https://www.proz.com/forum/danish/72204-hvem_har_erfaring_med_levering_via_quicktime_via_ftp.html&phpv_redirected=1

Hvem har erfaring med levering via Quicktime via FTP_
Thread poster: Emilie Fahlenkamp
Emilie Fahlenkamp
Emilie Fahlenkamp  Identity Verified
United States
Local time: 15:59
English to Danish
+ ...
May 4, 2007

Hej på listen,

Jeg er forholdsvis ny i faget, og har fået en forespørgsel på en række interviews, der skal omskrives fra video til tekst og oversættes. Nu ville jeg høre, om nogen vil dele deres erfaring på området? Jeg har dels brug for lidt teknisk viden om leveringsformater (er der f.eks. nogen, som kan fortælle mig, hvad 'Quicktime via FTP' er?), dels om hvordan I ville regne betaling ud i dette tilfælde, hvor teksten først skal afskrives og siden oversættes.
... See more
Hej på listen,

Jeg er forholdsvis ny i faget, og har fået en forespørgsel på en række interviews, der skal omskrives fra video til tekst og oversættes. Nu ville jeg høre, om nogen vil dele deres erfaring på området? Jeg har dels brug for lidt teknisk viden om leveringsformater (er der f.eks. nogen, som kan fortælle mig, hvad 'Quicktime via FTP' er?), dels om hvordan I ville regne betaling ud i dette tilfælde, hvor teksten først skal afskrives og siden oversættes.

På forhånd mange tak for hjælpen,

Emilie Fahlenkamp
Collapse


 
Jørgen Madsen
Jørgen Madsen  Identity Verified
Local time: 21:59
English to Danish
+ ...
QuickTime May 5, 2007

Hej Emilie

QuickTime er et multimedieprogram til afspilning af musik, videoklip osv. udviklet af Apple. Men det kan (nemt og gratis) installeres både på Mac'er og PC'er. (Se http://en.wikipedia.org/wiki/Quicktime).

Jeg kunne ikke forestille mig, at du skulle aflevere oversættelsen i andet end f.eks. Word-format. Men spørg kunden for en sikkerheds skyld. Med FTP mener
... See more
Hej Emilie

QuickTime er et multimedieprogram til afspilning af musik, videoklip osv. udviklet af Apple. Men det kan (nemt og gratis) installeres både på Mac'er og PC'er. (Se http://en.wikipedia.org/wiki/Quicktime).

Jeg kunne ikke forestille mig, at du skulle aflevere oversættelsen i andet end f.eks. Word-format. Men spørg kunden for en sikkerheds skyld. Med FTP mener de nok bare, at du skal downloade samt evt. aflevere filerne via FTP, da videofiler fylder temmelig meget.

Mht. prissætning ville jeg nok tage en timepris for at omskrive teksten fra video til tekst og tage en ordpris for selve oversættelsen. Af nemheds skyld kunne du alternativt tage en timepris for hele baduljen.

Mvh Jørgen
Collapse


 
Emilie Fahlenkamp
Emilie Fahlenkamp  Identity Verified
United States
Local time: 15:59
English to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
Quicktime May 5, 2007

Hej Jørgen,

Tak for dit svar, det bekræfter nogerlunde det, jeg selv kom frem; så jeg sendte dem en timepris for omskrivning plus min gængse rate pr. ord.

God weekend,

Emilie


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Hvem har erfaring med levering via Quicktime via FTP_






Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »
TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »