PayPal og gebyrer
Thread poster: Gitte Gifford
Gitte Gifford
Gitte Gifford
Local time: 17:40
English to Danish
+ ...
In memoriam
Apr 30, 2007

Hej på listen

Kan nogen med sikkerhed oplyse mig om størrelsen på modtager-gebyret hos PayPal, hvis man ikke har en bankkonto i USA?

Jeg forsøgte at oprette en PayPal-konto for nogle år siden, men syntes ikke deres kundeservice var noget at råbe hurra for; det var også meget svært at overskue hvad jeg skulle betale i gebyr(er) - især for at modtage en betaling.

Men nu er jeg ved at være træt af, at skulle betale 150 kr i vekslingsgebyr til min b
... See more
Hej på listen

Kan nogen med sikkerhed oplyse mig om størrelsen på modtager-gebyret hos PayPal, hvis man ikke har en bankkonto i USA?

Jeg forsøgte at oprette en PayPal-konto for nogle år siden, men syntes ikke deres kundeservice var noget at råbe hurra for; det var også meget svært at overskue hvad jeg skulle betale i gebyr(er) - især for at modtage en betaling.

Men nu er jeg ved at være træt af, at skulle betale 150 kr i vekslingsgebyr til min bank, når firmaer i USA betaler med check, da en "wire transfer" ofte er for dyr for firmaer i USA.
Af og til lægger et firma dog et lille beløb oveni min betaling, men er det ikke blevet nemmere - og hurtigere - men PayPal?

Koster det mig kun et engangbeløb at modtage betaling; det forekommer mig, at PayPal før havde to forskellige gebyrer, hvis man var kunde uden for USA/ikke-amerikansk statsborger eller ikke var indehaver af en konto hos en bank i USA.

Spørgsmålet er så, om PayPals gebyr også er på 150 kr eller deromkring.
Er der mon nogen af jer der ved noget om det?

På forhånd mange tak.

Mvh
Gitte
Collapse


 
Pernille Chapman
Pernille Chapman  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 16:40
Member (2004)
English to Danish
+ ...
Pas på vekslekurserne! May 1, 2007

Hej Gitte,

Jeg kender heller ikke reglerne til bunds, men kan hurtigt fortælle dig om min erfaring med overførsel fra USA. Så vidt jeg kan se, trækker PayPal et gebyr på godt 4% - min senest modtagne indbetaling lød på $88,8 minus $3,76. Bl.a. af den grund bruger jeg kun PayPal til overførsel af mindre summer. Bortset fra det har jeg egentlig ikke noget at klage over; det er en hurtig service, og det koster ikke noget i gebyr at veksle til min lokale valuta (pund). MEN - en
... See more
Hej Gitte,

Jeg kender heller ikke reglerne til bunds, men kan hurtigt fortælle dig om min erfaring med overførsel fra USA. Så vidt jeg kan se, trækker PayPal et gebyr på godt 4% - min senest modtagne indbetaling lød på $88,8 minus $3,76. Bl.a. af den grund bruger jeg kun PayPal til overførsel af mindre summer. Bortset fra det har jeg egentlig ikke noget at klage over; det er en hurtig service, og det koster ikke noget i gebyr at veksle til min lokale valuta (pund). MEN - en kollega, som har fået overført større summer i Euro, gjorde mig for nylig opmærksom på, at vekslekurserne er ret dårlige i forhold til de fleste bankers. Ergo skal du nok overveje, hvad der kan betale sig i det lange løb, og især om du vil bruge PayPal til større summer.
Collapse


 
Gitte Gifford
Gitte Gifford
Local time: 17:40
English to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
In memoriam
Tak for svaret May 1, 2007

Hej Pernille

Tusind tak fordi du havde tid til at svare:)

Jeg havde aldrig selv fundet frem til den slags - og nu kan jeg godt se rimeligheden i gebyrerne hos PayPal, de afhænger af beløbets størrelse.

Mao: Små beløb kan med fordel overføres via PayPal, mens ret store beløb er mest rentable at få betalt med check.

Mvh.
Gitte


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


PayPal og gebyrer






Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »