leder efter Churchill-citat
Thread poster: lisevs
lisevs
lisevs
Local time: 01:37
Sep 28, 2006

Hej,

i en tekst jeg er ved at oversætte, forekommer der et citat fra en Churchill har holdt. Der er tale om den tale, han holdt i Zürich i 1946, hvor han bl.a. sagde: "Vi må bygge en slags Europas Forenede Stater".

Men i min tekst citere der også på tysk en anden passage fra samme tale, der lyder nogenlunde sådan her på dansk:
"Hvis Europa engang fredeligt ville forvalte sin fælles arv, så kunne dets tre- eller firehundrede millioner indbyggere nyde lykke
... See more
Hej,

i en tekst jeg er ved at oversætte, forekommer der et citat fra en Churchill har holdt. Der er tale om den tale, han holdt i Zürich i 1946, hvor han bl.a. sagde: "Vi må bygge en slags Europas Forenede Stater".

Men i min tekst citere der også på tysk en anden passage fra samme tale, der lyder nogenlunde sådan her på dansk:
"Hvis Europa engang fredeligt ville forvalte sin fælles arv, så kunne dets tre- eller firehundrede millioner indbyggere nyde lykke, velstand og hæder uden grænser …"

Hvem kan hjælpe mig med at finde den "officielle" oversættelse af Churchills tale?

For en sikkerheds skyld her også den tyske tekst, der ser ud til at være korrekt citeret:
„Wenn Europa einmal einträchtig sein gemeinsames Erbe verwalten würde, dann könnten seine drei- oder vierhundert Millionen Einwohner ein Glück, einen Wohlstand und einen Ruhm ohne Grenzen genießen…“

På forhånd tusind tak
Lise
Collapse


 
Susanne Rosenberg
Susanne Rosenberg  Identity Verified
Germany
Local time: 01:37
Member (2002)
Danish to German
+ ...
Churchills tale på engelsk... Sep 28, 2006

finder du her: http://www.id.cbs.dk/~mtk/churchill.html

Måske hjælper originalen dig lidt videre i din søgning?


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


leder efter Churchill-citat






Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »
TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »