Hjælp! Hide/show-tegnet ses hele tiden i mit dokument
Thread poster: Dinny
Dinny
Dinny  Identity Verified
Greece
Local time: 02:07
Italian to Danish
+ ...
Aug 10, 2006

Hej,
Er der en venlig sjæl, der vil hjælpe mig med at fjerne dette tegn fra min Word-fil? Jeg ved, jeg har haft problemet før, og dengang fandt jeg en løsning, men ikke om jeg kan komme i tanke om nu, hvad det var jeg gjorde! Jeg ved heller ikke, hvad jeg har gjort og hvorfor det irriterende tegn bliver ved med at kunne ses på min skærm (ikke i udskriften). Det har ikke noget at gøre med at slå hide/show knappen til eller fra...

På forhånd tak!...
See more
Hej,
Er der en venlig sjæl, der vil hjælpe mig med at fjerne dette tegn fra min Word-fil? Jeg ved, jeg har haft problemet før, og dengang fandt jeg en løsning, men ikke om jeg kan komme i tanke om nu, hvad det var jeg gjorde! Jeg ved heller ikke, hvad jeg har gjort og hvorfor det irriterende tegn bliver ved med at kunne ses på min skærm (ikke i udskriften). Det har ikke noget at gøre med at slå hide/show knappen til eller fra...

På forhånd tak!
Dinny
Collapse


 
Gitte Gifford
Gitte Gifford
Local time: 01:07
English to Danish
+ ...
In memoriam
Hej Dinny Aug 10, 2006

Desværre kan jeg ej være behjælpelig, men jeg har en andet problem, som en venligsindet kollega måske kan løse - hvordan hulan får man sin Word til ikke at lave i'er om til I hele tiden og endnu mere: hvorfor kan Word ikke kapere, at man beder den om en engelsk stavekontrol, men partout insisterer på at stavekontrollere alle ord, hvis de vel at mærke er på engelsk?

 
Edith Goebel
Edith Goebel  Identity Verified
Local time: 01:07
German to Danish
+ ...
Mener du det omvendte p-tegn? Aug 10, 2006

Vælg menuen Funktioner - Indstillinger.

På fanebladet "Vis" fjerner du alle flueben ved afsnittet "Formateringstegn" - eller måske kun det ved "Afsnitstegn".
Jeg er ikke helt sikker på hvad overskrifterne/menupunkterne hedder i den danske version, da jeg har den tyske.

Håber det hjælper!

Edith


 
Dinny
Dinny  Identity Verified
Greece
Local time: 02:07
Italian to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
Justering af AutoCorrect Aug 12, 2006

Med hensyn til altid at ændre 'i' til 'I' er det nok at gå ind i 'format' og 'AutoCorrect' (har kun engelsk version), her justerer du efter behov, hvad Word selv skal lave om på...

Det 'omvendte P-tegn' er jeg derimod stadig ikke kommet af med, jeg har virkelig 'off-ticked' alt hvad der overhovedet kan fjernes, lige meget hjælper det....

Men mon ikke jeg i løbet af weekend'en får et godt råd...?

...
See more
Med hensyn til altid at ændre 'i' til 'I' er det nok at gå ind i 'format' og 'AutoCorrect' (har kun engelsk version), her justerer du efter behov, hvad Word selv skal lave om på...

Det 'omvendte P-tegn' er jeg derimod stadig ikke kommet af med, jeg har virkelig 'off-ticked' alt hvad der overhovedet kan fjernes, lige meget hjælper det....

Men mon ikke jeg i løbet af weekend'en får et godt råd...?


Dinny
Collapse


 
pcovs
pcovs
Denmark
Local time: 01:07
English to Danish
Fra ferielandet Aug 12, 2006

Hej Dinny - lige kort her fra ferielandet

I min værktøjslinie vises det omvendte P, så man kan slå det til og fra. Det er i samme linie som disketten til Gem osv. Har du ikke sådan én der?

Mht. "i" til "I", så har jeg til dato aldrig fundet et sted i Autokorrektur, hvor det overhovedet står, så jeg må leve med den evige frustration over, ikke at kunne slå denne funktion fra.
Gad vide om d
... See more
Hej Dinny - lige kort her fra ferielandet

I min værktøjslinie vises det omvendte P, så man kan slå det til og fra. Det er i samme linie som disketten til Gem osv. Har du ikke sådan én der?

Mht. "i" til "I", så har jeg til dato aldrig fundet et sted i Autokorrektur, hvor det overhovedet står, så jeg må leve med den evige frustration over, ikke at kunne slå denne funktion fra.
Gad vide om det er fordi, jeg har en dansk version?

Ferie er SKØNT :=)
Collapse


 
Dinny
Dinny  Identity Verified
Greece
Local time: 02:07
Italian to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
Ikke den i værktøjslinien... Aug 13, 2006

Hej Pia,
Jeg troede, du ikke engang ville have så meget som en laptop med på ferie?

Det er ikke gem/vis-knappen i værktøjslinien, der kan bruges. Mit omvendte P-tegn bliver stående i dokumentet, hvad enten den er slået til eller fra.

Jeg kan godt huske, at jeg engang havde problemet med 'i', der altid blev automatisk ændret til 'I'. Det har jeg ikke mere, men jeg har forsøgt at slå denne fun
... See more
Hej Pia,
Jeg troede, du ikke engang ville have så meget som en laptop med på ferie?

Det er ikke gem/vis-knappen i værktøjslinien, der kan bruges. Mit omvendte P-tegn bliver stående i dokumentet, hvad enten den er slået til eller fra.

Jeg kan godt huske, at jeg engang havde problemet med 'i', der altid blev automatisk ændret til 'I'. Det har jeg ikke mere, men jeg har forsøgt at slå denne funktion til nu, og det vil ikke lykkes mig at få problemet tilbage! Jeg bruger den engelske version, men prøv at kigge under Tools/ AutoCorrect og herefter 'AutoCorrect as you type'-fanen. Det må ligge derinde under som en ordre.

Nå, men hold nu lige ferie først!
Collapse


 
Edith Goebel
Edith Goebel  Identity Verified
Local time: 01:07
German to Danish
+ ...
På engelsk ... Aug 14, 2006

Hej Dinny

Har du prøvet at gøre som jeg foreslog øverst? Jeg er næsten helt sikker på at det er det der er i vejen.
På engelsk:

Tools - Options
Vælg fanebladet "View".
Fjern her fluebenet ved "Paragraph marks"
Hvis det ikke virker, så prøv at fjerne nogle flere af fluebenene i afsnittet "Formatting marks", og se hvad der sker.

Mht. i/I:
Har du prøvet at fjerne samtlige flueben fra fanebladet "Autokorrektur" under Funk
... See more
Hej Dinny

Har du prøvet at gøre som jeg foreslog øverst? Jeg er næsten helt sikker på at det er det der er i vejen.
På engelsk:

Tools - Options
Vælg fanebladet "View".
Fjern her fluebenet ved "Paragraph marks"
Hvis det ikke virker, så prøv at fjerne nogle flere af fluebenene i afsnittet "Formatting marks", og se hvad der sker.

Mht. i/I:
Har du prøvet at fjerne samtlige flueben fra fanebladet "Autokorrektur" under Funktioner - Autokorrektur?
Det kan godt være det lyder som en lidt radikal løsning, men det virkede!
Der er også en mulighed for at lave undtagelser (også på autokorrektur-fanebladet).
Collapse


 
Dinny
Dinny  Identity Verified
Greece
Local time: 02:07
Italian to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
Edith, du er en engel! :-) Aug 14, 2006

Jeg ved stadig ikke, hvordan jeg fik tegnet ind på Word - men det virkede at fjerne fluebenet ved 'paragraph marks'!!

Tusind tak!


 
Tina Colquhoun
Tina Colquhoun  Identity Verified
Local time: 00:07
Danish to English
+ ...
Stavekontrol Aug 15, 2006

Jeg plejer at lave Select All>Set Language> og så vælger du sprog. Dette burde automatisk slå det i til I-halløj fra.

Men jeg har også Microsoft Proofing Tools, som selv genkender det sprog, du skriver på eller som et andet dokument er skrevet på, så det er måske det program, der sørger for det automatiske. Ellers kan jeg varmt anbefale Proofing Tools (jeg købte programmet for omkring GBP70). Der ligger stavekontrol og thesaurus for en hel hob nyttige og unyttige sprog.<
... See more
Jeg plejer at lave Select All>Set Language> og så vælger du sprog. Dette burde automatisk slå det i til I-halløj fra.

Men jeg har også Microsoft Proofing Tools, som selv genkender det sprog, du skriver på eller som et andet dokument er skrevet på, så det er måske det program, der sørger for det automatiske. Ellers kan jeg varmt anbefale Proofing Tools (jeg købte programmet for omkring GBP70). Der ligger stavekontrol og thesaurus for en hel hob nyttige og unyttige sprog.

Tina
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Hjælp! Hide/show-tegnet ses hele tiden i mit dokument






Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »