Effektiv forhandling af priser
Thread poster: Johnny Speiermann
Johnny Speiermann
Johnny Speiermann
Denmark
Local time: 19:36
English to Danish
+ ...
May 7, 2007

Jeg har netop fået tilbudt en opgave til den nette sum af USD 0,01 pr. nyt ord.

Det var lidt svært at skrive et pænt svar, men jeg skrev blot (i overensstemmelse med sandheden), at vi desværre er optaget i øjeblikket, og at prisen i øvrigt er minimum USD 0,16 og så ellers opefter, afhængigt af emnet.

Jeg forventede at høre manden falde af sin stol i Mellemøsten, men det var lige før, at jeg faldt ned, da jeg fik svaret: "Prisen er accepteret".

S�
... See more
Jeg har netop fået tilbudt en opgave til den nette sum af USD 0,01 pr. nyt ord.

Det var lidt svært at skrive et pænt svar, men jeg skrev blot (i overensstemmelse med sandheden), at vi desværre er optaget i øjeblikket, og at prisen i øvrigt er minimum USD 0,16 og så ellers opefter, afhængigt af emnet.

Jeg forventede at høre manden falde af sin stol i Mellemøsten, men det var lige før, at jeg faldt ned, da jeg fik svaret: "Prisen er accepteret".

Så nogen gange prøver de vist bare - går den, så går den.

Næste gang skriver jeg $0,5 pr. ord.
Collapse


 
Per Riise (X)
Per Riise (X)  Identity Verified
Norway
Local time: 19:36
English to Norwegian
+ ...
Betalingsevne/-vilje May 7, 2007

Det kunne kanskje være lurt å sjekke dette byråets betalingsevne/-vilje? Det er lett å tilby store penger dersom en ikke har tenkt å betale.

 
Jørgen Madsen
Jørgen Madsen  Identity Verified
Local time: 19:36
English to Danish
+ ...
Gad ikke svare... May 7, 2007

Jeg har netop slettet mailen helt uden at svare manden.
Det er min standardprocedure for den slags Lars Larsen-tilbud. Måske var det en fejl

Men jeg giver Per ret i, at det måske er en god ide at kontrollere bureauets betalingsevne, hvis det er muligt.

Jørgen


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Effektiv forhandling af priser






Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »
Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »