Powwow i DK til efteråret
Thread poster: Susanne Rosenberg
Susanne Rosenberg
Susanne Rosenberg  Identity Verified
Germany
Local time: 13:33
Member (2002)
Danish to German
+ ...
Apr 25, 2007

Hvad siger I til et powwow i Danmark en gang i september eller oktober? Sidste år i Sorø talte vi vist om at det næste møde skulle/kunne afholdes på Århus-egnen, men der er naturligvis også mange andre muligheder.

Hvem er interesseret i at komme, hvor i landet vil det passe jer bedst, og hvem har tid og lyst til at organisere det praktiske? Hvis I har mod på at komme sydpå igen i år, vil jeg godt tilbyde at arrangere et powwow et sted i grænseområdet, men det er jo unæ
... See more
Hvad siger I til et powwow i Danmark en gang i september eller oktober? Sidste år i Sorø talte vi vist om at det næste møde skulle/kunne afholdes på Århus-egnen, men der er naturligvis også mange andre muligheder.

Hvem er interesseret i at komme, hvor i landet vil det passe jer bedst, og hvem har tid og lyst til at organisere det praktiske? Hvis I har mod på at komme sydpå igen i år, vil jeg godt tilbyde at arrangere et powwow et sted i grænseområdet, men det er jo unægtelig lidt langt væk for mange af jer - specielt for dem, der kommer med fly fra udlandet.

Jeg glæder mig til det næste gensyn og ønsker alle, der skal til Budapest i weekenden, rigtig god fornøjelse!
Collapse


 
Jørgen Madsen
Jørgen Madsen  Identity Verified
Local time: 13:33
English to Danish
+ ...
Var det ikke Århus? Apr 25, 2007

Jeg troede, at århusianerne havde påtaget sig at arrangere powwowet i år...?

Mvh Jørgen


 
Christine Andersen
Christine Andersen  Identity Verified
Denmark
Local time: 13:33
Member (2003)
Danish to English
+ ...
Jeg har et problem med datoen den 8/9 Apr 26, 2007

Hej allesammen

Ja, jeg er ved at synes, det kunne være rart at samles igen...

Jeg er ikke sikker, om jeg tæller med som århusianer, men bor jo kun 50 km fra "Smilets By." Der er kun 15km herfra til Tirstrup, og jeg kan tilbyde et antal sengepladser, hvis/når der er nogen, der har brug for dem. Så kan vi køre sammen til hvor det så bliver. (Det tager 'kun' 3-4 timer inkl. pause herfra til grænsen ad motorvejen, en time mindre fra Århus...)

Jeg tager
... See more
Hej allesammen

Ja, jeg er ved at synes, det kunne være rart at samles igen...

Jeg er ikke sikker, om jeg tæller med som århusianer, men bor jo kun 50 km fra "Smilets By." Der er kun 15km herfra til Tirstrup, og jeg kan tilbyde et antal sengepladser, hvis/når der er nogen, der har brug for dem. Så kan vi køre sammen til hvor det så bliver. (Det tager 'kun' 3-4 timer inkl. pause herfra til grænsen ad motorvejen, en time mindre fra Århus...)

Jeg tager kontakt med Marie og Mads, og så kan de selv sige deres meninger.

Mit eneste problem er, at jeg skrev lørdag den 8. september i min kalender, og på det tidspunkt stod der, at min danske familie ville holde en større komsammen den 1/9.

Nu har de bestilt overnatning mm. til den 8-9/9, og jeg kan ikke være 2 steder på en gang. Jeg kunne til nøds undvære familien, men ...

Er der mulighed for at flytte powwowsdatoen? Det er måske ikke helt fast alligevel.



[Edited at 2007-04-26 11:33]
Collapse


 
Jeanette Brammer
Jeanette Brammer  Identity Verified
Local time: 13:33
English to Danish
+ ...
Gerne sydpå Apr 26, 2007

Ja, det er jo rigtigt, at der blev talt om Århus. Men hvis ikke snart århusianerne gør noget ved sagen, så er jeg bange for, at toget er kørt (ikke det, der kører til Århus, nej).

Nu har jeg selvfølgelig rent egoistiske og praktiske grunde til at ønske et powwow i den sydlige del af landet, men bortset fra det, så tror jeg, at Susanne ville være rigtigt god til at organisere et powwow, så medmindre århusianerne er lige på trapperne med noget, så synes jeg, vi skulle t
... See more
Ja, det er jo rigtigt, at der blev talt om Århus. Men hvis ikke snart århusianerne gør noget ved sagen, så er jeg bange for, at toget er kørt (ikke det, der kører til Århus, nej).

Nu har jeg selvfølgelig rent egoistiske og praktiske grunde til at ønske et powwow i den sydlige del af landet, men bortset fra det, så tror jeg, at Susanne ville være rigtigt god til at organisere et powwow, så medmindre århusianerne er lige på trapperne med noget, så synes jeg, vi skulle tage imod Susannes tilbud om at stå for det.
Collapse


 
Pernille Chapman
Pernille Chapman  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 12:33
Member (2004)
English to Danish
+ ...
Jeg tager også gerne sydpå! Apr 26, 2007

Tak for initiativet, Susanne - personligt ville det passe mig helt fint at holde noget i grænseområdet. Men jeg er selvfølgelig ret fleksibel, da jeg under alle omstændigheder skal rejse et stykke vej.
Mht. datoen har jeg ikke spor imod at rykke den, evt. til oktober (her er der efterårsferie fra d. 12.), hvis det passer jer andre?


 
Susanne Rosenberg
Susanne Rosenberg  Identity Verified
Germany
Local time: 13:33
Member (2002)
Danish to German
+ ...
TOPIC STARTER
Tak for tilliden... May 3, 2007

Jeg vil som sagt ikke have noget imod at organisere et powwow her i nærheden, men hvis det er muligt, synes jeg at vi skal holde fast ved Århus i år - så kan I jo komme sydpå til næste år i stedet for

Marie har nævnt at hun så småt er gået i gang med at lede efter nogle passende steder at være, så måske ville det være en god idé at få aftalt en fast dato så snart som muligt.

Jeg synes
... See more
Jeg vil som sagt ikke have noget imod at organisere et powwow her i nærheden, men hvis det er muligt, synes jeg at vi skal holde fast ved Århus i år - så kan I jo komme sydpå til næste år i stedet for

Marie har nævnt at hun så småt er gået i gang med at lede efter nogle passende steder at være, så måske ville det være en god idé at få aftalt en fast dato så snart som muligt.

Jeg synes bestemt at det ville være en skam at skulle undvære Christine, så for min skyld kan vi sagtens skubbe datoen til d. 15. eller d. 22. september. Eller vi kunne mødes allerede d. 1. september og håbe på at vejret er godt nok til at vi kan tilbringe en del af dagen i det fri - vi trænger jo sikkert allesammen til at komme lidt mere udenfor

Hvad mener I? Kan vi få samlet nogle meldinger mht. datoer her på siden, eller skal Marie/Mads (eller hvem der nu kommer til at fungere som organisator) bare fastsætte en dato og håbe på det bedste?

God bededag til alle, der bor i Danmark - og fortsat god arbejdslyst til alle andre!

Susanne
Collapse


 
Idiomatic
Idiomatic  Identity Verified
Denmark
Local time: 13:33
German to Danish
+ ...
Dato (15. september?), sted, arrangører May 5, 2007

Hej - nå, det er HER man finder jer (tak for tippet, Pernille).

Jeg kan ikke finde den korrespondance som der var på den gamle powwow-liste umiddelbart efter afholdelsen. Men det forekommer mig at vi (eller nogle af os) havde snakket om 15. september. Og dét ville også være mit forslag i dag. Hvem ville kunne den dag (og hvem ikke)?

Jeg har har fået tilbud fra ét sted hvor vi evt. kunne afholde arrangementet (nær Århus), og er ved at undersøge et andet (i Årh
... See more
Hej - nå, det er HER man finder jer (tak for tippet, Pernille).

Jeg kan ikke finde den korrespondance som der var på den gamle powwow-liste umiddelbart efter afholdelsen. Men det forekommer mig at vi (eller nogle af os) havde snakket om 15. september. Og dét ville også være mit forslag i dag. Hvem ville kunne den dag (og hvem ikke)?

Jeg har har fået tilbud fra ét sted hvor vi evt. kunne afholde arrangementet (nær Århus), og er ved at undersøge et andet (i Århus). I hører nærmere meget snart.

Men hvem var det der også boede her i området og evt. ville være med til at arrangere det praktiske - var der andre end Mads og Christine? Det forekommer mig at der var en eller to til. Jeg vil gerne stå som arrangør, men vil heller ikke tage initiativet fra nogen ... og da jeg ikke kan finde den gamle korrespondance, så er jeg lidt lost hvad angår persongalleriet og de forskelliges tilkendegivelser af præferencer og kapacitet osv. For mig at se ville det være fint at være et par stykker om det ... men jeg kan også bare sætte det i søen (ved formelt at foreslå en powwow) og så se hvem der melder sig under fanerne. Hvad siger I andre (især Mads, Christine og andre lokale) - er der andre der har initiativer under opsejling, og/eller nogen der "bare" har lyst til at hjælpe?

Marie
Collapse


 
Jeanette Brammer
Jeanette Brammer  Identity Verified
Local time: 13:33
English to Danish
+ ...
Bare gå i gang May 5, 2007

Hej Marie,

Jeg tror faktisk, det er bedst, hvis du formelt foreslår en powwow, for det forhindrer jo ikke andre i at få indflydelse på arrangementet. Og hvis først, vi har fået oprettet en side, kommer der mere skred i tingene.

Venlig hilsen
Jeanette


 
Eliza-Anna
Eliza-Anna  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 12:33
Danish to English
+ ...
Næste powwow May 5, 2007

Jeg er også ret fleksibel angående sted. Jeg vil meget gerne tage til Århus og meget gerne tage til grænseområdet - bare glad for at være til stede. Og i Danmark!

I øjeblikket har jeg intet i september - det varer vist ikke længe. Ikke desto mindre er jeg lidt overrasket over at bemærke det! Jeg skal nok vente med at sætte kryds i kalenderen:)

Glæder mig til at se jer allesammen igen!

BTW Det var en rigtig god conference i Budpapest!
... See more
Jeg er også ret fleksibel angående sted. Jeg vil meget gerne tage til Århus og meget gerne tage til grænseområdet - bare glad for at være til stede. Og i Danmark!

I øjeblikket har jeg intet i september - det varer vist ikke længe. Ikke desto mindre er jeg lidt overrasket over at bemærke det! Jeg skal nok vente med at sætte kryds i kalenderen:)

Glæder mig til at se jer allesammen igen!

BTW Det var en rigtig god conference i Budpapest!

mvh
Liz
Collapse


 
Christine Andersen
Christine Andersen  Identity Verified
Denmark
Local time: 13:33
Member (2003)
Danish to English
+ ...
Jeg kan godt den 15/9 May 7, 2007

Og vil gerne hjælpe, hvor jeg kan. Jeg undersøgte et par muligheder i Ebeltoft... men ikke Århus, som er 50km/en times kørsel eller mere herfra.

Hvis du har konkrete ideer, Marie, bare fortælle os andre, hvad vi skal! Jeg er ikke meget hjemme de næste 14 dage - indtil den 21/5 - men er her lige tirsdag og onsdag i begge uger. Vi snakkes ved.

Christine


 
Susanne Rosenberg
Susanne Rosenberg  Identity Verified
Germany
Local time: 13:33
Member (2002)
Danish to German
+ ...
TOPIC STARTER
Lad os gå i gang så snart som muligt! May 7, 2007

Idiomatic wrote:

Jeg kan ikke finde den korrespondance som der var på den gamle powwow-liste umiddelbart efter afholdelsen. Men det forekommer mig at vi (eller nogle af os) havde snakket om 15. september. Og dét ville også være mit forslag i dag. Hvem ville kunne den dag (og hvem ikke)?

Jeg har har fået tilbud fra ét sted hvor vi evt. kunne afholde arrangementet (nær Århus), og er ved at undersøge et andet (i Århus). I hører nærmere meget snart.


Den gamle korrespondance finder du her: http://www.proz.com/powwow_report/730 (eller klik på "View powwow report" øverst på startsiden for powwow'et). Jeg læste lige meldingerne igennem og konstaterede, at jeg fuldstændig havde glemt alt om Christines forslag mht. Fregatten Jylland. Sandsynligvis er det nu for sent at reservere plads til september i år, men det er da en god idé at have i baghovedet for fremtidige møder...

Under alle omstændigheder synes jeg, at Marie bare skal starte en powwow-side så snart som muligt, fx med den 15. september som dato. Så kan vi samle konkrete forslag om evt. datoændring, mødesteder, emner til dagsordenen, hjælp til organisation osv. dér.

Er du indforstået med det, Marie? Og informerer du os evt. også via det danske forum, når siden er klar, så alle kan være med på listen fra starten?

Tak og god fyraften

Susanne


 
Idiomatic
Idiomatic  Identity Verified
Denmark
Local time: 13:33
German to Danish
+ ...
Powwow-siden er klar! May 10, 2007

Så har jeg oprettet en ny powwow-side. I finder den her: http://www.proz.com/powwow/1336

Så kan vi jo aftale alting der.

Glæder mig!

Marie


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Powwow i DK til efteråret






Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »
Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »