følgende:

Jeg har en ordliste i xls-format, som jeg gerne vil konvertere til en MultiTerm-database (MultiTerm 6.2).

Jeg har forsøgt med MultiTerm Convert, men kan ikke få det til at lykkes... uvist af hvilken grund. Er der nogen gode fif?

...
See more
Normalt anser jeg mig for at kende Trados temmelig godt, men MultiTerm har jeg ikke brugt så meget, så jeg håber, at nogen med større erfaring kan hjælpe mig med følgende:

Jeg har en ordliste i xls-format, som jeg gerne vil konvertere til en MultiTerm-database (MultiTerm 6.2).

Jeg har forsøgt med MultiTerm Convert, men kan ikke få det til at lykkes... uvist af hvilken grund. Er der nogen gode fif?

Jørgen
Collapse


 
Christian Schoenberg
Christian Schoenberg  Identity Verified
United States
Local time: 23:01
Danish to English
+ ...
Har du prøvet xml først... Oct 12, 2007

Hejsa Jørgen,

Det kan godt være du har allerede har prøvet dette, men du kunne evt. (a) gemme din Excel-fil som en csv-fil; (b) omdanne den til en xml-fil/eller en Trados 6x-fil ved hjælp af en CSV-converter. Dette er noget MultiTerm nok ville kunne acceptere.

Held og lykke!

Christian

Christian Schoenberg


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Erfaring med MultiTerm Convert






Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »