Off topic: Asiatiske telesælgere af investeringer
Thread poster: Jørgen Madsen
Jørgen Madsen
Jørgen Madsen  Identity Verified
Local time: 06:01
English to Danish
+ ...
Aug 22, 2006

For det første står der "Skjult nummer" på nummerviseren, hvilket altid får mine alarmklokker til at ringe. For det andet er det en kvinde, der taler temmelig dårligt engelsk med asiatisk accent. For det tredje gør hun er stort nummer ud af at sikre sig, at jeg er den, hun skal have fat i. Endelig insisterer hun forbløffende hårdnakket (for en asiat) på at præsentere sit firma.

Men jeg lugter lunten, afbryder og spørger, om det har noget med investeringer at gøre, hvilke
... See more
For det første står der "Skjult nummer" på nummerviseren, hvilket altid får mine alarmklokker til at ringe. For det andet er det en kvinde, der taler temmelig dårligt engelsk med asiatisk accent. For det tredje gør hun er stort nummer ud af at sikre sig, at jeg er den, hun skal have fat i. Endelig insisterer hun forbløffende hårdnakket (for en asiat) på at præsentere sit firma.

Men jeg lugter lunten, afbryder og spørger, om det har noget med investeringer at gøre, hvilket hun bekræfter, hvorpå jeg høfligt siger, at jeg ikke er interesseret.

Men hun fortsætter ufortrødent præsentationen, hvorefter jeg afbryder 1-2 gange mere for at bedyre min manglende interesse.

Og så mister jeg tålmodigheden, siger "goodbye" og afbryder. Det er nu tredje gang inden for to dage. Måske skulle man få hemmeligt nummer...
Collapse


 
Orbital
Orbital
Denmark
Local time: 06:01
English to Danish
+ ...
Du er måske kendt? Aug 24, 2006

Der er en chance for, at de (dem der ringer) fåktisk kender dig i forvejen, og virkerlige vil gerne tale med dig om deres firma? Tre gange i to dag er ikke bare tilfældige. Jeg tror de kender et eller andet om dig og er ved at 'jage' dig. Skift tlf.# for din egen økonomisk sikkerhed.

 
Jande
Jande  Identity Verified
Australia
Local time: 14:01
Danish to English
+ ...
Bare hænger op Aug 29, 2006

Det sker 2-3 gange om dagen herned i Australien. For det fleste sker det når det er kl. 12 eller kl. 18. Så ringer alt mulige mig om alt mulige ting f. eks. investeringer, rejse, telefonabonnement, at give penge til et eller andet charity, reklamer, at har bank konto oplysninger, surveys osv.

Min 3 årige kan godt lide at tage telefonen. Hvis det ikke er familie, venner eller vigtigt, hænger de bare op.

Personen ved du ikke. De fik jeres oplysning fra degulesid
... See more
Det sker 2-3 gange om dagen herned i Australien. For det fleste sker det når det er kl. 12 eller kl. 18. Så ringer alt mulige mig om alt mulige ting f. eks. investeringer, rejse, telefonabonnement, at give penge til et eller andet charity, reklamer, at har bank konto oplysninger, surveys osv.

Min 3 årige kan godt lide at tage telefonen. Hvis det ikke er familie, venner eller vigtigt, hænger de bare op.

Personen ved du ikke. De fik jeres oplysning fra degulesider eller ligende. Der er også telefon lister over folk fra steder hvor man skriver/indtaster deres navn og telefon nr. (og adresse). De som ringer plejer at har indisk eller asiatisk accent og de hænger ikke op selv om du siger nej tak til tilbuddet som de har. Det er godt til at spille tid. De også hænger op hvis de finder ud at du ingen penge har. Opkaldet kan også komme fra udlandet.

Det samme firma med det samme survey har ringet mig 5-6 gange.

Jeg synes at det skulle være ulovlig.

Jeg tror ikke at hemmelige numre hjælper, medmindre man behøver ikke at skrive dit navn og nummer på noget.

Tillykke


[Edited at 2006-08-29 04:55]

[Edited at 2006-08-29 04:57]

[Edited at 2006-08-29 05:13]
Collapse


 
Mads Grøftehauge
Mads Grøftehauge  Identity Verified
Local time: 06:01
English to Danish
+ ...
Spild deres tid! Sep 12, 2006

Jeg læste om et tilfælde, hvor et fupfirma ringede med rejser eller 'du har vundet i konkurrencen' eller lignende. Det viste sig, at de brugte et telefonsystem, som ikke tillod at de afbrød forbindelsen, hvis 'kunden' ikke gjorde det osse. Så det smarte offer lagde bare røret fra sig og lavede noget andet. En gang imellem tog han røret og lyttede til frustrerede og vrede stemmer, der prøvede at få ham til at lægge på. Lyder meget morsomt, men jeg ville ikke selv turde - du ved aldrig h... See more
Jeg læste om et tilfælde, hvor et fupfirma ringede med rejser eller 'du har vundet i konkurrencen' eller lignende. Det viste sig, at de brugte et telefonsystem, som ikke tillod at de afbrød forbindelsen, hvis 'kunden' ikke gjorde det osse. Så det smarte offer lagde bare røret fra sig og lavede noget andet. En gang imellem tog han røret og lyttede til frustrerede og vrede stemmer, der prøvede at få ham til at lægge på. Lyder meget morsomt, men jeg ville ikke selv turde - du ved aldrig hvad det er for personer i den anden ende. I USA bruger de fx straffefanger i visse 'maximum security' call-centre.

Men ellers løber du nok ingen risiko ud over at få spildt din tid. Du er jo klog nok til at gennemskue dem. Jeg bliver bare harm, når jeg tænker på, at firmaerne jo så lever af dem, der ikke er kloge nok.

Jeg har ikke selv fået skumle opkald fra udlandet endnu, men de danske annoncehajer ringer da jævnligt. ("Har du virkelig ikke hørt om Internet-telefonbogen? Vi har ellers eksisteret siden 80'erne." - "Er det 1880'erne?") Jeg håber ikke, at der nu begynder at komme en syndflod af opkald fra lande, hvor man ikke har de samme strenge regler som i DK om, hvad du må faldbyde private gennem (telefonisk) dørsalg.
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Asiatiske telesælgere af investeringer






Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »