Underlig forespørgsel
Thread poster: Jan Eiffert
Jan Eiffert
Jan Eiffert
Local time: 14:57
Danish to German
+ ...
Feb 7, 2006

Jeg fik en mail i går aftes, angiveligt fra en prins i De Forenede Arabiske Emirater, der på halvdårligt engelsk spørger, om jeg kan fungere som tolk, når han kommer til Danmark fra den 25.-30. marts med nogle medlemmer af sin familie, forstået på den måde, at hans "personal assistant" taler en smule engelsk + arabisk, og at jeg så skulle oversætte langsomt til engelsk for ham, så han kunne oversætte til arabisk.
Er der andre her, der har fået den mail? Og lyder den ikke top-u
... See more
Jeg fik en mail i går aftes, angiveligt fra en prins i De Forenede Arabiske Emirater, der på halvdårligt engelsk spørger, om jeg kan fungere som tolk, når han kommer til Danmark fra den 25.-30. marts med nogle medlemmer af sin familie, forstået på den måde, at hans "personal assistant" taler en smule engelsk + arabisk, og at jeg så skulle oversætte langsomt til engelsk for ham, så han kunne oversætte til arabisk.
Er der andre her, der har fået den mail? Og lyder den ikke top-underligt? Der er ikke angivet nogen kontaktoplysninger i mailen, og mailadressen ender på "@mail.com".
Hvis det er fup (og det er det jo sikkert), kan nogen herinde så regne ud, hvad det skulle gå ud på? "Prinsen" siger, at jeg skal meddele ham min timepris, "so we can discuss".

Hilsen Jan
Collapse


 
Dan Schioenning Larsen
Dan Schioenning Larsen
Denmark
Local time: 14:57
English to Danish
+ ...
Svindel Feb 7, 2006

De er bare ude på at narre penge fra dig.

Se: http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2006/01/29/AR2006012900887.html?referrer=emailarticle

De sender en check, der er for stor. Du sender dem en check på overskuddet. Deres check er af gummi. Du står med håret i postkassen...


 
Jan Eiffert
Jan Eiffert
Local time: 14:57
Danish to German
+ ...
TOPIC STARTER
Tak! Feb 7, 2006

Hej Dan

Tak for svaret! Ja, jeg fandt det faktisk også herinde i et andet forum, men du var hurtigere til at poste end mig: http://www.proz.com/post/300864#300864

I denne thread er der citeret akkurat den samme mail som jeg har fået, bare med en anden afsender, der pudsigt nok også er prins, men fra Dubai.

H
... See more
Hej Dan

Tak for svaret! Ja, jeg fandt det faktisk også herinde i et andet forum, men du var hurtigere til at poste end mig: http://www.proz.com/post/300864#300864

I denne thread er der citeret akkurat den samme mail som jeg har fået, bare med en anden afsender, der pudsigt nok også er prins, men fra Dubai.

Hjemmesiden www.419eater.com er lavet af en gut, hvis hobby det er at spilde sådanne "scam-maileres" tid. Det er ret sjovt at se, hvad man kan få svindlerne til, når de tror, at der er udsigt til at narre en. Prøv at tjekke trophy-siden, hvor der er en enorm samling af billeder, som folk har narret svindlerne til at tage af sig selv med et skilt, hvorpå der står åndsvage ting (som delvist skal forestille at være offerets navn) som angiveligt bevis på deres seriøsitet ("Phil Miass With Cranking" f.eks.).
Men selvom det kan være hylende morsomt at se, så kan det samtidig være forstemmende at tænke på, at alle disse mennesker ser ludfattige og ikke specielt glade ud, og at de nok ikke bedriver deres svindel af ondskab, men fordi de er nødt til det.

Hermed i hvert fald en advarsel til alle om ikke at svare på nogen af deres mails.







Dan Larsen wrote:

De er bare ude på at narre penge fra dig.

Se: http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2006/01/29/AR2006012900887.html?referrer=emailarticle

De sender en check, der er for stor. Du sender dem en check på overskuddet. Deres check er af gummi. Du står med håret i postkassen...
Collapse


 
Marianne Dahl
Marianne Dahl  Identity Verified
Denmark
Local time: 14:57
Member (2002)
English to Danish
+ ...
tak for vores netværk Feb 7, 2006

Endnu en gang føler jeg, at mit abonnement på ProZ er alle pengene værd. Det er bare super, at vi kan komme i kontakt med hinanden via dette forum. Så kan vi også undgå nogle fidusmagere, som den såkaldte Prins.

Rigtig god dag derude.

Marianne


 
Barbara Østergaard
Barbara Østergaard
Denmark
Local time: 14:57
English to Danish
+ ...
New York Feb 7, 2006

Jeg fik en mail fra samme sidste år, men da drejede det sig om en tur til New York. Hvad de så skulle bruge mig til, aner jeg ikke.

Venlig hilsen
Barbara


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Underlig forespørgsel






Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »